Gå til innhold

Har ikke Hp Pavilion dv9074 hastighet på 1,82Ghz?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Antagelig fordi den klokker prosessoren ned når den ikke er belastet. Min maskin, med en TL-50, kjører på 1,6Ghz på full fres, men kun 800mhz om batteriet skal få lov til å holde litt.

 

Det kan jo være en feil med maskinen, men det er tvilsomt.

7160601[/snapback]

 

Så det du sier er at jeg må yte maskinen til maksimal for at den skal nå 1,8Ghz??

Er ikke helt sikker på om jeg forstod den..

Lenke til kommentar

Det han mente var at når maskinen bare brukes til mindre krevende ting, som surfing og tekstbehandling og lignende, så klokkes prosessoren automatisk ned på mange maskiner for å spare batteri. Dette kan vel også slås av regner jeg med, men det vet ikke jeg hvordan man gjør på HP-maskiner.

Lenke til kommentar
Det han mente var at når maskinen bare brukes til mindre krevende ting, som surfing og tekstbehandling og lignende, så klokkes prosessoren automatisk ned på mange maskiner for å spare batteri. Dette kan vel også slås av regner jeg med, men det vet ikke jeg hvordan man gjør på HP-maskiner.

7160890[/snapback]

 

Prosessoren klokkes ikke ned under systeminfomasjonen... der står kalle fakta om maskinen.

 

Jeg kjører undervolt på begge mine maskiner og kjører på 800/1000Mhz når jeg driver med lette oppgaver men dette har lite med hva som står under systeminformasjonen og gjøre, der skal riktig prosessor være oppført i Ghz så er det en 1,82Ghz så skal det ikke vises 1,6 under systeminfo...

 

Maskinen er da oppført med 1600Mhz prosessorhastighet her i hvertfall...

https://prisguiden.no/product.php?productId=48577

Lenke til kommentar
Hmm.. Der sa du noe Jada-jada. Nei, da står jeg med blanke ark igjen.

Trådstarter kan jo prøve program som SiSoft Sandra eller lignende for å se hva det sier om reell CPU-hastighet.

7161844[/snapback]

 

Jeg syntes hele greia er litt rar men jeg er sikker på at riktig prosessor/Ghz skal komme frem under systemegenskaper.

 

Her viser en tabell at T56 yter 1,8Ghz og det er jo den som sitter i DV9074, men de fleste opplysninger ellers om denne maskinen sier at prosessorer kan kjøre i max 1600Mhz? :hmm:

 

http://www.amd.com/us-en/Processors/Produc...9_13911,00.html

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Har samme maskin selv. Første gang jeg så på systeminfoen var prosessorhastigheten betraktelig lavere enn 1.8 GHz (husker ikke nøyaktig hva som sto der). Andre gangen jeg så der var den litt høyere, og tredje gangen sto det endelig 1.8Ghz...

 

Siden tror jeg ikke den oppgitte hastigheten har variert noe.. Fikk også forklart at det var pga. at prosessoren klokkes ned ved lavere belastning, men som sagt så kan jeg ikke huske at hastigheten har vært lavere i ettertid i sys.infoen.

Lenke til kommentar
Prosessoren klokkes ikke ned under systeminfomasjonen... der står kalle fakta om maskinen.

7161714[/snapback]

 

På system under kontrollpanel hos meg står det faktisk 981 MHz grunnet speedstep på min i9400, er det ikke slik hos deg? kjører du kanskje max performance på quickset? (da kjører den alltid på max uansett)? Om det ikke var en annen systeminfo du tenkte på? (eks den du kan få opp når du kjører visse typer filer, husker ikke filtype nå). Hadde tidligere en stasjonær Athlon 64 hvor også hastigheten varierte mye ut ifra aktivitet jeg bedrev.

Lenke til kommentar
Prosessoren klokkes ikke ned under systeminfomasjonen... der står kalle fakta om maskinen.

7161714[/snapback]

 

På system under kontrollpanel hos meg står det faktisk 981 MHz grunnet speedstep på min i9400, er det ikke slik hos deg? kjører du kanskje max performance på quickset? (da kjører den alltid på max uansett)? Om det ikke var en annen systeminfo du tenkte på? (eks den du kan få opp når du kjører visse typer filer, husker ikke filtype nå). Hadde tidligere en stasjonær Athlon 64 hvor også hastigheten varierte mye ut ifra aktivitet jeg bedrev.

7162588[/snapback]

 

Nope her står det 2,0Ghz på Dellen og 1,86Ghz på Acer maskinen, og jeg kjører Dell maskinen på 999Mhz med NHC samt jeg kjører Acer maskinen på 800Mhz uten at systemegenskaper forandrer seg noe av den grunn ;)

Lenke til kommentar
Prosessoren klokkes ikke ned under systeminfomasjonen... der står kalle fakta om maskinen.

7161714[/snapback]

 

På system under kontrollpanel hos meg står det faktisk 981 MHz grunnet speedstep på min i9400, er det ikke slik hos deg? kjører du kanskje max performance på quickset? (da kjører den alltid på max uansett)? Om det ikke var en annen systeminfo du tenkte på? (eks den du kan få opp når du kjører visse typer filer, husker ikke filtype nå). Hadde tidligere en stasjonær Athlon 64 hvor også hastigheten varierte mye ut ifra aktivitet jeg bedrev.

7162588[/snapback]

 

Nope her står det 2,0Ghz på Dellen og 1,86Ghz på Acer maskinen, og jeg kjører Dell maskinen på 999Mhz med NHC samt jeg kjører Acer maskinen på 800Mhz uten at systemegenskaper forandrer seg noe av den grunn ;)

7162739[/snapback]

 

Det var merkelig at det ikke var likt hos meg og det på tross av samme pc, mulig litt eldre\annereleds windowsversjon kan ha noe å si?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...