Gå til innhold

Spørsmåt angående Backup


OddZen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Var litt usikker på hvor jeg skule poste dette men hvis det er feilplassert er d bare å flytte den.

 

Det har seg sånn at jeg har et prosjekt om Backup på skolen.

Jeg skal gå ganske vidt innenfor det temaet så jeg treger litt hjelp.

Jeg har sjekka litt rundt på nettet, og jeg fant ut at det mange muligheter for backup.

 

Men jeg vil gjerne ha litt hjelp om hva jeg bør ta med i et sånt prosjekt.

Det blir jo de forskjellige måtene å ta backup på, både software messig og hardware messig, backup rutiner etc.

Jeg har også fått tak i en Backup tape drive (En Tandberg SLR5, fant ikke så masse info om den så jeg håper at dere veit litt) for å teste litt med, så jeg trenger da et programm som vil funke bra til denne og som er enkel og lett å bruke.

 

Vil gjøre dette prosjektet so bra så mulig, så jeg håper på mange possitive svar.

 

Takker for alle svar, på forhånd :thumbup:

Endret av LeanFear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sier er det mange muligheter for backup.

 

Når du skal velge backup løsning må du først se på hvor mange servere du skal ta backup av og hvor stor datamengde. Deretter må du velge sikkerhets nivå på backupen.

 

Når det kommer til SW er der programmer for å ta backup av store mengder data og mange klienter som f.eks. Legato NetWorker eller IBM Tivoli

 

Ellers så det veldig vanlig på mindre nettverk å bruke Symantec Backup Exec

 

Det finnes mange andre bra program ute på markedet.

 

Når det kommer til HW er det mange muligheter:

 

Det mest vanlige er enten disk backup Link eller tape backup. Innenfor tape backup bør du også lese om backup roboter

 

Jeg håper dette hjelper litt :)

Lenke til kommentar
Takker for svaret.

Leste om Incrementell backup eller noe sånt, tror det skal være flere "metoder" også noen som veit litt om det?

Og jeg trenger å vite litt mere om hvordan man skal sette opp bra rutiner og hvor man oppbevarer backup osv.

7154907[/snapback]

 

Du kan jo lese litt her

 

Ellers så står det bra rutiner for lagring av backup på Adic sine sider. (Kloning av tape , lagring i annet bygg.. osv.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...