Gå til innhold

Bærbar til søstrene mine


NiloPilo

Anbefalte innlegg

Da skal jeg, som den beste broren i verden. Kjøpe bærbar maskin til mine begge søstre.

 

Og dette skal være en typisk "jente" maskin. De skal kun bruke den til msn, sjekk av mail, sufre litt, skole, se dvd... Ikke noe spilling som helst. Siden begge liker å ta den med seg, er det jo greit hvis maskinen har bra batterilevetid, og den burde kanskje ikke være så sinnsyk tung og seff ha trådløsnettverkskort

 

Så få høre! Hva kan dere anbefale med :D

 

Og jo, billigst mulig :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

efikkan: du anbefalte meg min pc, hvis du husker :D I6400, jeg elsker deg :love:

 

Men jeg tror den er litt dyr. Men takk anyway! Skal tenke mer på det

 

Hva syntes dere om denne her?

 

http://whitebox.no/default.asp?Action=Specify&nComputer=29

 

den med Wifi koster 4100 kr. Den er utrolig billig, men ja. Er det vits å kjøpe den eller er det bare latterlig?

Endret av NiloPilo
Lenke til kommentar

Kommer vel snart noen som fraråder deg å handle fra whitebox av ulike grunner... ser du bort fra forhandleren så er vel maskinen i seg selv helt grei til den bruken du beskriver. Batteritiden er nok ikke all verden, spesielt med tanke på at de to billigste prosessorene (Celeron M 410 og Celeron M 420) ikke har strømsparingsfunksjonene som de dyrere Core Duo-prosessorene. Maskinen er produsert av Compal og kvaliteten antas å være på topp.

 

Om du likevel skulle gå for denne ville jeg anbefalt følgende oppsett utover grunnversjonen:

WLAN-kort, Core Duo T2400-prosessor, 512 MB ram og WinXP home (OS trenger du jo uansett...). prisen blir da 6260,- + moms = 7825,-. Merk at multicom selger samme maskin, enkleste oppsett koster 8200,-, men da får du seriøsiteten på kjøpet...

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Jeg og vil anbefale acern som efikkan foreslo, opptil 4,5 timer batteri :)

 

Denne er og et godt valg: http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=18838&cid=5417 ca like bra batteri som den andre aceren, eneste ulempene er litt mindre harddisk og den kan ikke oppdateres til Vista 64 eller andre 64-bits operativsystem som vil ta over etterhvert om det blir aktuelt om noen år. Den har jo dårligere skjermkort, men det har ikke noe å si siden søstrene dine ikke skal spille. Den store fordelen er 1000,- lavere pris, verdt å vurdere ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Hva syntes dere om denne her?

 

http://whitebox.no/default.asp?Action=Specify&nComputer=29

7151464[/snapback]

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg undersøkt litt på det skjermkortet der... jeg har bange anelser om at det ikke klarer å kjøre Windows Vista.

7152989[/snapback]

jeg ville uansett passet meg for whitebox grunnet elendig support. Fungerer maskinene uten problem så kunne jo alle kjøpt der, problemene oppstår imidlertid når du trenger hjelp og gjerne må vente i månedsvis før du får hjelp.

Lenke til kommentar
Jeg og vil anbefale acern som efikkan foreslo, opptil 4,5 timer batteri :)

 

Denne er og et godt valg: http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=18838&cid=5417 ca like bra batteri som den andre aceren, eneste ulempene er litt mindre harddisk og den kan ikke oppdateres til Vista 64 eller andre 64-bits operativsystem som vil ta over etterhvert om det blir aktuelt om noen år. Den har jo dårligere skjermkort, men det har ikke noe å si siden søstrene dine ikke skal spille. Den store fordelen er 1000,- lavere pris, verdt å vurdere ihvertfall :)

7153149[/snapback]

 

Hva er forskjell på Vista og Vista 64 Delevar? Jeg har ikke hørt om Vista64 jeg? Det blir litt feil dette her for denne maskinen kan kjøre Vista veldig godt etter testen jeg tok for Vista Opperativsystem...

 

Opperativsystemet som kommer heter Vista, og du tenker vel dobbelkjerneprosessorer og støtte for 64 bits men det har ikke noe som helst med om en maskin kan kjøre Vista strålende... (bare så dette er klinkende klart)

Lenke til kommentar
Jeg og vil anbefale acern som efikkan foreslo, opptil 4,5 timer batteri :)

 

Denne er og et godt valg: http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=18838&cid=5417 ca like bra batteri som den andre aceren, eneste ulempene er litt mindre harddisk og den kan ikke oppdateres til Vista 64 eller andre 64-bits operativsystem som vil ta over etterhvert om det blir aktuelt om noen år. Den har jo dårligere skjermkort, men det har ikke noe å si siden søstrene dine ikke skal spille. Den store fordelen er 1000,- lavere pris, verdt å vurdere ihvertfall :)

7153149[/snapback]

 

Hva er forskjell på Vista og Vista 64 Delevar? Jeg har ikke hørt om Vista64 jeg? Det blir litt feil dette her for denne maskinen kan kjøre Vista veldig godt etter testen jeg tok for Vista Opperativsystem...

 

Opperativsystemet som kommer heter Vista, og du tenker vel dobbelkjerneprosessorer og støtte for 64 bits men det har ikke noe som helst med om en maskin kan kjøre Vista strålende... (bare så dette er klinkende klart)

7153336[/snapback]

 

Vista 64-bits, du vet hva jeg mener, og ja, den greier å kjøre vanlig Vista utmerket ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...