Gå til innhold

Access: hente informasjon fra tabeller til Skjema

ilpostino

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som sikker noen har fått med seg holder jeg på med en Access-database hvor jeg har litt problemer med noen Skjema. Jeg vil ha inn informasjon fra flere tabeller i et og samme skjema.

Problemet jeg har støtt på er å hente ut informasjonen jeg skal ha fra "tillegstabellene". Denn informasjonen skal være på bakgrunn av initialene som finnes (og hentes fra) hovedtabellen.

Jeg har prøvd å lage spørringer som henter info på bakgrunn av initialene som finnes i et av feltene men dette får jeg ikke til skikkelig. noen gode forslag?

edit: her er SQL-syntaksen jeg regnet med skull egjøre susen:

SELECT romoversikt.romnummer
FROM romoversikt WHERE (((romoversikt.brukerid)=forms!endre_brukere.tekst1));

Endret av ilpostino
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke noe feil i den koden. Det skal da gå... Hva som ikke fungerer? Sikker på at du ikke bare har en skrivefeil i navnet på skjemaet/tabellen/feltene?

Skrevet

Du kan fjerne et sett med paranteser, du trenger ikke romoversikt.brukerid, siden du bare henter en tabell.

Det er mulig du må skrive forms!endre_brukere.tekst1.text

Utenom det, ser det greit ut, hvis ikke tekst er default property, husker ikke hvordan det fungerer i access.

Skrevet
Du kan fjerne et sett med paranteser, du trenger ikke romoversikt.brukerid, siden du bare henter en tabell.

Det er mulig du må skrive forms!endre_brukere.tekst1.text

Utenom det, ser det greit ut, hvis ikke tekst er default property, husker ikke hvordan det fungerer i access.

7148557[/snapback]

Trenger ikke .text

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...