Gå til innhold

Diskusjon om spillanmeldere.


Anbefalte innlegg

Ah. Aldeles glimrende. Bøyer meg her. Bør kanskje frastå fra å diskutere et konkret tilfelle på generelt grunnlag. Må innrømme at jeg ikke akkurat nileser VGs anmeldelser selv, har stort sett basert meg generelt på det andre har sagt her inne.

 

Det var akkurat den type anmeldelser jeg snakket om i det forrige innlegget. Ingen forventer vel at dere skal gå f eks Gamer i næringen på bredden i spill som anmeldes, så at dere ikke akkurat tar for dere (det mener er) obskure titler er strengt tatt ikke et problem.

 

Respekt(VG)+1.

Endret av cetram
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ah. Aldeles glimrende. Bøyer meg her. Bør kanskje frastå fra å diskutere et konkret tilfelle på generelt grunnlag. Må innrømme at jeg ikke akkurat nileser VGs anmeldelser selv, har stort sett basert meg generelt på det andre har sagt her inne.

 

Det var akkurat den type anmeldelser jeg snakket om i det forrige innlegget. Ingen forventer vel at dere skal gå f eks Gamer i næringen på bredden i spill som anmeldes, så at dere ikke akkurat tar for dere (det mener er) obskure titler er strengt tatt ikke et problem.

 

Respekt(VG)+1.

7282356[/snapback]

 

Yes! [Diplomacy]-rollen funket. Bra jeg ikke satset på:

 

[bluff] VG anmelder ikke spill, så da faller egentlig hele argumentasjonen din sammen som et korthus.

[intimidate] Faren til Rune er kjempesterk, og han banker deg kjempelett hvis du ikke gir deg!

Lenke til kommentar
min objektive og 100% korrekte mening er at anmeldelsen din suger.

 

forresten, gamer gir gothic 8/10, på tide å boikotte dette nettstedet og flytte til et annet forum?

7153367[/snapback]

 

Du misforstår. Jeg har ikke sagt at MIN anmeldelse er 100% korrekt. Jeg har sagt at en anmeldelse skal være 80% korrekt. Og som sagt pleier jeg å sammenligne forskjellige anmeldelser for å finne ut om et spill er verdt å kjøpe... jeg bryr meg med andre ord ikke så mye om gamer.no.

 

Og hva med å gi litt mer spesifikk kritikk av anmeldelsen min? Er du kanskje flintskalla selv? Er det grunnen til aggressjonen?

7153415[/snapback]

 

 

80%Korrekt??!??

Hvordan kan en annmeldelse være korrekt?

ALLE har forskjellige meninger, du kan ikke komme å påstå at din mening er mere riktig enn en annen sin.

Blir jo det samme med filmer, en annmelder gir filmen 2er du gir den en 6er, hvorfor det?

JO fordi dere har forskjellige meninger og smak.

 

Du gir spillet trekk for at mannen er flintskalla?

Du hadde vel gitt spillet 6er vist det hadde vært ei dame med store pupper i stede?

 

trur du har litt for høye tanker om deg selv gutt..

Lenke til kommentar

Jeg tror det hattamakeren ønsker med dette objektivitetsmaset er anmeldelser som følger et program for å regne ut karakteren. Dette programmet vil være på flere hundre sider og lyde noe slikt som:

 

if (spillet flyter bra) then karakter = karakter + 2

if (spillet har framedrops) then karakter = karakter - 1

if (spill_setting = middelalder & spill_musikk = middelalderkor) then karakter = karakter +2

if (spill_helt = skalla) then karakter = karakter -1

 

osv.

 

Dermed kommer man fram til en sluttkarakter, og så kan anmelderen påvirke karakter 20% med sin subjektive mening på slutten.

 

Morsomt konsept i teorien, men udugelig i praksis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...