Gå til innhold

Windows Defender sluppet


Anbefalte innlegg

Bu fraking hu... jeg er nødt til å kjøpe OSet som programmet skal brukes til... bu freaking hu..

 

 

Regner med du mener at Filezilla FTP client og andre freeware ting til windows også ikke er gratis da...ettersom du må kjøpe windows for å bruke dem?

7141976[/snapback]

Sjekker ikke dette programmet maskinen din med windows genuine sak?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig det gjør det. Men forventer du faktisk at alt av programmer skal fungere på en ulovlig kopi av windows? det blir jo litt som å stjele en bil, også gå tilbake til forhandleren og klage på at eksosanlegget sitter løst... :roll:

 

Det fungerer bare på lovlige versjoner av windows fordi det er det det i teorien skal kunne fungere på. Alle "dere" som sitter på piratkopier av windows har ingenting å klage over, dere har ikke betalt for driten uansett.

 

Seriøst...enkelte ganger forstår jeg ikke mentaliteten ...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Vel, det er ikke bare på "ulovlige" kopier av Windows at det ikke fungerer, og det er ikke bare på "lovlige" kopier av Windows at det fungerer, så det er ikke fullt så enkelt som du skal ha det til.

 

Men jeg er enig i at man ikke bør forvente at programvare som er anskaffet på uhederlig vis også skal fungere.

Lenke til kommentar
Dersom dette MS-programmet virker, så håper jeg flest mulig Windows-brukere installerer det. Økt Windows-sikkerhet (i alle mulige former) gir forhåpentligvis mindre spam-trafikk på Internett. Bedre sent enn aldri.

7152697[/snapback]

 

Spam sendes av maskiner tatt over av ormer uansett, problemet er i mine øyne at folk stoler på slike programmer, de tror AV og Anti-spyware er det som hjelper de, det er det ikke, det er oppdateringer av windows og firewall.

 

AtW

Lenke til kommentar
Spam sendes av maskiner tatt over av ormer uansett, problemet er i mine øyne at folk stoler på slike programmer, de tror AV og Anti-spyware er det som hjelper de, det er det ikke, det er oppdateringer av windows og firewall.

Men hvor mange er det som har brannmurer som hindrer utgående post (bortsett fra de som har installert Norton Internet Security, altså ;) )?

Lenke til kommentar
Spam sendes av maskiner tatt over av ormer uansett, problemet er i mine øyne at folk stoler på slike programmer, de tror AV og Anti-spyware er det som hjelper de, det er det ikke, det er oppdateringer av windows og firewall.

Men hvor mange er det som har brannmurer som hindrer utgående post (bortsett fra de som har installert Norton Internet Security, altså ;) )?

7153707[/snapback]

 

Jeg ser ikke på det som en brannmurs rolle å hindre utgående e-post. Når du er infisert har du et problem uansett, brannmurer skal hindre at du blir infisert.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke på det som en brannmurs rolle å hindre utgående e-post. Når du er infisert har du et problem uansett, brannmurer skal hindre at du blir infisert.

En brannmur har i bunn og grunn ganske lite med det å gjøre også.

7154132[/snapback]

 

En rett konfigurert brannmur kan hindre betydelig med infeksjoner. Det er betydelig med skadelige programmer, også slike som brukes til å distribuere spam, som søker å få tilgang gjennom andre porter enn de som trengs for epost, surfing med mer.

 

Klart at uvettig surfing og ukritisk åpning av epost ikke hindres av en brannmur, der er det resten av sikkerhetsoppsettet (Antivirus, Anti-spyware), hjelper.

 

Jeg bruker å sammenligne brannmur og andre sikkerhetsystemer med hvordan man sikrer tilgangen til en bygning.

* Først stenger man alle mulige inn-/utganger som man ikke har behov for (i henhold til brannforskifter) - brannmur

* Deretter etablerer man kontroll knyttet til de inn-/utganger man må bruke for den daglige virksomhet (virus, etc).

 

Uten brannmur vil det ikke ta lang tid før man er infisert med et eller annet. Ikke via mail eller surfing, men umerket gjennom en åpen port. Defender hjelper deg når angrepet har kommet, men det er faktisk bedre å låse døra.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke på det som en brannmurs rolle å hindre utgående e-post. Når du er infisert har du et problem uansett, brannmurer skal hindre at du blir infisert.

En brannmur har i bunn og grunn ganske lite med det å gjøre også.

7154132[/snapback]

 

Jo, brannmurer har mye med dette å gjøre, prøv å sett en uoppdatert windows-maskin på et åpent nett uten brannmur, og du er infisert i løpet av minutter, uten å gjøre noe som helst, en OK brannmur vil gjøre at du ikke blir infisert. For vanlig brukere vil jeg si hovedoppgaven til en brannmur er å hindre ormer og andre uhumskheter i å akksere PCen din. Hva annet er det en brannmur gjør som er viktigere for en gjennomsnittsbruker?

 

AtW

Lenke til kommentar
Jo, brannmurer har mye med dette å gjøre, prøv å sett en uoppdatert windows-maskin på et åpent nett uten brannmur, og du er infisert i løpet av minutter, uten å gjøre noe som helst, en OK brannmur vil gjøre at du ikke blir infisert.

Den påstanden der avhenger av ganske mange antakelser.

 

I denne diskusjonen trodde jeg det var ganske klart at vi snakket om software-brannmurer, som det er litt vanskelig å holde oppdatert (jf. ditt innlegg om å holde antivirus og firewall oppdatert) uten å være på nett.

 

Ja, det er selvsagt mulig, men først bør du nok ha sikret boksen din på annet vis.

Lenke til kommentar
Jo, brannmurer har mye med dette å gjøre, prøv å sett en uoppdatert windows-maskin på et åpent nett uten brannmur, og du er infisert i løpet av minutter, uten å gjøre noe som helst, en OK brannmur vil gjøre at du ikke blir infisert.

Den påstanden der avhenger av ganske mange antakelser.

 

I denne diskusjonen trodde jeg det var ganske klart at vi snakket om software-brannmurer, som det er litt vanskelig å holde oppdatert (jf. ditt innlegg om å holde antivirus og firewall oppdatert) uten å være på nett.

 

Ja, det er selvsagt mulig, men først bør du nok ha sikret boksen din på annet vis.

7155593[/snapback]

 

Jeg ser setningen min kan tolkes feil ja, det jeg mente var oppdatering av windows, og også å ha en firewall (altså ikke nødvendigvis oppdatere den).

 

Er man ikke på nett, så trenger man jo ingen firewall, og firewallene er jo stort sett sikre nok "out of the box".

 

Det ligger mange antakelser ja, og man kan egentlig klare seg uten firewall, men firewall er i mine øyne viktigere enn AV, og for hjemmebrukeren mener jeg fortsatt at firewallens hovedoppgave er å hindre ormer o.l å komme seg inn på maskina.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg ser setningen min kan tolkes feil ja, det jeg mente var oppdatering av windows, og også å ha en firewall (altså ikke nødvendigvis oppdatere den).

 

Er man ikke på nett, så trenger man jo ingen firewall, og firewallene er jo stort sett sikre nok "out of the box".

 

Det ligger mange antakelser ja, og man kan egentlig klare seg uten firewall, men firewall er i mine øyne viktigere enn AV, og for hjemmebrukeren mener jeg fortsatt at firewallens hovedoppgave er å hindre ormer o.l å komme seg inn på maskina.

Jeg tror jeg ville prioritert det slik:

 

1) Sette opp "fysisk" brannmur mot internett (f.eks. i form av en bredbåndsrouter/trådløst aksesspunkt med brannmur innebygget).

2) Starte opp Windows-boks med så oppdatert Windows som mulig.

3) Laste ned siste oppdateringer til Windows.

4) Laste ned og installere en software-brannmur- og antiviruspakke (f.eks. Normans variant, men absolutt ikke Norton).

5) Installere annen programvare.

 

Helst ville jeg jo forsøkt å unngå Windows, men det er en del programvare man nesten ikke klarer seg uten. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...