Gå til innhold

Hvordan kjøre PHP?


Anbefalte innlegg

Har satt opp en HTTp-server på en egen hjemme, den fungerer utmerket, med navn "Abyss Web Server".

 

Jeg har lært meg grunnleggende html og css, og har sett bittelitt på PHP.

 

For å lære meg PHP må jeg vite hvordan jeg bruker det. Derfor har jeg lastet ned ett innloggings script som jeg har funnet her på forumet, laget av http://mortz.tjokk.net .

 

Planen er å legge den inn i index'en, men iom at jeg ikke helt kan det grunnleggende i hvordan jeg bruker PHP ( finner ingen forklaring på det ), og lurer jeg på hvor i index.html jeg skal referere til de tre filene jeg har lastet ned.

 

De tre filene er Admin (PHP Script), Eksempel ( PHP Script ) og style ( Cascading Style Sheet Document )

 

Kan noen forklare hvordan jeg går fram? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis webserveren din stoetter PHP, legger du bare php-filen(e) du oensker aa kjoere i en mappe som webserveren din har tilgang til, og kjoerer de via hvilken som helst nettleser (akkurat paa samme maate du ville surfet deg frem til html-filen din).

 

Utover det, saa skjoenner jeg egentlig ikke hva du lurer paa. Hvordan man 'bruker' php kan sikkert diskuteres i maanedsvis, men det er neppe det du spoer etter her.

Lenke til kommentar

Det er slik at jeg her totalt ny innefor alt som har med programmering å gjøre.

 

Leste at jeg måtte laste ned php til serveren min, for å så legge den inn for å kunne kjøre PHP.

 

Jeg har gitt navnet på serveren jeg kjører, noen som kan komme med en bedre forklaring?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...