Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Jimny veltet i svenk elgtest


Anbefalte innlegg

Les artikkelen her:

Veltet i svensk elgtest

 

Lo godt da jeg leste dette:

Mange har vært skeptiske til hvor stabile enkelte jeeper fra Suzuki er på veien, fordi noen modeller har hatt smal sporvidde, kort akselavstand og et høyt tyngdepunkt. Skepsisen blir neppe mindre nå

 

Haha, det kan jeg skrive under på! :D

Dette skjedde med min Suzuki SJ413... på flatmark! :no:

 

DSC00021.jpg

 

DSC00022.jpg

 

Riktignok så rundtkastet på bildet i Dagbladet litt mer actionfylt ut!

Endret av pZion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva mener du med flatmark? Kjørte du bare rett fram og så veltet den? Du må jo hatt en rettningsforandring?

7135587[/snapback]

Ja, jeg fikk sleng på den på grusveien, en riktig pen en om jeg får si det selv. Kontraen går bra, helt til bakhjulet havner i løsgrusen utafor veien. Da får vi en 180 sidne bilen er så kort. Dekkene tar tak igjen i veien og siden bilen er så stiv så krenger den ikke, den velter....

 

Men det var fortsatt på flatmark.. og jeg hadde da i det minste trodd jeg skulle velte i skogen, eller på vintertid. Var NÆRE på mange ganger!

 

Savner den bilen litt :cry:

suzukisladd.jpg

Lenke til kommentar
Hva mener du med flatmark? Kjørte du bare rett fram og så veltet den? Du må jo hatt en rettningsforandring?

7135587[/snapback]

Ja, jeg fikk sleng på den på grusveien, en riktig pen en om jeg får si det selv. Kontraen går bra, helt til bakhjulet havner i løsgrusen utafor veien. Da får vi en 180 sidne bilen er så kort. Dekkene tar tak igjen i veien og siden bilen er så stiv så krenger den ikke, den velter....

 

Men det var fortsatt på flatmark.. og jeg hadde da i det minste trodd jeg skulle velte i skogen, eller på vintertid. Var NÆRE på mange ganger!

 

Savner den bilen litt :cry:

suzukisladd.jpg

7139041[/snapback]

Er vel neppe så mange skader da? Ble karosseriet vridd? Eller ble da bare litt drøyt mye riper og bulker? :ohmy:

Lenke til kommentar
Hva mener du med flatmark? Kjørte du bare rett fram og så veltet den? Du må jo hatt en rettningsforandring?

7135587[/snapback]

Ja, jeg fikk sleng på den på grusveien, en riktig pen en om jeg får si det selv. Kontraen går bra, helt til bakhjulet havner i løsgrusen utafor veien. Da får vi en 180 sidne bilen er så kort. Dekkene tar tak igjen i veien og siden bilen er så stiv så krenger den ikke, den velter....

 

Men det var fortsatt på flatmark.. og jeg hadde da i det minste trodd jeg skulle velte i skogen, eller på vintertid. Var NÆRE på mange ganger!

 

Savner den bilen litt :cry:

suzukisladd.jpg

7139041[/snapback]

 

Tør jeg spørre om du fortsatt kjører Jimny?

Lenke til kommentar

Har kjørt Jimny i to år, og det overrasker meg ikke at de velter i denne testen. Det er jo en nesten 30 år gammel konstruksjon, bilen er nesten kortere i lengden enn i bredden og den har høyt tyngdepunkt. Vingler for et godt ord og man merker at den helst vil fortsette å svinge selv om man er ute på rettstrekket igjen. Uansett kan man jo ikke forvente at en Jimny skal oppføre seg som en Golf gti heller, det er en terrengbil, ikke noe å stille i autoslalom med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...