Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Lurer på en ting om sex og p-piller.


Clerion

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Dama har akkurat gjort ferdig første brettet med p-piller (trionetta) og har kommet til uken med sukkerpiller. Hva skjer med sexen da? Er dette en uke hvor man ikke er beskyttet mot graviditet? Hun har i tillegg veldig ustabil menstrusjon og får sikkert ikke uka si når hun kommer til sukkerpillene. Men har det noe å si om hvor beskyttet man er? Eller er det sånn at man er beskyttet hele måneden når man bruker p-piller, uansett om man har menstruasjon eller ikke?

 

Takk for svar :)

Endret av Clerion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men: det er en "innkjørings-periode" på p-piller. Denne varier alt ettersom type vil jeg tro, men det skal stå på esken tror jeg (av naturlige årsaker har jeg aldri tygd p-piller, så vet ikke alt for mye)

 

Men: finn ut hvor lang tid det tar fra første gangs bruk til de virker.

Etter denne perioden er p-pillene sikre hele tiden! (Så lenge man tar pillene hver dag da, samt ikke kaster de opp / bæsjer de ut med en gang)

 

Noen p-piller har en uke med tulletabletter. Den uken kan man like gjerne la vær å spise de, men for vanens skyld er det anbefalt å kjøre løpet ut. Uansett: fullstendig sikkert ;)

 

EDIT: så nettopp at hun var ferdig med 3 uker på brettet. Så da er du trygg, bare å sette i gang! :thumbs:

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
men: det er en "innkjørings-periode" på p-piller. Denne varier alt ettersom type vil jeg tro, men det skal stå på esken tror jeg (av naturlige årsaker har jeg aldri tygd p-piller, så vet ikke alt for mye)

 

Men: finn ut hvor lang tid det tar fra første gangs bruk til de virker.

Etter denne perioden er p-pillene sikre hele tiden! (Så lenge man tar pillene hver dag da, samt ikke kaster de opp / bæsjer de ut med en gang)

 

Noen p-piller har en uke med tulletabletter. Den uken kan man like gjerne la vær å spise de, men for vanens skyld er det anbefalt å kjøre løpet ut. Uansett: fullstendig sikkert ;)

 

EDIT: så nettopp at hun var ferdig med 3 uker på brettet. Så da er du trygg, bare å sette i gang!  :thumbs:

7134055[/snapback]

 

Så de er helt sikre selv om man har ustabil menstruasjon? Så det er bare å kjøre på når man går på sukkerpiller? :p

Lenke til kommentar
tør ikke svare, for nå vet jeg ikke helt lengre...

Men jeg trodde virkelig dere var sikre!

 

Hvis du ikke ønsker å bli pappa om 9mnd, så kan det være værdt å finne frem en kondom. Kan'ke skade iallefall

7137106[/snapback]

 

 

Nettopp derfor det er p-piller ftw, så man kan slippe kondom.. 10 x mer nytelse

Lenke til kommentar
tør ikke svare, for nå vet jeg ikke helt lengre...

Men jeg trodde virkelig dere var sikre!

 

Hvis du ikke ønsker å bli pappa om 9mnd, så kan det være værdt å finne frem en kondom. Kan'ke skade iallefall

7137106[/snapback]

 

 

Nettopp derfor det er p-piller ftw, så man kan slippe kondom.. 10 x mer nytelse

7137355[/snapback]

OT: Minst 10 x :D selv om kondomet er supertynnt ødelegger det utrolig mye feel.

 

Topic: Men vil igrunn be folk som VET noe om å skrive, tør ikke satse på hva folk TROR. Men i morgen blir det muligens tur til hesesøster for å få klarhet i det.

Lenke til kommentar
Nettopp derfor det er p-piller ftw, så man kan slippe kondom.. 10 x mer nytelse

7137355[/snapback]

For dere gutter ja, husk at p-piller kan gi hodepine, humørsvingninger, magevondt... osv. :p

 

Bare noe å tenke på... de er faktisk hormoner og kan føkke opp kroppen ganske bra.

Lenke til kommentar
Nettopp derfor det er p-piller ftw, så man kan slippe kondom.. 10 x mer nytelse

7137355[/snapback]

For dere gutter ja, husk at p-piller kan gi hodepine, humørsvingninger, magevondt... osv. :p

 

Bare noe å tenke på... de er faktisk hormoner og kan føkke opp kroppen ganske bra.

7150204[/snapback]

Meflee er dama mi :tease: eid!

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...