Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter,men blir stående med svart skjerm


Anbefalte innlegg

Jeg bygde akkurat en PC for en kamerat. Den fungerte flott den, helt fram til vi skulle boote den etter å ha slått den av skikkelig. Det fungerer greit med "start på nytt" i Windows, men så fort maskinen slås helt av, så vil den ikke på igjen før vi har dratt ut kontakten av strømforsyninga. DVS maskinen starter, men alt av vifter står og sviver på fullt turtall og skjermen forblir svart. Tenkte det var BIOSen, men den er nå oppdatert uten suksess. Har lagt ved komponentene her i handlekurven. Det er bare en av de to RAM brikkene, men regner ikke med det skulle ha noe å si. Noen som har opplevd noe lignende? Maskinen later til å fungere helt som normalt ellers.

 

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=35451

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 av RAM-slot'ene må vere fylt. Så en RAM brikke går vel ikke.

 

Kan også vere CPU'en som ikke ligger som den skal.

7189924[/snapback]

 

Bruker bare en brikke... Maskinen fungerer jo optimalt ellers, så har ikke troa på at det kan være verken dette eller at CPU ikke sitter som den skal... Høres mer ut som en HK styringsgreie eller PSUen egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg kan bare ikke fatte dette! Nå har jeg oppdatert BIOS igjen til siste versjon, og en fyr kom med et forslag på mail om å oppdatere til BIOS 1503 og skru av Hyper Path 3. Har nå gjort det uten noe hell. Hva i svarte kan dette være? Så ufattelig irriterende at enda finnes feil som man ikke kan finne ut av! Vær så snill noen!

Lenke til kommentar

Du er sikker på at diskene også starter?

 

Hos meg er det ett problem med kaldstart at diskene ikke spinner opp. Alt annet sviver, men diskene er stille, og svart skjerm. Må vippe strømbryter kjapt av/på for å få alt i gang. Dette er et PSU-problem, for hvis jeg bytter PSU så virker det... Vet ikke hvorfor det skjer, men Komplett klarte ikke å gjenskape feilen, så jeg måtte betale gebyr :no:

 

Kim

Lenke til kommentar
Du er sikker på at diskene også starter?

 

Hos meg er det ett problem med kaldstart at diskene ikke spinner opp.  Alt annet sviver, men diskene er stille, og svart skjerm.  Må vippe strømbryter kjapt av/på for å få alt i gang.  Dette er et PSU-problem, for hvis jeg bytter PSU så virker det...  Vet ikke hvorfor det skjer, men Komplett klarte ikke å gjenskape feilen,  så jeg måtte betale gebyr  :no:

 

Kim

7275165[/snapback]

 

 

Nei det må jeg si at jeg ikke har sjekket nei... Men har man sjangs til å høre det med alt lurvelevenet fra viftene i den fasen? Du mener vel harddiskene nå? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...