Gå til innhold

Et par spørsmål angående SE Z710i/W710i


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kommer til å skaffe meg enten Z710i eller W710i. Nå trenger jeg litt hjelp med et par ting jeg lurer på:

 

1. I følge dama på el-kjøp, var det lite forskjell på mobilene. Den eneste forskjellen med Walkman-funksjonen var at man med W710i kunne bruke mobilen som mp3-spiller mens det var avslått; mens Z710i måtte være på om man skulle spille mp3. Stemmer dette?

 

2. Noen sa til meg at Z710i ikke hadde "flash-menyer" mens W710i hadde det. Hva er flash-menyer?

 

 

I utgangspunktet har jeg tenkt å kjøpe Z-utgaven; den er billigere, men tar gjerne imot råd og synspunkter fra mer erfarne mobilbrukere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det er mulig hun siktet til "flight-mode", som gjør at du kan slå av alle telefonens funksjoner utenom musikkspilleren (altså den kan brukes på et fly lik en vanlig mp3-spiller.

 

2. Temmelig bombesikker på at de har omtrent nøyaktig samme menyer, men har ikke holdt i en z710, så skal ikke si noe bastant.

 

Ellers er forskjellene stort sett design og tilbehør. W710 har mer sporty design, med endel dedikerte musikktaster utenpå, den har 512mb minnekort og gode hodetelefoner med jack-kobling på og den har et par ekstra funksjoner som skritt-teller.

 

Skal du bruke mobilen mye som mp3-spiller, gå gjerne for w710. Men om du derimot ikke har tenkt å høre noe særlig på musikk (merk at z710 kan være nesten like god mp3-spiller som w710 om du investerer i nye hodetelefoner og et minnekort), sats på z710. Begge er flotte mobiltelefoner :)

Lenke til kommentar

det er egentlig ingen forskjell på telefonene annet enn utseendet, at W modellen har 512 minnekort og bedre headset og at W versionen har bedre avspillings funksjon for musikk... dessuten koster den mye mer:P

 

det med flash menyer vet jeg ikke om W utgaven har, men det er menyer som har "bevegelse" at f.eks ikonene rører på seg eller noe sånt

Lenke til kommentar

Det følger ikke med flashbaserte temaer til Z710. (jeg har ikke sjekket om det følger med på W710). Men disse er jo totalt unyttige og gjør telefonen tregere.

 

Z710 har flightmode. Den har også samme mp3spiller som W710, men du bør investere i 512MB eller 1GB M2 + et HPM-70 for å få nytte av det. Headsettet som følger med W710 (HPM-65) er forresten heller ikke noe tess.

 

W710 har diverse treningsfunksjoner, bl.a en skritteller som ikke funker så bra.

Lenke til kommentar

Kikker også litt på disse telefonene. Men klarer ikke bestemme meg for hvilken jeg heller. Men er det egentlig med hedasett til Z710? Har lest (Nettavisen) at W710 ikke hadde så bra batterilevetid. Noen som har erfaringer med dette??

 

Lefdal selger jo disse telefonene på nett (ikke på lager) for 2049,- (Z710) og 2495,- (W710). Så håper de snart får de inn på lager.

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
Har lest (Nettavisen) at W710 ikke hadde så bra batterilevetid. Noen som har erfaringer med dette??

 

Stemmer det. Batterilevetiden er ganske så elendig. Ved normalt bruk så må jeg lade telefonen hver kveld. Det gjør meg forsåvidt ingenting, men siden du spør :-)

Lenke til kommentar
Har lest (Nettavisen) at W710 ikke hadde så bra batterilevetid. Noen som har erfaringer med dette??

 

Stemmer det. Batterilevetiden er ganske så elendig. Ved normalt bruk så må jeg lade telefonen hver kveld. Det gjør meg forsåvidt ingenting, men siden du spør :-)

7127211[/snapback]

Hmm, det hørtes ikke bra ut for min del. Batterilevetid er for meg et viktig punkt i og med at det hender jeg er ute på turer hvor strøm ikke er tilgjengelig.

Mente at SE var veldig gode på det med batterilevetid.

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
Har lest (Nettavisen) at W710 ikke hadde så bra batterilevetid. Noen som har erfaringer med dette??

 

Stemmer det. Batterilevetiden er ganske så elendig. Ved normalt bruk så må jeg lade telefonen hver kveld. Det gjør meg forsåvidt ingenting, men siden du spør :-)

7127211[/snapback]

Hmm, det hørtes ikke bra ut for min del. Batterilevetid er for meg et viktig punkt i og med at det hender jeg er ute på turer hvor strøm ikke er tilgjengelig.

Mente at SE var veldig gode på det med batterilevetid.

7127298[/snapback]

 

Den har vel ikke akkurat elendig batterilevetid: Er vel snakk om midt på treet, men i forhold til andre SE-telefoner er batteriet ganske skuffende!

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe Z710 til en venn av meg. Og en stor del av grunnen, er at den har en av de lengre batterilevetid enn mange andre ?

 

Men siden hun er dame, så kunne jeg tenke meg å kjøpe den "lyse" utgaven...

 

Noen som vet når den er i butikken ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...