Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jeg kommer ikke på nettet! HJELP!


Anbefalte innlegg

Problemet mitt lyder som følger:

 

Jeg kommer ikke på nettet selv om ikonet med to skjermer nede i høgre hjørne er uten kryss. Men det lyser aldri, og på statusen er det 0 sendte og 0 mottatte hele tida..

 

På den andre pcen her i huset funker nettverket fint.. :hmm:

 

____________________________________________________

Selv om det ikke er veldig sannsynlig at det er grunnen, så skjedde dette rett etter jeg hadde lastet ned første punkt på driveroppdateringen til skjermkortet (Asus Radeon X800 XL). Var noe microsoft.NET greie, som jeg ikke har peiling på.. men det stod at det burde lastes ned..

For å se hva jeg har lastet ned: gå innpå www.ati.com>drivers and software>XP drivers and software>RADEON>Catalyst

____________________________________________________

 

En venn av meg sa at jeg skulle installere nettverksdriveren på nytt, men når jeg minnest hva slags problem jeg hadde da jeg nettopp hadde kjøpt maskinen er jeg ikke helt sikker: Nettverket funket ikke da heller, men etter hjelp fra 2-3 personer ville det endelig funke...

 

Har i "kjør" tastet inn "cmd" etterfulgt av "ipconfig".. Jeg vet ikke hvordan det skal se ut (hvor mange ip-er som skal vise på hver kobling), så der må dere hjelpe meg... :cry:

 

 

Hovedkortet mitt (som har nettkort innebygd) er et Asus A8N - SLI.. Lurer dere på hva de andre delene er så bare spør.

 

Her er foresten det som kommer etter jeg skriver "ipconfig /all" i kjør..

Microsoft Windows XP [Versjon 5.1.2600]

© Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation

 

C:\Documents and Settings\Kristian A>ipconfig /all

 

Windows IP-konfigurasjon

 

Vertsnavn . . . . . . . . . . . : KRISS

Primær DNS-suffiks . . . . . . . :

Nodetype . . . . . . . . . . . . : Ukjent

IP-ruting aktivert . . . . . . . : Nei

WINS Proxy aktivert. . . . . . . : Nei

 

Ethernet-kort Lokal tilkobling 4:

 

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks :

Beskrivelse . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Controller

Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-11-D8-A2-8B-AF

DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Ja

Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja

Automatisk konfigurasjon av IP-adresse. . . : 169.254.248.2

Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.0.0

IP-adresse . . . . . . . . . . . : fe80::211:d8ff:fea2:8baf%4

Standard gateway . . . . . . . . :

DNS-servere. . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%2

fec0:0:0:ffff::2%2

fec0:0:0:ffff::3%2

 

Ethernet-kort Lokal tilkobling 5:

 

Medietilstand. . . . . . . . . . : Medium frakoblet

Beskrivelse . . . . . . . . . . : Bluetooth PAN Network Adapter

Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-09-DD-60-01-2D

 

Tunnelkort Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

 

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks :

Beskrivelse . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface

Fysisk adresse . . . . . . . . . : FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF

DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Nei

IP-adresse . . . . . . . . . . . : fe80::ffff:ffff:fffd%6

Standard gateway . . . . . . . . :

NetBIOS over TCP/IP. . . . . . . : Deaktivert

 

Tunnelkort Automatic Tunneling Pseudo-Interface:

 

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks :

Beskrivelse . . . . . . . . . . : Automatic Tunneling Pseudo-Interface

Fysisk adresse . . . . . . . . . : A9-FE-F8-02

DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Nei

IP-adresse . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:169.254.248.2%2

Standard gateway . . . . . . . . :

DNS-servere. . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%2

fec0:0:0:ffff::2%2

fec0:0:0:ffff::3%2

NetBIOS over TCP/IP. . . . . . . : Deaktivert

 

C:\Documents and Settings\Kristian A>

 

 

Men jeg trenger hjelp ganske raskt, og gode svar er høyt ønsket! Håper det er noen som har orket å lese gjennom dette, fordi i forum er det alltid viktig å gi ut rikelig info om problemet... :)

På forhånd tusen takk for hjelpsomme svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å disable koblingen, og så Enabler du den igjen etterpå. Prøv så å åpne nettlesern din for å se om det funker eller ikke. Dette skjedde meg her for noen dager siden skjønner du, da hjalp faktisk dette. Ikke vet jeg hvorfor det skjedde, eller hva som skjedde, men nå funker nettet hvertfall  :p

7119850[/snapback]

 

Hmmm.. har prøvd dette men da kommer denne meldingen(bildet)

post-96942-1161457152_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Er du Administrator på den maskinen ?  :hmm:

7120794[/snapback]

 

 

Beklager.. Forstår ikke helt hva du mener med "administrator".. Men det er kun jeg som bruker maskinen..

 

Kan dere forklare hva jeg skal gjøre?? Er n00b i akkurat nettverk og påloggingskontoer... :cry:

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar

Det er nærliggende å tro at du har fått virus, for om resultatet av ipconfig er likt som du har limt inn på siden her, så tviler jeg på at du har klart å gjøre dette selv :p

 

Jeg anbefaller deg å skanne maskinen din for virus. Men for morroskyld så kan du laste ned WinsockxpFix, denne resetter TCP/IP -protokollen på nettverkskortet, så i teorien så skal det løse problemet ditt midlertidig. (Hvis min teori stemmer, vel og merke ;))

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Du har ikke motat noen IP adresse fra router/modem etc. Den adressen som du har skrevet ned (169.xxx.xxx.xxx) er en såkalt Microsoft adresse, og denne får man hvis ikke noen annen adresse er tilgjengelig.

 

Sjekk alt av kabler til Modem/router.

Du kan evt prøve komandoene ipconfig /release, fulgt av ipconfig /renew i cmd.

 

Mvh. Xpression

Endret av Xpresion
Lenke til kommentar
Du har ikke motat noen IP adresse fra router/modem etc. Den adressen som du har skrevet ned (169.xxx.xxx.xxx) er en såkalt Microsoft adresse, og denne får man hvis ikke noen annen adresse er tilgjengelig.

 

Sjekk alt av kabler til Modem/router.

Du kan evt prøve komandoene ipconfig /release, fulgt av ipconfig /renew i cmd.

7122058[/snapback]

Legg merke til hva som står på IP-adresse nummer 2, samt DNS-servere.

Lenke til kommentar
Først og fremst, prøv å fjerne disse "Tunnelkort"-koblingene dine.
Og hvordan gjør man det?
- Avinstaller "Advanced Networking Pack for Windows XP" hvis den er innstallert, gjøres via "Legg til/fjern programmer" i Kontrollpanelet.

- IPv6 er aktivert på nettverkskortet ditt, er vel veldig gode odds for at du ikke har behov for det. Gå på egenskaper for nettverkskortet ditt se etter "TCP/IP version 6" og fjern haken.

- Kan også være at du bruker "Norton Internet Security", og at det er denne som lager problemer.

Lenke til kommentar
Hei, reinstaller driverne for hovedkortet ditt. Jeg har et hovedkort med Nvidia chipsettet og det er umulig å komme på nett før de driverne er installert pga at kortet kommer med  orginalt nettverkskort.

 

 

Edit; skriveleif

 

Mvh Erik

7124483[/snapback]

 

 

Jo, kanskje jeg skal prøve det? Men vil du kalle det siste vei ut? Vil prøve noen enklere løsninger før det..

 

Husker da jeg hadde kjøpt pcen.. 2-3 personer måtte sitte et par timer for å få det til...

Lenke til kommentar

Sendte deg et lite program på PM, WinsockXPFix.exe. Test med det å se om ikke det blir lykke i heimen igjen. :)

 

http://www.iup.edu/house/resnet/winfix.shtm

 

Om noen flere skulle ha brukt for en slik fix:

 

If your internet connection stops working after removing spyware using adaware or spybot, or because you removed a virus, your TCP/IP stack may have been corrupted. Running WinsockXPFix.exe may correct this problem. WinsockXPfix restores the files associated with connecting to a tcp/ip network. You can either download WinsockXPFix.exe by clicking on the link (it will fit on a floppy disk) or you can get it off of the Anti-Virus CD that you can sign out from your front office. It is located in the Winsock fixes folder on the CD.

Endret av Nicromann
Lenke til kommentar
Sendte deg et lite program på PM, WinsockXPFix.exe. Test med det å se om ikke det blir lykke i heimen igjen.  :)

 

http://www.iup.edu/house/resnet/winfix.shtm

 

Om noen flere skulle ha brukt for en slik fix:

 

If your internet connection stops working after removing spyware using adaware or spybot, or because you removed a virus, your TCP/IP stack may have been corrupted.  Running WinsockXPFix.exe may correct this problem.  WinsockXPfix restores the files associated with connecting to a tcp/ip network.  You can either download WinsockXPFix.exe by clicking on the link (it will fit on a floppy disk) or you can get it off of the Anti-Virus CD that you can sign out from your front office.  It is located in the Winsock fixes folder on the CD. 

7124750[/snapback]

 

Har lastet ned og skal overføre til pcen min.. men du sa at det resetter nettverksinnstillingene... visst det da føkker seg opp, hvordan da stille tilbake?(programmet tar jo backup før det begynner)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...