Gå til innhold

It jobb for en student


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt litt på en ting, her kommer den:

La oss si at jeg er en student(men jeg er ikke det), og har gått på UiO eller HiO i ett år nå, er det da mulig å finne seg en jobb innen IT(hvilken som helst deltidsjobb innen IT)...Eller når er det man kan søke en jobb innen IT?

Jeg spør bare for å holde meg oppdatert, og få litt tips for hva jeg burde gjøre i fremtida=)

Tusen takk=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har tenkt litt på en ting, her kommer den:

La oss si at jeg er en student(men jeg er ikke det), og har gått på UiO eller HiO i ett år nå, er det da mulig å finne seg en jobb innen IT(hvilken som helst deltidsjobb innen IT)...Eller når er det man kan søke en jobb innen IT?

 

Har ikke sett noen overflod av deltids it-jobber, men utdanningsinstutisjoner har gjerne stillinger som support/termvakt/gruppelærer/studass etc.

Lenke til kommentar
Er det mange av dere som driver med det?

7153614[/snapback]

 

Jeg har forsøkt å få tak i IT folk, og interessen er ikke overveldene. Min mening er at har du et godt hode som er stillt inn på et fagområde som programering, så er du attraktiv.

 

Hvis man leier inn folk fra selskaper så koster det gjerne 750 til 1100 kr timen. Bare en mindre del av dette går jo til selve programereren. Poenget er at det nok er mange, kanskje særlig mindre virksomheter, som har behov for mindre oppdrag, og som er villig til å prøve dyktige folk med lite eller ingen utdannelse, ala DVD Jon.

 

Dette er utvilsomt en gylden anledning til å få noe erfaring, som er meget viktig. Enda viktigere er det at man kan få et kontaktnett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...