Gå til innhold

har problemer med lette fiender i KOTOR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sliter en del med å komme meg ut av sith-skipet, for det er umulig å kverke alle folka på broen, og det er jo dit jeg må. Er en dør lenger bak som jeg ikke får åpnet, men nå prøver jeg omigjen med Mission som problem-løser på starten i stedenfor, kanskje hun kan bli med og hjelpe til med å åpne døren senere.

 

Dersom Carth kunne roe seg litt med hadde det kanskje vært mulig å la seg bli tatt til fange, men jeg er stygt redd for at jeg bidro til å bære ved til bålet i mine samtaler med han. Når jeg prøver omigjen nå skal jeg roe han ned og oppfordre han til ikke å gjøre noe dumt istedenfor.

 

Jeg må uansett finne på ett eller annet, for de 1000 gangene jeg forsøkte å vandre rett inn på broen ble jeg kverket, ansett valg av taktikk og våpen. Det er rett og slett umulig. :hmm:

Lenke til kommentar

Noen våpen funker jo forskjellig, så litt eksperimentering med ustyr vil sikkert kunne løse problemet med Tatooine.

 

Jeg forsøkte å dra til Tatooine istedenfor tilbake til Datooine da jeg skjønte at jeg ikke var sterk nok til oppgjøret på broa, men det viste seg at jeg ble kapret av Sith-skipet da også. :hmm:

 

Nå lurer jeg egentlig veldig mye på om Datooine er ødelagt, eller om Sith-kommandøren løy. Uansett er det vanvittig sløsing av ressurser for Sithenes del å ødelegge hele planeter.

Endret av partiside-sjef-PKS
Lenke til kommentar

De har ødelagt den rimelig greit, ikke sprengte hele planeten. Men ødelagt Jedi-Acadamiet der. Du kan ikke lengre reise til den planeten etterpå.

 

Har du Force-wave?

 

I såfall er det avgjørende, hvis ikke, fyr opp diverse skjold før du kommer inn på brua, bruk granater på store folkemengder og bruke mye medkits. Så skal du nok se du kommer gjennom det

Lenke til kommentar
holder på å runne KOTOR for fjerde gangen, men sliter med å ta slelv lette fiender, er på tatoonie nå og får juling av 3 sandpeople som jeg bare for 100xp av.

 

 

100xp fiender er jo noe som skal ta 2 svings med lightsaber for å drepe dem, men her får jeg juling noe som er rart.

7112014[/snapback]

 

De sandfolka kan være skikkleig ekle... Hvis det er med en Holy Warior bør du sørge for å ta ut han først. Prøv også å ungå nærkontakt, gaffistick mot jedi robe = veldig vondt. Et triks er å sende inn Carth eller Canderous med skikkelig armour, hold Jedi-karakter litt i bakgrunn som healer. Og som sagt: Kverk Holy Warrior RASKT. Han har medkit og bruker det!

Lenke til kommentar
Jeg sliter en del med å komme meg ut av sith-skipet, for det er umulig å kverke alle folka på broen, og det er jo dit jeg må. Er en dør lenger bak som jeg ikke får åpnet, men nå prøver jeg omigjen med Mission som problem-løser på starten i stedenfor, kanskje hun kan bli med og hjelpe til med å åpne døren senere.

 

Dersom Carth kunne roe seg litt med hadde det kanskje vært mulig å la seg bli tatt til fange, men jeg er stygt redd for at jeg bidro til å bære ved til bålet i mine samtaler med han. Når jeg prøver omigjen nå skal jeg roe han ned og oppfordre han til ikke å gjøre noe dumt istedenfor.

 

Jeg må uansett finne på ett eller annet, for de 1000 gangene jeg forsøkte å vandre rett inn på broen ble jeg kverket, ansett valg av taktikk og våpen. Det er rett og slett umulig.  :hmm:

7125123[/snapback]

 

Hvis du har en karakter, feks. Mission, med høy stealth og litt demolition kan du prøve å stealthe inn, minelegge hele broa, gå ut igjen og så storme broa. Når fiendene dine står midt i et minefelt er det noe begrenset hvor mye skade de får gjort... :cool:

Lenke til kommentar

Nå har jeg startet spillet omigjen, og gjør en god del ting bedre og grundigere slik at jeg tror jeg kommer til å ha høyere nivå når jeg står på broa.

 

Forslagene deres hjelper dog ikke så mye, bortsett fra muligens dette tipset med force-wave.

 

1) Dersom en person går inn på broa i Stealth og Solo-mode (og gjemmer de andre langt bak) vil man gå over i en film-sekvens der de to andre uansett er med med en gang man kommer inn på broa, og etter en kort diskusjon som man ikke har kontroll over starter slossingen.

 

2) Dersom man doper seg opp på sprøyter og force-stæsh før man går inn på broa forsvinner dette i løpet av dialogen, og når slossingen starter står man på bar bakke.

 

3) Mission kan ikke være med på dette viser det seg. Det blir Carth og Frøken Jedi som er teamet mitt uansett - de andre styrer med å frigjøre Ebon Hawk nedi hangaren.

 

Nå hvor jeg spiller omigjen gir jeg hovedkarakteren masse security-skill slik at han kan låse opp døra som går i andre retning. Kanskje kan man åpne hangar-døren og frigjøre Ebon Hawk fra et annet sted enn kommandorommet, men jeg tviler. Uansett er det greit å slippe å ha den kjedelige bib-bib droiden surrende bak seg som vandrende brekkjern uansett hvor man skal.

 

Nå hvor jeg startet spillet om igjen før jeg gjort mange ting mye grundigere. Jeg forsøker å løse alle oppgavene på hver planet, og får dermed mer skill som kan brukes i oppgjøret på broa, og så skjønner jeg systemene med karakterutvikling, våpenopppgraderinger force-powers og slikt litt bedre, slik at jeg blir bedre rustet på broa.

Lenke til kommentar

En annen ting som jeg lurer svært på er om det er mulig å gjøre rent bord på Sith-akademiet. Da jeg spilte første gang endte jeg opp med å drepe begge mine læremstere, og skulle derfor logisk sett ha blitt sjefen på akademiet. Dessverre for meg bestemte alle de maktkåte Sith-lærlingene å drepe meg istedenfor, fordi den som fikk inn siste stikk dermed ville bli leder, og jeg hadde ikke noe håp om å kunne slå dem alle på det tidspunktet.

 

Nå skal jeg spare Sith-akademiet til siste slutt - når jeg har samlet alle de andre stjernekartene og er på mitt sterkeste, og så skal jeg gjøre rent bord der! Dersom det da i det hele tatt er mulig.

 

Har nemlig svært lyst på jobben som sjef på Sith-akademiet! Spesielt fordi jeg har valgt å gjøre min karakter kvalemende snill og selvoppofrende i denne omgang, og derfor har lyst til å vende alle de andre sithene over til "den smale sti" etter å ha blitt leder! De kommer sikkert til å slutte å angripe meg dersom jeg bare kverker nok av dem, og på den måten beviser min utrolige styrke.

Lenke til kommentar

Vel, først.

 

Du må gjennom brua. Det er ingen andre veier derfra. Vel, hvis du har problem med å buffe deg på brua. Pause game med en gang kampen begynner. Fyr opp beste skjoldet som stopper energi på alle sammen. Hvis noen har force valor. Fyr opp det. Carth skyter og kaster granater (sett han til granadier) mens du og Bastila bruker offensive force-powers. Er du derimot soldier/Guardian type. Sleng på en heavy armor. Drit i forcepowers og kjør på med lightsaber.

 

Og Sithacademiet blir du angrepet uansett. Er dessverre ikke mulig å lede det på noen måte. Det blir et maktvakuum som alle har lyst til å fylle. Og som sithene gjør det best, slåss de inbyrdes og vil ihvertfall ikke la en fersking som deg ta over eller vende de til den riktige siden, de ville ledd av deg og så flydd på deg uansett =P

 

Force Wave er selvfølgelig noe du burde prioritere =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...