Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst sammen med Canal Digital?


Anbefalte innlegg

Har bestilt internett gjennom Canal Digital hos Moder'n (må ha nett når man er på besøk vettu ;) ). Planen min er å sette opp et trådløst nettverk, men hos CD's sider finner jeg kun denne informasjonen:

"Med modemet så følger det med ca 3 meter kabel. Dersom PC står lenger unna første antenneuttak enn dette, så har man følgende valgmuligheter:

 

- Kjøpe lenger nettverkskabel. Denne kan være opptil 100 meter. Canal Digital leverer inntil 10 meter løs nettverkskabel til kr 100,-, eller inntil 10 meter nettverkskabel med montering til kr 398,-. Dette kan også kjøpes hos en dataforhandler.

- Sette opp et ekstra antenneuttak. Dette koster kr 490,- dersom antenneuttaket bestilles sammen med installasjonen. "

 

Betyr det at man ikke har mulighet for trådløst hos CD?

Jeg har regnet med at det bare er å kjøpe en trådløs router, og koble denne på...eller?

 

Hvis det ikke er noe problem med å koble på en trådløs router, er det noen spesiell router jeg må ha, eller vil alle fungere (tenkte kanskje å kjøpe en MIMO-router)

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hei!

Jeg er i omtrent nøyaktig samme situasjon som toppostern. Tar dermed sjansen på å hive meg på og hijacke tråden...sånn littegranne. Modern får altså bredbånd via kable fra canaldigital om noen dager. Jeg er medskyldig :blush: i at det skal opp en trådløs i huset! Desverre har jeg 0 erfaring med kabelmodem og slikt.

 

Spørsmålet er hva slags hardware trenger vi for å få opp trådløst nett.

Jeg antar at kabelmodemet som Canal Digital gir vanlig nettverksplugg ut til klienten, kjøper man da en stykk ruter med trådløs plugger rett i denne kontakten?

 

sånn?

kontakt i veggen <--> kabelmodem <--->ruter med trådløs<-->klient 1

Endret av Heinkel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...