Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte toppakning eller motor?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Bilen er en Audi 80 '94 2.0 90 hk.

 

Når jeg skulle starte den i kveld stoppet den av se selv. Jeg måtte holde den i gang ved å gi gass, og jeg er 99% sikker på at den ikke tente på en sylinder (det h. Etter ca 5 min med rusing kom den siste sylinderen i gang, og bilen gikk som før igjen. Da jeg kom hjem åpnet jeg panseret og fant fort ut at den hadde drukket ca 1,3 liter kjølevæske. Påfyllingstanken var nesten tom. Skiftet kjølevæske for ca en måned siden. Vet forresten at den lekker litt kjølevæske fra øvre slange på motoren, men ble svært overrasket av at tanken nesten var tom.

 

Tyder dette på gåen toppakning?

 

Skal skifte tennplugger i morgen. Hvordan ser en tennplugg ut hvis pakningen er gåen?

 

Jeg vurderer å bytte hele motoren, selv om den bare har gått 158000 km. Hvis prisforskjellen er akseptabel selvsagt.

 

Noen som vet ca pris på skifte av toppakning kontra bytte av motor? Kunne tenkt meg en litt sterkere motor, men jeg vil heller ikke bytte noe mer enn motoren (bremser f.eks). Alt av slikt arbeid vil bli utført på verksted.

 

Hadde satt stor pris på hurtige tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv først å tette med middel fordi det er enklest, eventuelt kan du bruke kanel.

 

Hvis ikke det tetter lekkasjen din, må du nok lete deg fram.

 

Men hvis du kjøper tetningsmiddel så er disse ganske effektive.

7140781[/snapback]

 

 

Skift slangene som lekker i stedet for å bruke tid og penger på å helle lurimstoffer i kjølevæska.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...