Gå til innhold

HVORFOR firefox fremfor Opera?


decent

Anbefalte innlegg

Tittelen taler for seg selv: hvorfor er det så mange som velger firefox fremfor Opera? Er det på grunn av deres omfattende PR-jippo som lett påvirket mange? Eller er det et bedre program? Hva er forskjellene og fordelene med disse programmene?

 

Er genuint interessert. Håper på noen intelligente og gode svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer til å skuffe deg med noe du kanskje vil anse som et uintelligent svar;

 

HVORFOR oppretter folk nye tråder uten å ha brukt søkefunksjonen først? HVORFOR bryr folk seg så masse om hvilken nettleser folk bruker når man ikke bruker IE?

HVORFOR er folk interessert i å diskutere ting som "Opera vs. FF", "AMD vs. Intel" osv osv opp og i mente?

Lenke til kommentar
Tittelen taler for seg selv: hvorfor er det så mange som velger firefox fremfor Opera? Er det på grunn av deres omfattende PR-jippo som lett påvirket mange? Eller er det et bedre program? Hva er forskjellene og fordelene med disse programmene?

 

Er genuint interessert. Håper på noen intelligente og gode svar!

7104862[/snapback]

 

Det er nok siden Opera har litt for mange funksjoner for folk flest, mens Firefox virker liten, lett og spretten.

 

(Jeg bruker Opera)

Lenke til kommentar

FireFox er større enn Opera av flere grunner.

- Åpen kilde

- Alltid vært gratis

- Er mer lik IE utseendemessig (Folk liker ikke nye ting)

- Firefox-tilhengerene er mer aktive

- Antall nye brukere kan beskrives som en potens av nåværende brukere (som gir ut anbefalingene). Dette fører til at jo større brukermassen er, jo raskere vokser den.

- Firefox får mye, mye mer gratis markedsføring fra media.

 

Firefox er også en av de største aktørene i hele software-verdenen som representat på fri, alternativ programvare. Dette stempelet gir en del cred.

 

Edit: Angående forskjeller og fordeler bør du søke etter dette. Og min multimediatast fungerer i _alle_ programmer ;)

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Jeg har bytta mellom Opera og Firefox egentlig. Først hadde jeg Opera på denne. Hadde Opera 7.54, 8.0, 8.5 og Opera 9. Så ble jeg lei av Opera og avinstallerte den og installerte Firefox istede. Det var ikke langt i fra at jeg gikk tilbake til Opera igjen da, jeg fikk så mange popups når jeg brukte Firefox, men jeg installerte en eller annen Popup Exentsion, så løste problemet seg og jeg vil aldri mer bytte til Opera igjen.

Bytta til Opera først på Laptopen min, må bytta jeg til Firefox på den stasjonære også etterhvert.

Men jeg synes no at både Firefox og Opera suger minne jeg da. Firefox bruker for øyeblikket 146 mb ram her.

 

Det var en annen grunn til at jeg bytta også, og det var pga at jeg ville ha Mozilla Thunderbird og Sunbird, og siden at jeg liker å ha program med samme navn, så tok jeg like godt å installerte Firefox i samme slengen, og installerte Opera. Har ikke angra for å si det sånn.

Har for øyeblikket 11 Exentions i Firefox lagt inn nå. Det er de 11 jeg trenger faktisk.

En av dem er for å endre snarveiknappene slik at jeg får "new tab" på Ctrl-n, istede for Ctrl-t.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...