Plakkulv Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Hei på skolen har vi et slags fellesområde. Vi har lyst til å legge inn en slags chat der. Som et lite program man bare starter og skriver som oppdateres max hvert 5 sekund. Vi brukte tekstfil til det før, men det oppdaters jo ikke og lagrer over det andre skriver. Noen som kan hjelpe?
aadnk Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg slengde sammen noe ganske raskt i VB .NET. Programmet lar deg koble deg opp mot en tekstfil lokalt eller eksternt og skrive til den som i et chatteprogram (inntil videre støttes valgfrie skriftfarge og -type). Alle endringer vil oppdateres automatisk i alle brukere som er koblet til den samme filen. Dersom noen er interessert i kildekoden, finnes resten av prosjektet på hjemmesiden min. Bemerk at du behøver .NET 2.0-rammeverket for å kunne kjøre applikasjonen. EasyChat.zip
Plakkulv Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Skrevet 19. oktober 2006 (endret) tusen takk. Skal teste det nå Edit: Funka knall, jeg er svært takknemlig Endret 19. oktober 2006 av Plakkulv
hernil Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg slengde sammen noe ganske raskt i VB .NET. Programmet lar deg koble deg opp mot en tekstfil lokalt eller eksternt og skrive til den som i et chatteprogram (inntil videre støttes valgfrie skriftfarge og -type). Alle endringer vil oppdateres automatisk i alle brukere som er koblet til den samme filen. Dersom noen er interessert i kildekoden, finnes resten av prosjektet på hjemmesiden min. Bemerk at du behøver .NET 2.0-rammeverket for å kunne kjøre applikasjonen. 7106359[/snapback] jeg får ikke min til å funke. er det fordi jeg kanskje ikke har .net 2.0-rammeverket? i så fall hvordan får jeg tak i det, har du en link?
aadnk Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 jeg får ikke min til å funke. er det fordi jeg kanskje ikke har .net 2.0-rammeverket?i så fall hvordan får jeg tak i det, har du en link? 7111937[/snapback] Såklart. Du kan laste ned .NET 2.0-rammeverket her: http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå