Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingenting skjer ved oppstart


Anbefalte innlegg

Har nettopp satt sammen en maskin som skal fungere som router og workstation for min far, og har i den anledning støtt på endel uforutsette problemer.

 

Har brukt hardwaren sammen før, dvs ram, hdd, hk og cpu.

Eneste nye er noen ekspansjonskort, og disse skal da ikke ha noe innvirkning ved førstegangs oppstart.

Når jeg slår på maskinen starter strømforsyningen, cpu-kjøler og de 2 andre viftene i maskinen. Lysene på HK er på, og lys på skjermkort (gf4) er tent. Men så kommer det. Ingenting skjer på skjermen. Har ikke dos høyttaler så jeg får ikke vite om det kommer noe pip som indikerer at alt er ok.

Senere i prosessen regner jeg jo med at maskinen når windows som ligger på hdd. Da ser jeg at verken mus eller tastatur er "påslådd". Ingen av lysene er tilstede.

Noen som har anelse om hva som må gjøres her?

Ang skjermen, kan det være at det ikke er plug and play? Det er en Samsung Syncmaster 204B flatskjerm... bør jo ikke være no galt med den... :hmm:

 

 

EDIT:

Har fiksa!

Endret av daniel_RR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke tilfeldigvis et Abit KG7 kort du har?

 

Har et noe liknende problem. Av og til (hvis jeg endrer litt i hardware) så slutter kortet å virke = dødt, når jeg prøver å starte maskinen opp. Eneste som da virker er å demontere hele skiten, løsne på skruene som holder hovedkortet fast, lirke litt fram og tilbake på hovedkortet og så sette det sammen igjen.

 

Merkelig nok så slutter maskinen (som beskrevet ovenfor) å virke når jeg prøver å installere en Primecooler slotkjøler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...