bransa Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Nå "bæsjer jeg på leggen" tenker jeg, men må nå høre likevel. Må skjermkortet støtte pixelshader for å spille, eller må jeg tenke på noe annet lurt for å få d til å virke? Sitter på en lånt pc, med ett quadro 380xgl innstallert og det tror jeg ikke støtter pixel shader. Har ikke lyst å dra over halve landet for å hente mitt eget skjermkort for å eventuelt slå fast dette. Ellers er pc'en tipp-topp me alt som trengs. Xeon prossesor, plenty ram osv. Lydkort og skjermkort trekker ned, men tror denne er mer ment for andre oppgaver enn spill..
Smirnoff Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 Etter hva jeg kan lese, så er Quadro 380XGL basert på NV18, som er av samme type som GeForce4 MX og den kjernen har ikke pixelshadere. Oblivion trenger støtte for pixelshadere for å kjøre ja.
Norvegicus Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Jeg er ikke god med grafikk,lyd kort etc..så ville blit glad for et svar på et sikkert dumt spørsmål. Skal spille et spill jeg kjøpte,men får beskjed om at jeg mangler "pixel shader". Jeg har NVIDIA GeForce4 MX 440 med AGP8X. Er det mulig å laste dette "pixel shader" ned eller noe,eller må jeg kjøpe nytt grafikk kort? Takker for svar
MiSP Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Nytt kort. Pixel Shaders er en teknologi som kortet må støtte. Det blir som flere megapixler til kameraet - du kan ikke laste det ned fra nettet, ei heller mer harddiskplass til PCen.
Norvegicus Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Takker.Da var det penger rett i søppla,hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå