Gå til innhold

Hva skal vi med Høyhastighetslinjer når...

Sk0rpio

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal vi med høyhastighetslinjer når det bare snart er Skype og MSN som snart bare kan tillates og spilling osv. Vi har jo ikke lov å laste ned programmer, filmer og musikk. Å bare surfe rundt å kikke på nyheter blir en jo lei av etterhvert...Det er morro med det samme, men etter hvert ønsker vi jo og bruke vår internettlinje til noe mer, men med sterke begrensninger...Er det dette vi vil, eller? Hvem kan ta deg? jo et razzia der økokrim tar ut loggene til nettoperatøren i stikkprøver. Her vil IP adressene til alle og enhver dokumentere mitt og ditt surfemønster. Hvor vi har vært og hva vi har gjort. Telenor kommer snart med faste IP til alle og da er det ikke bare å resette modem for å få ny IP.

Er det spenningen bak dette at det er ulovlig å fildele etc. som gjør at vi av og til laster ned "litt" her og der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vi skal med høyhastighetslinjer?

Ikke alle filmer på nettet er ulovelig vet du. Det kreves litt å streame en film i dvd kvalitet. Det overføres utrolig store mengder med lovlig data skjønner du.

Og det er UTROLIG skjeldent at telenor eller andre isper gir ut personlig info til politiet. Såvidt jeg vet har det ikke skjedd.

Og økokrim? WTF har de med dette å gjøre? Det har ikke lov til å hente ut noe som helst.

Les litt, å sett deg inn i ting før du kommer med "dommedagsprofetier" for oss stakkars internett brukere.

OH NOES! ØKOKRIM IS LIEK COMMING FOR j00!!

Skrevet

Jeg ønsker å bruke min høyhastighetslinje til følgende:

(Noe av dette eksisterer såvidt jeg vet ikke ennå, men det kommer nok, og det er noe jeg ville brukt penger på)

* Lastnedsåmyeduvilforenfastprispermåned musikkbutikk. Gjerne med DRM. Jeg er for DRM i begrensede former.

* Videoleie på internett, noe a'la dagens Kiosk-tjeneste over parabol.

* Kjøpe programvare og laste ned ISO og brenne ut istedet for å kjøpe CD.

* Vanlig TV, via IPTV eller DVB-IP eller hva som måtte komme i framtiden.

* Spille online.

Alt dette vil jeg bruke min høyhastighetslinje til. Alt i lovlige former.

-C-

Skrevet

Har du en link til kilden hvor det star at telenor kommer med fast ip?

Jeg har telenor og en fast ip hadde vaert fett..

Btw, hvis du laster ned ulovlige ting med dynamisk ip, sa logges tidspunktet du brukte den ip;en pa ogsa, sa det har ingenting og si om du har fast eller dynamisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...