Gå til innhold

Windows XP Pro på 2 maskiner?


Anbefalte innlegg

Jeg har en orginal Windows XP Pro SP1 CD, med orginal nøkkel.

 

Jeg har oppgradert min stasjonære flere ganger, og aktiviseringen har alltid gått smertefritt, uten at jeg har trengt å ringe inn til noen eller noe.

 

Spørsmålet er da: Kan jeg innstallere Windows XP med samme CD og samme Key på laptopen? Hva vil da skje? Sjekker microsoft om det er flere enn 1 maskin med samme key samtidig?

 

Kan min lisens bli bannet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lisensen for vanlig windows xp er til en pc om gangen. Du kan innstalere på så mange pcer du vill, men kunn en pc kan bruke lisensen om gangen. Så har du en stasjonær og en laptop kan du bruke samme lisens så lenge de ikke brukes samtidig (det er vertfall lisens avtalen inneholder som regel til privat personer)

Les igjenom lisensen din... der kan det stå hva du kan bruke den til ;)

Lenke til kommentar
Så har du en stasjonær og en laptop kan du bruke samme lisens så lenge de ikke brukes samtidig (det er vertfall lisens avtalen inneholder som regel til privat personer)

7095358[/snapback]

det blir litt vanskeligt å bytte mellom disse 2, man kan bare aktivere på 1 pc.

du mener kanskje " Office " ? :hmm:

Endret av gaggen
Lenke til kommentar
Lisensen skal kunne brukes på stasjonær og laptop samtidig. Sky meg om jeg tar feil....

7109723[/snapback]

 

:dribble: pang-pang

 

Hvordan fungerer MPA?

 

MPA validerer at produktets produktnøkkel, som kreves som en del av produktinstallasjonen, ikke er brukt på flere datamaskiner enn produktets sluttbrukeravtale (EULA) tillater. Generelt sett kan Windows XP installeres på én datamaskin, og Office XP kan installeres på én datamaskin og den brukerens bærbare datamaskin. Hvis du vil ha mer informasjon, se produktets sluttbrukeravtale.

 

fra denne side:http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;no;302878#1b

 

lykke til

Endret av gaggen
Lenke til kommentar
Lisensen skal kunne brukes på stasjonær og laptop samtidig. Sky meg om jeg tar feil....

7109723[/snapback]

Lisensen gjelder 1 maskin (installert på). En full-lisens kan du flytte til ny maskin - men da må den fjernes fra den gamle maskinen.

 

OEM-versjon kan ikke flyttes til ny maskin.

Lenke til kommentar
Lisensen skal kunne brukes på stasjonær og laptop samtidig. Sky meg om jeg tar feil....

7109723[/snapback]

Lisensen gjelder 1 maskin (installert på). En full-lisens kan du flytte til ny maskin - men da må den fjernes fra den gamle maskinen.

 

OEM-versjon kan ikke flyttes til ny maskin.

7109808[/snapback]

Og med ny maskin menes vel bytte av hovedkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...