ASCIWhite Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har kjøpt masse spill hos dem, men idag når jeg skulle forhåndsbestille NFS Carbon, fikk jeg plutselig opp i bestillingen at spillet kunne bare sendes til adresser innen UK!! WTF.... Har vi mistet muligheten for og få spill fra fra vår kjære play.com?? Er det noen flere som har lagt merke til dette ?
Gunfreak Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 bytt valutaen om til € så kan du kjøpe så mye du vil
ASCIWhite Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Skal prøve Ble litt redd jeg gitt!! Men skal si prisene har steget siden jeg bestillte spill sist gang.. det var vel Flatout 2 tenker jeg.... Endret 17. oktober 2006 av ASCIWhite
Hr. Jenssen Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Når du velger Europ istedet for Pund, så merker du kanskje noe.... at varene koster mer! Frekke Play.com som prøver å tjene mest mulig penger på mest mulig skittent vis.
NoLimit_^ Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 kansje det har noe med at euro koster mindre enn pund?
Hr. Jenssen Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Det jeg mener er at om du regner om til kroner, så finner du raskt ut at du betaler mer for varene når du betaler med euro enn pund. Et eksempel: Flat Out 2 (PC) Pris i pund: £14,99 x 12,60 = 189kr (avrundet) Pris i Euro: €22,49 x 8,47 = 190,50kr (avrundet) Det er ikke akkurat den store forskjellen nå, men det er fordi pundets kurs er så skyhøy nå. En kan jo tenke seg den store forskjellen som oppstår når pundets verdi synker til mer normale høyder, f.eks. rundt 12kr for hvert pund, i stedet for 12,6kr, som kursen ligger på nå. Hadde pundets verdi synket tilbake til 12kr, så ville spillet bare koste 179kr om man ser det med pund, men det ville fortsatt koste rundt 190kr om man betaler med euro, siden euro sine svingninger er mye mindre. Endret 17. oktober 2006 av Hr. Jenssen
Joachim_F Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Pris i pund: £14,99 x 12,60 = 189kr (avrundet)Pris i Euro: €22,49 x 8,47 = 190,50kr (avrundet) Det var verre for en liten stund siden, da var det faktisk ganske store forskjeller mellom euro-pris og pund-pris, og spill som kostet £14,99 i pund fikk en euro-pris som var på over 200 norske kroner (mener £14,99 ble "oversatt" til €23,99). Så med så lave forskjeller som det er nå føler jeg ikke vi har spesielt stor grunn til å klage.
Hr. Jenssen Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Nei, men som jeg sa, så er det ikke Play som har rettet på noe. Det har med kursen å gjøre. Pund-kursen er veldig høy nå, så derfor er prisene veldig like. Når pundets verdi igjen synker, så skal du få se at de store forskjellene kommer tilbake.
Joachim_F Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Jo, de har endret euro-prisene, og de er nå er litt lavere enn de var før. Dette gjorde de ikke lenge etter at de la inn sperre slik at alle utenfor UK måtte bestille med euro. Edit: Legger forresten merke til at www.gameplay.co.uk også har senket sine euro-priser. Det er jo bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå