Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er denne boksen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vitsen med den er at det er her alle linjene i blokka kommer inn. Hver kabel som går ut fra denne har 2 eller 4 linjer i seg, enten er linjene skjøtt videre inn til hver leilighet, eller så er det flere fordelere i samme blokk. Hvis det går to ledninger inn til din leilighet er det sannsynlig at det også har hvert to forskjellige linjer i din leilighet en gang i tiden. Enten to telefonnummer eller telefon og bredbånd på hver sin linje.

Lenke til kommentar

Hmm, så det at det kun er totalt 5 kabler som kommer inn/ut, trenger ikke å bety noe for antallet leiligheter ettersom flere leiligheter kan gå på 1 kabel?

 

Men når jeg søker på Kapaks, så er total linjelengde alt fra 1x500m, 3x1950m og 2x1850m.

 

Hvem er det som kan gi noe mere svar utfra denne boksen? Telenor?`Har NGT internett, ikke noe fast tlf. Håpte kanskje jeg kunne kommet meg inn på litt kortere linjelengde.

Lenke til kommentar
Telenor`s fordelingsboks vil jeg tro.

7090344[/snapback]

 

Ja det stemmer det, jobber i et firma som jobber for telenor. Hvorfor det går 2 kabler inn til din leilighet har jeg ingen aning om, var vel en aller annen "lur" montør som gjorde dette, eller pga at de som bodde der tidligere ønsket det da det kanskje ble mindre kabel på vegggene inne?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se på bildene går det 5 stk 2parskabler ut fra boksen, altså totalt 10 linjer. Hvordan disse er koblet videre i blokken vet jeg ikke.

 

Bredbånd (uansett leverandør) prioriteres for kortest muliglinjelengde, så sannsynligvis har du den korteste linjelengden du kan få. For å vite om det er mulig å få kortere linjelengde er det telenors aksessleveranse (AL) du er ute etter. For å hjelpe dem på vei er det meget greit for AL hvis du kan oppgi sambandsnummeret på bredbåndet ditt (dette får du av NGT) eller telefonnummeret til noen andre i blokken som kommer fra samme fordeler. Det å eventuelt koble om linjen din må utføres av en telekommunikasjonsmontør som er sikkerhetsgodkjent av telenor, og det kommer sannsynligvis til å koste littegrann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...