Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er bare et forslag, men jeg kunne tenkt meg en "Mine triks" tråd for hvert språk, hvor folk legger ut ting de lager, og litt selvskryt, og tips og triks til forskjellige ting.

 

Noe lignende Visual Basic round-up

 

Så... er det noen som har noen fancy C# programmer, triks, eller annet snacks dere vil dele?

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er bare et forslag, men jeg kunne tenkt meg en "Mine triks" tråd for hvert språk, hvor folk legger ut ting de lager, og litt selvskryt, og tips og triks til forskjellige ting.

 

Noe lignende Visual Basic round-up

 

Så... er det noen som har noen fancy C# programmer, triks, eller annet snacks dere vil dele?

7085725[/snapback]

 

Du får legge ut kompilator-saken du hadde tidligere idag. Den var litt tøff :) Kommer nok til å se litt mer på den (en gang...) :)

Lenke til kommentar

Konge!

 

Her er CSharpExpressionSolver

 

det den gjør, er at du kan legge inn masse variabler (X, Y, Z, HeiPåDeg) som vil bli lagt inn som ordentlige variabler i uttrykket, du kan bruke dem som om det var vanlige variabler (for det er det det er)

 

Hvis programmet kompileres kun hvis teksten endres, så variablene kan endres uten at uttrykket kompileres på nytt.

 

Det må kompilere på nytt, dersom du fjerner variabler (for da vil du kanskje få en feilmelding)

 

enjoy!

 

Edit:

Har fumlet litt med det selv nå, Volumet av en sirkel, her er noen formler:

Volumet av en sirkel/sylinder:

(Math.PI * (radius * radius)) * height

og for å få dette til, trykker du på "Add" en gang, og velg "new_variable" i listen, og endre navn ved å endre teksten der det står "new_variable", og verdien endres i den andre tekstboksen.

CSharpMath.zip

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Hehe, parseren til et språk jeg laget, er ikke ferdig med compileren, og ser ikke ut til at jeg gidder (ga opp) heller

men her er ihvertfall parseren, skrevet i C#, sannsynligvis helt uten kommentarer :p

 

Språket fungerer ved at du bruker alle bokstavene i alfabetet, a-z

Stor bokstav betyr at det er en funksjon, eller prosedyre, . er det samme som return.

! skriver til variabel eller register, ? leser fra varaibel eller register.

( bytter til flyttallsoperasjoner, ) bytter tilbake til heltall

+, -, *, / setter datatype størrelsen til byte(8-bit), word(16-bit), doble word(32-bit), quadrouple word(64-bit)

vanlige tall blir lagt rett i akkumulatoren (som i compilet code skulle bli eax eller fpu stacken)

Z er no operation, dette er for å kun definere en prosedyre.

 

Om noen, noensinne klarer å lage noe som helst fornuftig, gjenstår å se.

 

Vet ikke om jeg ble helt ferdig....stund siden jeg lagde det.

 

Hello world:

Z72y101y108y108y111y32y87y111y114y108y100y33y

 

Skriv inn det i kodevinduet, og trykk Run, og det skal stå "Hello World!" i output vinduet.

Ikeelu.zip

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Her er grafikk laget i C# for de med baller av stål (som meg)

Dette er det man kaller Procedural texture, dvs. den genererer et bilde kontinuerlig.

Den bruker Unsafe kode (dvs. pekere) for å få dette til, og Bitmap.LockBits for å få direkte addressering til bitmap data.

 

Kos dere :)

7299089[/snapback]

 

 

************** Exception Text **************

System.AccessViolationException: Attempted to read or write protected memory. This is often an indication that other memory is corrupt.

 

Når man bruker unsafe kan det være greit å ha tunga rett i munnen ;)

Lenke til kommentar
Hehe, funker fint hos meg :p

Skal sjekke uten noen tekniske detaljer (tror det har noe med Stride å gjøre)

7300070[/snapback]

 

f.eks. denne:

for (y = 0; y < screen_size; y++)

{

int val = c->Red;

val += c[-screen_width - 1].Red;

 

 

vil for y = 0 -> c[-257] ... som er 257*3 bytes utenfor der den burde få lov til å lese fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...