morknudsen Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Hei Jeg sliter med alle naboenes usikrede nettverk. Hver gang jeg kobler meg på laptopen så kommer den online på mitt sikrede nett, men etter et par minutter hopper den over på et av naboenes nettverk selvom det nettet har "lav" tilkobling og min har "veldig bra/utmerket". Dette er veldig frustrerende og spesielt når jeg er koblet opp via VPN mot jobben. Finnes det noen måter og si til en PC at den KUN skal bruke nett som JEG bestemmer? Jeg vet det er noe som heter tilkoblingsrekkefølge under egenskaper, men det hjelper ikke. Jeg vil kunne si: Koble denne maskinen KUN opp mot mitt nettverk. Om jeg skal koble meg til andre nettverk vil jeg selv godkjenne det først. Vil ikke at maskinen min skal ta det valget for meg.
nifty Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 hva slags trådløst kort har du i din PC ? Det er mye lettere å gi et riktig svar om du gir litt fler opplysninger. De fleste trådløse nettverkskort har en mefølgende software som lar deg spesifisere faste profiler, og som bare kopler seg til de profilene som er definert. Om du har freeridet på naboenes nettverk, og laget profiler for disse, slett disse profilene, og du sitter igjen med ditt eget nett...... I tillegg, er det en STOR fordel med SP2 på XP , om det er det du bruker for å kople deg til nettet ...... (ingen info om det heller fra deg.....) Lykke til, og kom gjerne med mer info !
JohndoeMAKT Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 For en del år siden var trikset å stenge av tjenesten "Wireless Zero Configuration" etter at du var tilkoblet nettverket ditt og du kan prøve det, men det beste er om ditt oppkoblingsprogram har mulighet for å bestemme at du kun skal kobles opp mot ditt AP.
b-real Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Så vidt så jeg vet så kan vel dette endres helt enkelt i Windows. Sitter selv å snylter på trådløst nettverk fra naboen ( ) og det er et alternativ for dette. Skal prøve å komme med mere info senere.
sitdown Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Som Nifty sier: slett profiler du ikke bruker. Og du kan gå inn på properties på trådløst nettverks kort og advanced. Connect to non preferd networks burde ikke være haket av. Og hvis du kun kobler til aksesspunkter og ikke andre pc`r, kan du velge kun accesspoint.. Endret 15. oktober 2006 av sitdown
morknudsen Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Skrevet 15. oktober 2006 Hei igjen Jeg har en IBM Thinkpad T40P og bruker det innebygde Wirelesskortet der. Jeg har en D-Link GamerLounge Wireless 108G Gaming. Og jeg vil ikke snylte på naboens nett - det er hele poenget. Jeg vil forhindre det. Har ikke SP2, men får teste det.
nifty Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Hei igjenJeg har en IBM Thinkpad T40P og bruker det innebygde Wirelesskortet der. Jeg har en D-Link GamerLounge Wireless 108G Gaming. Og jeg vil ikke snylte på naboens nett - det er hele poenget. Jeg vil forhindre det. Har ikke SP2, men får teste det. 7073034[/snapback] SP2 MÅ til for å få wireless til å fungere best mulig, det er mange endringer på SP2 i forhold til SP1 .... Ha en god dag !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå