Gå til innhold

Bruke laptop og stasjoner i "Split screen"?


bjs

Anbefalte innlegg

Eg lurer på om det er mulig å koble sammen en stasjonær pc og en laptop slik at eg kan bruke de som med split screen, at eg kan dra musepekeren over begge skjermene, og evt. kjøre et fullscreen program i f.eks stasjonæren og være i windows med laptopen.

 

Håper dere forstår ka eg mener :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan ikke koble stajonær og bærbar sammen for å få større skjerm.

den stasjonære pcen og den bærbare kan ikke brukes som utvidet skjerm for hverandre. da må du ha en egen skjerm til det .

 

hvis kontakten til den stasjonære (pc)skjermen passer så kan du koble den til den bærebare og får da en ekstra skjermen til den

 

mam kobler to pcer sammen kun for å føre data mellom dem

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg forstår dette riktig, men du vil ha mulighet til å bevege musepil/vinduer (i praksis, arbeide) over begge skjermene? Det kan ordnes. Man kan ha to datamaskiner og to skjermer (hvor en er laptop f.eks.), og la den ene maskinen bli en "slave" hvor man gjør selve arbeidet med keyboard, mus etc. fra den ene maskinen alene.

 

Anbefaler at du tar en titt på Maxivista - http://www.maxivista.com

Programmet benytter nettverk/LAN til å kommunisere mellom maskinene, og via en virtuell skjermdriver blir laptop tilgjengelig som en ekstra skjerm hvis jeg forstod dette riktig. Det er en gratis "trial" tilgjengelig på siden.

 

Video: http://www.maxivista.com/videos/mv_demo.wmv

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Det var ikkje akkurat det eg var ute etter boye, men nesten. Eg ser etter et program som lar meg bruke samme mus/tastatur på begge dataene, bare ved å dra over til den andre skjermen. De skal være separat påslått, men med mulighet til å styres med en mus.

 

Altså eg har f.eks en som er på spill, og den andre står i windows.

Lenke til kommentar

det finnes noen bokser som gjør det i stand til å bruke en mus,ett tastaur og en skjerm men somtid betjene 2 pcer.

 

da ken du bruke musen og tataturer på begge meskiene dine , men hvor godt det funger vet jeg ikke. har ikke prøvd det selv.

 

var det neo slikt du hadde i tankene ?

 

jeg kunne ikke finne noen link til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...