Gå til innhold

Canons software dårlig


Anbefalte innlegg

Jeg var i kontakt med support hos Canon i dag ang. problemet med Camerawindow vs Vista og "incompatible camera", og de skulle ta kontakt med meg i løpet av "et par dager".

 

Lurer fælt på hva slags løsning de kommer opp med nå ettersom jeg har prøvd det vanlige de foreslår: avinstallering, reinstallering, av og på med brannvegg, antivirus osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon sendte meg en lenke til WIA-driveren, men - vel - jeg installerte den for å prøve, men det hjalp naturligvis ikke...

 

Hadde prøvd den før også.

 

Det positive er at svaret fra dem kom veldig fort :)

 

Ny e-post sendt til dem med all den info jeg klarte å hoste opp om system o.l.

Lenke til kommentar

Ja, til å laste inn bildene åpnes alltid EOS Utility når man "plugger inn" camera, greit når man har innstilt for det. Slik er det med Windows XP også, Utility åpner seg både når jeg laster inn fra Canon ixus og fra EOS 400D. Sorry, oppfattet ikke det var det som var problemet. Nyttig å installere software som følger camera, ja.

RandiA

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Flott at det ordner seg for de fleste av dere, men jeg sliter fortsatt.

Jeg har ikke installasjons-CDen tilgjengelig for øyeblikket (har nylig formatert og installert winXP) og kan derfor ikke installerer EOS Utility.

 

Likevel, skulle ikke det bare gjøre samme nytte som f.eks. Photoshop CS3, med sin RAW Capture?

 

Jaja, jeg ser ihvertfall null RAW-bilder på mitt Canon EOS 20D...

 

irriterende når jeg har masse bilder jeg trenger å få sett på!

Lenke til kommentar

Min erfaring med fotoprogramvare fra Canon, er at hvis man skal installere alt som er på cd-en, ender man opp med masse unødvendig som bare fyller opp harddisken.

 

Jeg har kun installert EOS Utilities og DPP hos meg. Begge er jeg svært fornøyd med. De andre programmene på CD-en dekkes vel på en mye bedre måte av andre programmer.

 

Det er synd at Canon ikke legger innholdet på CD-en til fri nedlasting på sidene sine. Her har de et forbedringspotensiale, men vi får være glad for at de gir oss oppdateringer til nedlasting. ;-)

 

Heldigvis er det mange eksemplarer av disse CD-ene i landet og jeg vil anta at mange gladelig brenner en kopi til den som har vært uheldig og ikke lenger har sin original-CD.

 

Uhell kan skje, men jeg synes det er litt merkelig at folk som investerer i fotoutstyr i dyre dommer, ikke tar vare på såpass viktige ting som originale CD-er som følger med. De fleste har vel nå etterhvert gode backuprutiner på fotografiene sine, og kan overføre noe av denne kunnskapen til backup av programvaren også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...