Gå til innhold

hvordan klokke asus m2n-e?


morten_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Du kan øke hastigheten ved å justere "cpu frequency" som hos meg står på 200mhz default. denne hastigheten ganger det som står under "multiplyer" gir prosessorhastigheten. Er egentlig veldig usikker selv på hva som er lurt å stille dette til siden jeg selv er veldig fersk på Athlon 64 systemer.

 

Kanskje noen andre her kan svare på dette? Lurer selv på hvordan det er lurt å overklokke, om det kan lønne seg å stille bushastigheten høyere samtidig som man setter multiplyern ned, slik at den totale prosessorhastigheten blir høyere e.l?

Lenke til kommentar
Du kan øke hastigheten ved å justere "cpu frequency" som hos meg står på 200mhz default. denne hastigheten ganger det som står under "multiplyer" gir prosessorhastigheten. Er egentlig veldig usikker selv på hva som er lurt å stille dette til siden jeg selv er veldig fersk på Athlon 64 systemer.

 

Kanskje noen andre her kan svare på dette? Lurer selv på hvordan det er lurt å overklokke, om det kan lønne seg å stille bushastigheten høyere samtidig som man setter multiplyern ned, slik at den totale prosessorhastigheten blir høyere e.l?

7185613[/snapback]

 

ja altså. det er litt intreseant dette. men hørte at en amd 64 x2 4600+ på 2,4 ghz kan klokkes litt høyere i allefall, men hva har du hørt?

Lenke til kommentar

Jeg har selv bare en enkeltkjerne 3500+ prosessor, og har egentlig ikke hørt noe om hva som er mulig å klokke denne til, ei heller andre Athlon 64 cpu`er... men det er mye annet etter hva jeg forstår man må sette seg inn i for å få en vellykket overklokking av disse prosessorene... minne timings, voltøkning +++ m.a.o så tror jeg ikke at jeg gidder å sette meg inn i alt dette for å få en marginal økning i ytelsen... men hvis du vil sette deg mer inn i det anbefaler jeg deg denne tråden : https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=231

Lenke til kommentar
Jeg har selv bare en enkeltkjerne 3500+ prosessor, og har egentlig ikke hørt noe om hva som er mulig å klokke denne til, ei heller andre Athlon 64 cpu`er... men det er mye annet etter hva jeg forstår man må sette seg inn i for å få en vellykket overklokking av disse prosessorene... minne timings, voltøkning +++ m.a.o så tror jeg ikke at jeg gidder å sette meg inn i alt dette for å få en marginal økning i ytelsen...  men hvis du vil sette deg mer inn i det anbefaler jeg deg denne tråden : https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=231

7186869[/snapback]

 

Men i og med at asus m2n-e kortet støtter klokking, så vil vel spenningsverdiene etc justeres automatisk skulle man tro.

Lenke til kommentar
så det er ikke noe slik auto klokke funksjon, der det justerer spenningen ut fra hvor mye man klokker på disse asus m2n-e kortene?

7226277[/snapback]

Du kan jo prøve ut ASUS sin NOS også sette den på 10%. Da vil hovedkortert automatiks klokke opp maks 10% når du måtte trenge det, og klokke ned igjen automatikst. Aktiveres i BIOS. Sikkert og greit :)

Endret av Kula82
Lenke til kommentar

Jeg har M2N-E og kan klokke fra desktop med AIBooster som fulgte med driver cd'en hvis jeg ikke husker helt feil. Den har en NOS funksjon samt at du kan stille frekvens på CPU og volt på CPU og minne individuelt.

Jeg har ikke benyttet meg av muligheten så jeg kan ikke si hvor godt det fungerer.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
finner ikke NOS under: Advanced -> Jumperfree Configuration. Har lett gjennom biosen. heter menyen NOs?.

7230558[/snapback]

 

 

Ligger under Jumperfree Configuration... N.O.S Option heter den... Må visst sette AI Tuning til manual for at den skal bli tilgjengelig for innstilling.

Endret av _ziggy_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har prøvd meg litt med programmet AIBooster som følger med driver cd`en. Har med den vellykket klokket opp 10% og satt NOS til 10%.. vet egentlig ikke hva det nos er, det er ihvertfall ikke bare overklokking... noen som vet?

 

Fikk litt bedre score i 3dmark 05... av en eller annen grunn virker ikke 3dmark2003 på denne maskinen, heller ikke aquamark3.. de bare klikker, men alle spill går greit og det hjalp endel med overklokkinga + at jeg overklokka skjermkortet til max da (radeon x1600XT).

Lenke til kommentar

er det bedre å bruke den win32 baserte AIbooster programmet på drivercd'en til asus m2n-e kortet istedenfor å gå i bios å gjøre om instillingene der?

 

er det slik at selv om man avinstallerer AIbooster-programmet, så vil man fortsatt ha instillingene man valgte? (klokkingen altså)

 

slik at dette programmet gjør det man velger i bios?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...