Gå til innhold

Norsk nettsted for vevsutvikling - tanker og ideer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De virker alt for uorganiserte og unge. :)

9383673[/snapback]

Jeg er enig i at de virker unge, og jeg tror heller ikke det vil bli noen knall suksess. Men spiller det noen som helst rolle? Med mindre noen har planer om å selge produktet, taper vi ingen verdens ting på å gi det fra oss. Vi kan faktisk tjene på litt på det i form av at Django blir mer kjent og kodesnutter muligens kan deles mellom prosjektene. Spørsmålet er om noen har planer om å tjene penger på det. Men jeg har mine tvil om at de vil bli noen business ut av det.

 

 

Men hvis de som har vært med å utvikle hoveddelen av programvaren ikke liker tanken på det, sier jeg fra at de ikke kan regne med noe fra oss.

(Henrik, hva syns du? Det er tross alt deg som har utviklet mesteparten.)

Endret av JonT
Lenke til kommentar
De virker alt for uorganiserte og unge. :)

9383673[/snapback]

Ja, det må jeg nå si meg enig i. Det er blitt litt rotete, men håper på å få rettet dette opp litt etterhvert.

 

At vi ikke får bruke deres CMS er egentlig ikke så farlig, hadde ikke tenkt på det før JonT foreslo det, så for meg er det ikke så stor forskjell.

 

Grunnen til at webkafeen har en større sjanse er vel mest fordi hele webkafeen-gjengen (som kjenner hverandre godt) er med på den. Det sier jo seg selv at ting blir mindre rotete og fortere gjort da.

Endret av IQ
Lenke til kommentar

For min del går det bra at systemet blir gjeven vekk. Men - er det nokon av dei som er med på prosjektet som har den minste erfaring med Python opp mot nettutvikling? Eg ser iallfall ikkje poenget viss dette stemmer.

 

 

Eg kjem iallfall ikkje til å drive med nokon form for support, berre så det er sagt. :)

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
For min del går det bra at systemet blir gjeven vekk. Men - er det nokon av dei som er med på prosjektet som har den minste erfaring med Python opp mot nettutvikling? Eg ser iallfall ikkje poenget viss dette stemmer.

 

 

Eg kjem iallfall ikkje til å drive med nokon form for support, berre så det er sagt. :)

9384815[/snapback]

Hehe. Har jo drevet med Python og prøvd ut Django så det blir ikke så veldig vanskelig å få noe ut av det.

 

Ville jo vært et kjempesprang videre hvis vi kunne brukt det (noe jeg inntil nå så som lite sannsynlig)

 

Men skal slutte med Off-topic nå, hvis det da ikke er noen som sier noe spesielt.

Endret av IQ
Lenke til kommentar
JonT: I det siste har newforms endra seg litt. Det heiter ikkje 'clean_data' lenger, men 'cleaned_data'. Vi køyrer revisjonen før unicode-branch.  :)

9382245[/snapback]

Har vi planer om å endre så den blir kompatibel med siste versjon snart? Lite keen på å nedgradere til en lavere versjon som ikke er kompatibel med det jeg har skrevet til et annet prosjekt.

Lenke til kommentar
To maskiner/to django-installasjoner? Ikke verre enn det, mener nå jeg :)

9391382[/snapback]

Huff.. nei. Funker uansett greit nok, trengs kun noen få modifikasjoner (1 linje i én fil). Men en gang må vi jo gjøre det uansett, så spørsmålet er når. Og for meg hadde det vært en liten fordel om det ble gjort så tidlig som mulig. ;)

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Jeg hadde egentlig tenkt til å spørre om jeg kunne få tilgang til koden ettersom jeg har lyst til å lære meg Django., og muligens delta i utviklingen når jeg har kommet litt inn i det. Antar dere må avgjøre om dere skal gi bort koden til noen utenfor eller ikke før det skjer ;)

Var blandt de som meldte interesse i starten, men skole, reise og jobb satt en brå stopper for alt som het fritid.

Lenke til kommentar

Jeg har lest på forrige side, men:

a) Det virket ikke som dere var helt sikre på om dere ville gi bort koden.

b) Jeg antok at man måtte ha passord for å få koden i sin helhet fra svn.

 

Antar jeg bare kunne ha prøvd, ikke sagt noe, og sikkert endt opp med koden, men jeg spurte liksom som en gest ut av respekt for de som har skrevet koden; særlig med tanke på at det har vært en del diskusjon rundt det å gi bort koden til andre prosjekter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...