Gå til innhold

Program til kjap start av andre programmer

Gunn@r

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på utkikk etter ett program som kan starte andre programmer kjapt, akkurat som Kjør-funksjonen i Windows. Viss man skriver winword eller calc i Kjør, så starter man Word eller Kalkulator.

Jeg er på utkikk etter ett program der jeg selv kan velge forkortelsene/kommandoen for å starte ett bestemt program! :hmm:

For eksempel:

Jeg skriver "ie" og Internet Explorer starter.

--------------

Er det noen som skjønner hva jeg mener og har noen idèer til dette? Trenger ikke være helt som jeg har beskrevet ovenfor, men iallefall LITT relatert til det... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om du lager ein snarveg til programfila og legg den i C:\Windows, vil den verte køyrd om du skriv namnet til snarvegen i Kjør. Til dømes om du lager ein svarveg til Opera som heiter opera i Windows-mappa, og du skriv opera i kjør, so vil Opera starte. Snarvegane kan du kalle kva du vil.

Endret av incanus
Skrevet
Om du lager ein snarveg til programfila og legg den i C:\Windows, vil den verte køyrd om du skriv namnet til snarvegen i Kjør. Til dømes om du lager ein svarveg til Opera som heiter opera i Windows-mappa, og du skriv opera i kjør, so vil Opera starte. Snarvegane kan du kalle kva du vil.

7061366[/snapback]

Dette var det beste svaret noen kunne gitt meg! :D

TAKK :thumbup:

Skrevet

Dette var lettvint. Er det noen mulighet for å gjøre sånn så "kjør" greia ligger konstant på skjermen? Det hadde vært konge :D Eller hvertfall den linja der du skriver inn navnet.. :thumbup:

Skrevet

vis du tar å høyereklikker på oppgave linja, og går innpå der det står Adresser, og velger den. da kommer det Adressa neppå der, og når du dobblt klikker på den, så kan du bruke den som KJør.

Skrevet
vis du tar å høyereklikker på oppgave linja, og går innpå der det står Adresser, og velger den. da kommer det Adressa neppå der, og når du dobblt klikker på den, så kan du bruke den som KJør.

7061945[/snapback]

Takk igjen :cool:

Skrevet
Har gjort det du sa nå, med adresse. Men det skjer ikke noe når jeg trykker på den. Hva skal jeg gjøre?

7062424[/snapback]

nå skal Adresse dukke opp på oppgavelinja.

Og når du Dobbeltklikker på den kommer dt et felt hvor du kan skrive inn internettadresser,eller bruke den som Kjør.

men du må huske på at oppgavelinja ikke må være Låst!

Sempron ;)

Skrevet

Det virker som om dette går hipp som happ. Fungerte da jeg gjorde det med Opera men får det ikke til å fungere igjen :ermm: Tips? Den åpner bare internett når jeg prøver nå og det står siden kan ikke vises

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...