Gå til innhold

Minitest av 5300


colt

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette blir første inlegget mitt på amobil delen av diskusjon.no.

Bestemte meg i går for å kjøpe ny telefon siden den forrige (3250) datt ned 3 etasjer og tok kvelden.

Kriterene var at jeg skulle ha en musikk telefon siden jeg ikke gidder så mye styr med mp3 spiller og telefon osv..

Så jeg tok turen til telekiosken på ByPorten i oslo, der jeg møtte en hyggelig dame som viste meg diverse mobiler med microsd slot, siden den forrige hadde endel bilder osv jeg ville ha på den nye telefonen.

Etter mye om og men så viste hun meg 5300 som hadde kommet dagen før.

Jeg husket å ha lest en inlegg om den her for 2-3 dager siden.

Etter jeg kjøpte den for 2500 (veil. 2898,-) siden jeg var den første som kjøpte den der.

Etter å ha pakket opp telefonen fikk jeg et greit første intrykk og begynte å fomle med å sette inn sim kort, litt vanskelig de 2 første gangene man setter inn sim kortet pga dekselet.

Ellers var det litt slark i skyve delen av telefonen, men ellers fint lite å pirke på utvendig.

Softwaren er litt jalla alà siemens synes da jeg.

Lyden på den er helt ok, er vant til 3250 der høytaleren er litt bedre, men skal ikke klage på det siden telefonen koster så lite..

Det fulgte med en adapter til 3,5mm mini jack kobling, til andre headsett som du evt har fra før av. helt ok, men litt klumpete.

Ellers har jeg ikke testet den så mye enda, da jeg kjøpte den i går, kommer vel tilbake, med mer.

 

-Stig

post-12265-1160729124_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hei!

Dette blir første inlegget mitt på amobil delen av diskusjon.no.

Bestemte meg i går for å kjøpe ny telefon siden den forrige (3250) datt ned 3 etasjer og tok kvelden.

Kriterene var at jeg skulle ha en musikk telefon siden jeg ikke gidder så mye styr med mp3 spiller og telefon osv..

Så jeg tok turen til telekiosken på ByPorten i oslo, der jeg møtte en hyggelig dame som viste meg diverse mobiler med microsd slot, siden den forrige hadde endel bilder osv jeg ville ha på den nye telefonen.

Etter mye om og men så viste hun meg 5300 som hadde kommet dagen før.

Jeg husket å ha lest en inlegg om den her for 2-3 dager siden.

Etter jeg kjøpte den for 2500 (veil. 2898,-) siden jeg var den første som kjøpte den der.

Etter å ha pakket opp telefonen fikk jeg et greit første intrykk og begynte å fomle med å sette inn sim kort, litt vanskelig de 2 første gangene man setter inn sim kortet pga dekselet.

Ellers var det litt slark i skyve delen av telefonen, men ellers fint lite å pirke på utvendig.

Softwaren er litt jalla alà siemens synes da jeg.

Lyden på den er helt ok, er vant til 3250 der høytaleren er litt bedre, men skal ikke klage på det siden telefonen koster så lite..

Det fulgte med en adapter til 3,5mm mini jack kobling, til andre headsett som du evt har fra før av. helt ok, men litt klumpete.

Ellers har jeg ikke testet den så mye enda, da jeg kjøpte den i går, kommer vel tilbake, med mer.

 

-Stig

7060224[/snapback]

 

Jeg vil bare si at du blei snytt for over 1000kr fordi de selger nokia 5300 til 1375kr på mobilland... kjipern:P

Endret av hjaadd
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei!

Dette blir første inlegget mitt på amobil delen av diskusjon.no.

Bestemte meg i går for å kjøpe ny telefon siden den forrige (3250) datt ned 3 etasjer og tok kvelden.

Kriterene var at jeg skulle ha en musikk telefon siden jeg ikke gidder så mye styr med mp3 spiller og telefon osv..

Så jeg tok turen til telekiosken på ByPorten i oslo, der jeg møtte en hyggelig dame som viste meg diverse mobiler med microsd slot, siden den forrige hadde endel bilder osv jeg ville ha på den nye telefonen.

Etter mye om og men så viste hun meg 5300 som hadde kommet dagen før.

Jeg husket å ha lest en inlegg om den her for 2-3 dager siden.

Etter jeg kjøpte den for 2500 (veil. 2898,-) siden jeg var den første som kjøpte den der.

Etter å ha pakket opp telefonen fikk jeg et greit første intrykk og begynte å fomle med å sette inn sim kort, litt vanskelig de 2 første gangene man setter inn sim kortet pga dekselet.

Ellers var det litt slark i skyve delen av telefonen, men ellers fint lite å pirke på utvendig.

Softwaren er litt jalla alà siemens synes da jeg.

Lyden på den er helt ok, er vant til 3250 der høytaleren er litt bedre, men skal ikke klage på det siden telefonen koster så lite..

Det fulgte med en adapter til 3,5mm mini jack kobling, til andre headsett som du evt har fra før av. helt ok, men litt klumpete.

Ellers har jeg ikke testet den så mye enda, da jeg kjøpte den i går, kommer vel tilbake, med mer.

 

-Stig

7060224[/snapback]

 

Jeg vil bare si at du blei snytt for over 1000kr fordi de selger nokia 5300 til 1375kr på mobilland... kjipern:P

7225500[/snapback]

 

Neppe, get your facts Right!

 

Den koster 1375 med aktivtalk da...

 

den koster Kr 2 375,00 uten abo, men da måtte du vente på den...

 

Men venter spent på resten av lesertesten din ;)

Lenke til kommentar

har nå hatt den i 1måned og er ganske fornøyd, byttet til 512mb minnekort for plass til mer musikk.

Er storfornøyd utenom det lille slarket som er i "slide" delen.

Musikk osv spilles kjapt, uten hakking osv.

 

Konklusjon:

 

Er du et musikk menneske som stadig er på farten og ikke orker både tlf og mp3 spiller, kjøp denne... bra kombinasjon!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ser ikke ut som 5300 har spesielt god batteritid.

 

Forresten, er det bra med bass?

Har hatt noen nokiatalefoner med mp3-spiller og equalizer, men bassen er ikke såpass kraftig som på SE sine Walkman-mobiler.

7395996[/snapback]

Bassen er ikke allverden på de orginale øreproppene, men jeg har byttet de med et par sony ørepropper til 400kr og lyden mye merkbart bedre også på bassen, bassen på høytalere er ikke noe særlig, det skurrer litt.

Batteriet holder greit hvis man ikke hører så mye på musikk, men er ok fram og tilbake til jobb/skole osv.

Noe mer andre lurer på så svarer jeg med glede.

 

-Stig

Lenke til kommentar
Ser ikke ut som 5300 har spesielt god batteritid.

 

Forresten, er det bra med bass?

Har hatt noen nokiatalefoner med mp3-spiller og equalizer, men bassen er ikke såpass kraftig som på SE sine Walkman-mobiler.

7395996[/snapback]

Bassen er ikke allverden på de orginale øreproppene, men jeg har byttet de med et par sony ørepropper til 400kr og lyden mye merkbart bedre også på bassen, bassen på høytalere er ikke noe særlig, det skurrer litt.

Batteriet holder greit hvis man ikke hører så mye på musikk, men er ok fram og tilbake til jobb/skole osv.

Noe mer andre lurer på så svarer jeg med glede.

 

-Stig

7396576[/snapback]

 

 

Vurderer denne telefonen, men lurer på om det er noen som vet hvordan den er i iforhold til andre mobiler i denne prisklassen; Sony Ericssons Z710i og K570i.

 

Ellers så lurer jeg på om 5300 har blitz, fotolys,

Hvor lenge varer batteriet uten aktiv bruk av mp3?

Må man lade hver dag, eller kan man greie å ha batteri vertfall ett par dager? :hrm:

Endret av jansv
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har også kjøpt meg Nokia 5300

 

Min telefon er ikke slarkete. Hvertfall ikke i forhold til 6280..

 

Bateritiden er bra, har ikke testa den så mye. Bruker MP3 spilleren aktivt..

Bassen er bra på denne mobilen.. Men jeg syns mellomtonen er litt svak. Litt sånn Denon karakteristikk på lyden.. Langt i fra HIFI kvalitet, men mye bass og diskant. Manglende mellomtone..

Men jeg er for nøyd med lyden..

 

Bruker Sony øreplugger MDR-EX71SL. Behagelig å bruke og grei lyd.

 

Kjøpte meg 2 gb minnebrikke med SD adapter på komplett. Anbefales, er enklere å føre over musikk med å bare sette SD brikken rett i PCn (hvis du har minnekortleser)

 

Det fulgte med 256mb som var altfor lite...

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...