Gå til innhold

TES: minste FPS, men fortsatt spillbart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva den minste FPS'en dere ligger på mens dere synes oblivion fortsatt er relativt spillbart. Personlight må jeg si at ca 15 fps som jeg ofte ligger på ute er ganske spillbart, flyter ikke helt perfekt men bra nok. Men når fps nermer går ned på 11-12 eller mindre så blir d fårr hakkete og det blir mer irriterende enn morro å spille.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
SweetPete: Bruker du et X300 kort ?

7063458[/snapback]

Jahm... :(

Hvordan d?

7066463[/snapback]

Rundt 15 fps er vel rimelig bra med det kortet vil jeg tro... Hvor mye ligger du på innendørs? Regner med at du har justert ned det meste på grafikksiden allerede slik at du får best mulig flyt i spillet,selv om dette ødelegger "litt" av opplevelsen.

Skrevet
Rundt 15 fps er vel rimelig bra med det kortet vil jeg tro... Hvor mye ligger du på innendørs? Regner med at du har justert ned det meste på grafikksiden allerede slik at du får best mulig flyt i spillet,selv om dette ødelegger "litt" av opplevelsen.

Jodah, 15 går helt greit d. Inne ligger jeg på alt mellom 10 og 60 fps, varrierer veldi. Grafikken er justert en del ned ja, kjører på low graphic settings med distant landskape trees og buildings på. Gresset har jeg helt av, noe som hjalp veldi på fps'n.

Har tested å stilt alt av grafikk på max bare for og se og da blir spillet virkelig mye bedre og se på, men selfølglig helt uspillbart...

Skrevet
Har tested å stilt alt av grafikk på max bare for og se og da blir spillet virkelig mye bedre og se på, men selfølglig helt uspillbart...

7066972[/snapback]

Testet også det med mitt 6600 kort :p

Skrevet

7066972[/snapback]

Testet også det med mitt 6600 kort :p

7070307[/snapback]

Ditto, men jeg har X1900XTX. Nesten spillbart i tette skoger. :) (Ligger ned mot 10 FPS i enkelte kamper utendørs). Jeg bruker dog mange grafiske tweaks. Spiller ikke Oblivion akkurat nå - er for tiden opptatt med å samle inn hauger av mods for å få en bedre opplevelse når jeg setter i gang igjen.

btw: Jeg mener at 10 FPS er relativt uspillbart.

Skrevet

Nå er ikke skjermkortet alene som avgjør de dyrbare fps i Oblivion, da cpu også har en god del å si på dette spillet. En grei kombinasjon av det meste kan man vel si er å foretrekke,slik det er med de fleste spill. Men med et X300 er det lett å se hvor halsen begynner. Er helt enig i at å spille med noe mindre enn 10 fps er mer eller mindre håpløst. Har sjøl oppleved å få så lavt som 5 fps,og det er jo lysbilde show på sitt beste..

Skrevet
Nå er ikke skjermkortet alene som avgjør de dyrbare fps i Oblivion, da cpu også har en god del å si på dette spillet. En grei kombinasjon av det meste kan man vel si er å foretrekke,slik det er med de fleste spill. Men med et X300 er det lett å se hvor halsen begynner. Er helt enig i at å spille med noe mindre enn 10 fps er mer eller mindre håpløst. Har sjøl oppleved å få så lavt som 5 fps,og det er jo lysbilde show på sitt beste..

7070804[/snapback]

For å få lysbildeshow må man snakke om SPF, ikke FPS (sjekk signatur). :)

Skrevet (endret)

Alt under 15-16 er for lite synes jeg, men er fornøyd hvis det kjører ca 20.. men ligger ca på 25-30-40 ute.. ganske vidt, men mest på 30-36 ca.

Hardare er i profilen og FPS'en kommer veldig ann på hvilkne texture mods jeg kjører...

EDIT: Har alle slidere til høyre og Qarls texture pack osv

Endret av Lakus
Skrevet
For å få lysbildeshow må man snakke om SPF, ikke FPS (sjekk signatur). :)

7071169[/snapback]

Seconds Per Frame.. ja,da snakker vi i aller høyeste grad om en "mulig" oppgradering. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...