Gå til innhold

Ny sokkel 775 kjøler


Rakash

Anbefalte innlegg

Hei

 

I forigårs kresha hovedkortet mitt (har enda ikke funnet ut hvorfor), så siden jeg allerede kobler fra CPU'en tenkte jeg at jeg kan bestille meg en ny kjøler i samme slengen :D

 

Det er en C2D E6600 prosessor(med medfølgende kjøler) som skal nekjøles, og kjøleren må helst ikke veie mer en 600gr. At den er stille kommer i andre rekke, så lenge den kan holde prosessoren kald å gir meg muligheten til å klokke litt, så teller stillheten bare som en bonus :yes:

 

Har sett litt på denne kjøleren fra Scythe. Er det noen som har erfaring med den? Finnes det bedere kjølere som vil passe for meg?

 

Rakash :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har sett på den....

 

eneste problemet er at den veier hele 800gr+  :ph34r:

 

Vil ikke det bli litt problematisk ved flytting av kabbinett? eller går det an å feste den på en "sikker" og mer solid måte?

 

Rakash  :thumbup:

7058965[/snapback]

 

vet ikke helt jeg. men jeg har iallefall ikke noe problemer med det. følger med gode fester til kjøleren. var litt skeptisk i starten da jeg tok den ut av eska. enorm er en passende beskrivelse til denne. trodde at det kansje ville bli tungt til hk'et, men faktisk er det ikke noe problem i det hele tatt. Men jeg har ikke samme hk som du, men det er vel ikke store forskjellen sikkert.

Lenke til kommentar

Vil gjerne henvise deg til min tråd om CNPS9500LED kjøleren!

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=646343&hl=

 

Zalman 9500LED er noe bedre enn fatal1ty kjøleren.

Har selv Z 9500LED, med 25 grader idle. Dette er en av om ikke den beste luft CPU kjølern på markedet. :)

 

Den blåser også lufta ut bak til bakvifta på kabinettet ditt slik at den blir kvitt den varme lufta mer effektivt.

7059665[/snapback]

 

 

Vet :) og i tillegg så har jeg Antec's P180 kabinett med par ekstra 120mm vifter(5 totalt)...selvom jeg har alle viftene på minimum så holder temp'en seg under 30! Og man kan nesten ikke høre maskinen! HDD'en bråker faktisk mer enn alle viftene tilsammen :!: Kunne ikke vært mer fornøyd :)

7060565[/snapback]

Lenke til kommentar

Pass på at kabinettet ditt er bredt nok til den du kommer til å bestille pluss at ingenting er i veien for viften o.l

 

Jeg har Zalman CNPS9500LED'en og kjører Intel's E6600 på 2880MHz (org. 2.4GHz) og har 26 grader CPU temp med vifta på fult! Har Zalman's viftestyring og når jeg skrur CPU vifta på min så hører jeg den absolutt ikke...men det kan jo avhenge på hvilket kabinett man har da, selfølgelig...

 

Jeg er hvertfall super fornøyd med min CNPS9500LED :!:

 

Lykke til ;)

 

//Intern

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...