Gå til innhold

Min sjef er en tulling


Anbefalte innlegg

Jeg ble ansatt som siviløkonom og jobber med det. Har noen års erfaring, det forrige sjefen var vedig kul og jeg følte at jeg fikk utfordrende arbeidsoppgaver. Så sluttet sjefen og en ny tulling dukket opp. Jeg hadde samtale med henne og det viste seg at hun var lavere utdannet enn meg. Nå så skal en konsulent slutte hos oss og den sjefen vil gi meg hennes oppgaver som er sånne sekretær søppel oppgaver. Jeg sa det rett ut at jeg er overkvalifisert for det, men i svar fikk jeg at ingen er overkvalifisert. Lett for henne å si det når hun ikke har fullført bachelor grad engang. Igår fikk jeg bekjed om å joine en annen kollega og skrive hennes møtereferater på møter. Det er ren sekretær jobb, og jeg er drit forbanna på den nye sjefen. Jeg skjønner ikk hva som feiler henne og hvorfor hun gir meg dritt oppgaver. jeg har mast om å få utfordrende arbeidsoppgaver, for det vil gi meg mer motivasjon, men hun bare gir meg dårligere og dårligere oppgaver.

 

hva sier dere :cry:

Endret av Anarkist
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syting! Kanskje du gir negativt inntrykk - dette vil medføre at oppgavene blir kjedellige. Arbeid består av 80% rutiner 15% kjedelige (uønskede oppgaver), 1% interessante oppgaver og 4% uklassifiserbare.

 

Ellers i næringslivet er det vanlig at en møtedeltager (ikke alltid møteinnkaller) skriver referat. Det er makt i referatskriving - det som står der gjelder.

Lenke til kommentar
Syting! Kanskje du gir negativt inntrykk - dette vil medføre at oppgavene blir kjedellige. Arbeid består av 80% rutiner 15% kjedelige (uønskede oppgaver), 1% interessante oppgaver og 4% uklassifiserbare.

 

Ellers i næringslivet er det vanlig at en møtedeltager (ikke alltid møteinnkaller) skriver referat. Det er makt i referatskriving - det som står der gjelder.

7052609[/snapback]

 

Ha ha. Jobber du i byråkratiet eller i en stor bedrift ?

Kanskje på tide å finne noe mer spennende å gjøre ?

Lenke til kommentar
Jeg ble ansatt som siviløkonom og jobber med det. Har noen års erfaring, det forrige sjefen var vedig kul og jeg følte at jeg fikk utfordrende arbeidsoppgaver. Så sluttet sjefen og en ny tulling dukket opp. Jeg hadde samtale med henne og det viste seg at hun var lavere utdannet enn meg. Nå så skal en konsulent slutte hos oss og den sjefen vil gi meg hennes oppgaver som er sånne sekretær søppel oppgaver. Jeg sa det rett ut at jeg er overkvalifisert for det, men i svar fikk jeg at ingen er overkvalifisert. Lett for henne å si det når hun ikke har fullført bachelor grad engang. Igår fikk jeg bekjed om å joine en annen kollega og skrive hennes møtereferater på møter. Det er ren sekretær jobb, og jeg er drit forbanna på den nye sjefen. Jeg skjønner ikk hva som feiler henne og hvorfor hun gir meg dritt oppgaver. jeg har mast om å få utfordrende arbeidsoppgaver, for det vil gi meg mer motivasjon, men hun bare gir meg dårligere og dårligere oppgaver.

 

hva sier dere  :cry:

7052496[/snapback]

 

 

går nokk oppover etterhvert ;)

men syns det var litt dårlig gjort men det går opp og ned her i livet

Lenke til kommentar

1. At ho er lågare utdanna tyder ingenting i seg sjølv, treng ikkje doktorgrad for å vere flink. Drittsekkar fins på alle utdanningsnivå.

 

2. Om ho er så ille vil ikkje avdelinga nå måla sine og avdelinga blir oppløyst, nedlagt eller ho blir erstatta. Om du gidd å vente til det skjer må vere opp til deg, men skulle ikkje vere noko problem å bytte jobb i dagens situasjon. Om fleire er einige med deg kan de eventuelt gå eitt nivå opp og uttrykke mistillit.

Lenke til kommentar

bli kompis med hun smil og tjå og hei. samtidig som du begynner å søke andre jobber. Så når du har fått jobbtilbud så sier du opp. De 1-2 månedene oppsigelsestid overlever du.

 

Si at du slutter pga personlige grunner eller at du har blitt headhuntet eller noe bullshit. Kanskje de vil prøve å by litt ekstra for å holde på deg da. Uansett får du en bra referanse fra gamle arb.giver om du bare smiler og holder kjeft en liten stund til du finner ny jobb.

 

Uansett prøv å få noe bedre istedet for å bare syte... Du har ingenting å tape

Endret av BeggeDeler
Lenke til kommentar

Det *kan* kanskje tenkes at grunnen til at du får endrede arbeidsoppgaver er at du har like arrogante holdninger i jobben din som du viser her? Innlegget ditt oser ikke akkurat av en profesjonell holdning til de arbeidsoppgaver som må utføres: 'sånne sekretær søppel oppgaver'.

 

Du skriver forsåvidt ikke noe om hva slags bedrift du jobber i, hva slags erfaring denne nye sjefen har og tilsvarende forhold. At en person ikke har like lang formell utdanning som deg gjør ikke vedkommende nødvendigvis dårligere kvalifisert enn deg. Noen har tydeligvis ansatt denne sjefen og vurdert hennes kvalifikasjoner tilstrekkelig til en lederjobb.

 

Edit:

Som PerB her skriver, referentskriving er definitivt ikke en 'sekretærjobb'. Med mindre man snakker om toppleder i store bedrifter eller organisasjoner, er det en meningsløs sløsing med timer/ressurser å inkludere en person bare for å skrive notater. Deltakere i møter har som regel både kunnskap og ferdigheter til å skrive referater, og som fagpersoner med kunnskap om emnet er det betydelig mindre risiko for misoppfatninger.

 

Og det *er* en viss definisjonsmakt i det å skrive referater.

Endret av cetram
Lenke til kommentar

cetran jeg har jobbet flere år andre steder og tror du at jeg ikke skjønner at hun behandler meg som sekretær. Så du ikke etaten på nrk, han sjefen ga han underordnede oppgaver om å kopiere, og stakar fyren trodde at sjefen mente at han var nøkkelperson. det er scener tatt fra virkeligheten. det lønner seg ikke å være snill mot sånne sjefer. hun kom til meg og sa at jeg virker arrogant. siden jeg alltid protesterer på å ikke gjøre dårlige jobb. det er uhøfflig sa sjefen. oxo sa sjefen at hvis jeg ikke vil gjøre forefallende arbeid må jeg finne en ny jobb. jeg satser på å finne en bedre jobb. målet er selv å bli direktør så jeg slipper å ha sjefer over meg. jeg hater sjefer. jeg har autoritetsproblemer.... :p

 

snakk om en frekk sjef som kaller sin underordnet for arrogant. :mad:

Endret av Anarkist
Lenke til kommentar

Med de språkferdighetene du demonstrerer her tror jeg du slipper unna etter å ha skrevet et møtereferat...

 

Som nevnt lenger opp her; hvis den samme arrogante tonen føres på jobb skjønner jeg godt at sjefen har deg langt opp i halsen. Alle hater folk som absolutt skal være i opposisjon hele tiden bare for å være det. Ubrukelige mennesker som forsurer arbeidsmiljøet for andre og som alle - både bedriften og kolleger - er tjent med at slutter.

 

Møtereferat er en viktig funksjon i seriøse bedrifter - slettes ikke noen 'sekretærdrittjobb'. Faktisk har jeg aldri opplevd at møtereferater har blitt skrevet av andre enn den sjefen stoler på og har et godt forhold til.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Guriland! Å ta en siviløkonom utdannelse på ganske nøyaktig måneder (jamfør tråd gorber linket til) må jeg si er svært imponerende. Du (trådstarter) snakker der om å ta medisin utdannelse også. Kanskje du vil klare denne på litt under er halvt år da?

(I så fall vil du også komme godt ut av det med Lånekassen også....)

 

I så fall vil du slippe denn "ukule" sjefen du har nå på stedet du jobber som sivøk, eller var det siving? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...