Gå til innhold

Min sjef er en tulling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minne om en historie jeg hørte, med moral:

 

Magen, hjerte, rompa og hjernen diskuterte hvem som burde være sjef. Hjernen mente at han sendte ut all informasjonen og var dermed kroppens viktigste organ og dermed sjefen. Hjerte mente det var sjefen fordi uten hjerte hadde ikke blodet kommet seg rundt med all næringen. Magen mente han burde være sjef fordi uten han hadde det ikke vært noen næringsstoffer å sende rundt. Rasshølet mente den burde være sjef fordi uten han hadde ingen avfallsstoffer kommet ut. Dette lo de andre av, noe som gjorde rasshølet forbannet. Så det snørpet seg sammen og streika. Det som skjedde var at magen begynte å verke, hjernen fikk mega hode pine og blodet var nær å koagulere fordi hjerte ikke hadde energi til å banke. Til slutt kapitulerte de og fastslo at rompa var sjefen.

 

Moralen er, du trenger ikke være noe fancy for å bli sjef, trenger bare være et helt normalt rasshøl...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg ble ansatt som siviløkonom og jobber med det. Har noen års erfaring, det forrige sjefen var vedig kul og jeg følte at jeg fikk utfordrende arbeidsoppgaver. Så sluttet sjefen og en ny tulling dukket opp. Jeg hadde samtale med henne og det viste seg at hun var lavere utdannet enn meg. Nå så skal en konsulent slutte hos oss og den sjefen vil gi meg hennes oppgaver som er sånne sekretær søppel oppgaver. Jeg sa det rett ut at jeg er overkvalifisert for det, men i svar fikk jeg at ingen er overkvalifisert. Lett for henne å si det når hun ikke har fullført bachelor grad engang. Igår fikk jeg bekjed om å joine en annen kollega og skrive hennes møtereferater på møter. Det er ren sekretær jobb, og jeg er drit forbanna på den nye sjefen. Jeg skjønner ikk hva som feiler henne og hvorfor hun gir meg dritt oppgaver. jeg har mast om å få utfordrende arbeidsoppgaver, for det vil gi meg mer motivasjon, men hun bare gir meg dårligere og dårligere oppgaver.

 

hva sier dere  :cry:

7052496[/snapback]

 

Jeg jobber på Ica, vil ikke si hvor, men nær Solli og Frogner Plass. Vi har hatt en sjef som har vært på permisjon og er kvinne. Vi hadde en ekstremt sløv mannlig sjef før, men når har hun kommet tilbake og hun har jeg ikke møt før hun kom hjem. Jeg har aldri blitt møtt av en så sur sjef. Hun ser veldig ned på meg fordi jeg klagde over antall timer jeg jobbet. Nå som vi ha blitt til ica fra rimi er det mye mer jobbing. Hun har en ekstremt sur tone og hvis man gjør noe feil får man svar som: Hva i helvete driver du med? Er du helt åndsvak? Ikke si noe imot meg!:cry: Og det bare mot meg og noe få andre. De som har en hyggelig tone med henne er de taperne uten utdanning som har jobbet der lengre og har heltidsjobb. Hva i helvete skal jeg gjøre? Jeg leter etter ny jobb, men i mellomtiden? Takker :mad:

Lenke til kommentar

Snakk med tillitsvalgt cedrick. Han eller hun bør da konfrontere henne med saken. Det er lov å være uenig men dårlig holdning og banning er uakseptabelt. Du kan faktisk forsøke å ta opp det hun sier på bånd/mobil også, og om konfrontasjonen ikke går noen vei, kan du henvende deg med båndet til hennes overordnede.

 

Du kan imidlertid ikke forvente en fryktelig god attest fra henne, så det beste hadde vært om du har andre som kan skrive attest for deg.

Lenke til kommentar
Snakk med tillitsvalgt cedrick. Han eller hun bør da konfrontere henne med saken. Det er lov å være uenig men dårlig holdning og banning er uakseptabelt. Du kan faktisk forsøke å ta opp det hun sier på bånd/mobil også, og om konfrontasjonen ikke går noen vei, kan du henvende deg med båndet til hennes overordnede.

 

Du kan imidlertid ikke forvente en fryktelig god attest fra henne, så det beste hadde vært om du har andre som kan skrive attest for deg.

7202274[/snapback]

 

Ja, hva gjør man da? Hvis man har en kjip sjef som er ute etter deg og alle vet jo at referanser er viktige på CV'en.

 

Takk for hjelpen cybirg :)

Lenke til kommentar

Hehe, da er du hennes bitch. Hun eier deg :)

 

Jeg ville uansett ha satset på noen andre som referanser på CVen. Det virker ikke som om hun er så glad i deg likevel. Det er faktisk overraskende få arbeidsgivere som ringer referansen. Har aldri skjedd meg, ikke engang da jeg søkte om "skikkelig" jobb nå i høst. Dette kan nok komme av at det er mange falske referanser ute og går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...