Gå til innhold

Ny maskin for å spille battlefield 2142


Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Maskinen min er grei den, men har litt problemer med hovedkortet og skjermkortet etter en liten kortsluttning for et år siden så kan ikke spille high end spill lengre pga maskinen restarter seg helt random.

 

Dette er spesifikasjonene mine nå:

MSI K8T Neo - MS-6702 Version 1.0 - Main board

AMD Athlon™ 64 Processor – 3200+

ATI Radeon 9600 Series AGP – Graphic card

Enermax – Model : EG465AX-VE(G) – 460W

PC3200(CL2.5) – 512Mb DDR-DIMM *2 - Memory

 

 

Tenkte jeg skulle kjøpe meg ny PC nå, men har ikke lyst til å bruke mye penger. Max 5000 kroner. Kunne tenke med en slik Shuttle men har 4 hd og dvd brenner så får vel ikke plass til det i en shuttle.

 

Maskinen vil jeg også skal være stille så må trenge en ny kjøler/vifte.

 

Kunne noen hjelpe meg med å finne et oppsett som passer godt sammen, gjerne vis til tester...

 

Må jeg ha nytt minne eller er det bra nok det jeg har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://prisguiden.no/product.php?productId=43772

https://prisguiden.no/product.php?productId=40492

 

 

skjermkortet du har nå 4 pixel pipes 3 vertex shaders 300mhz?

x1600 12 pixel pipes 6 vertex shaders 500mhz samt noe raskere ddr2 ram.

noe å gå på fram til 2007, dirext x10, windows vista, bytte ut alt? ddr2

 

am2 og 775 intel conroe som er vel kansje den mest aktuelle cpu i ytelse bruker alle ddr2. ram har blitt 50% dyrere i det siste.

 

du er usikker hva kortsluttningen skyldes? kan det være psu.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

du er usikker hva kortsluttningen skyldes? kan det være psu.

7046049[/snapback]

 

 

Nei vet ikke hva kortsluttningen kommer av.. Men 'one of the pins on the main power socket on the mainboard' er brennt... helt i hjørnet...

 

Vet ikke om det er dette som gjør at maskinen svikter i spill, kan også være minnet eller overopphetet skjermkort...

 

Har tatt noen minne tester.. meste parten kommer opp uten feil...

 

 

Kan ikke spille Wow, da tar det max 20 min før maskinen skrur seg av. Samme med Halflife 2... Men kan spille andre spill for ever... BF2 Kan skru seg av etter 1-2 timer men går som oftest greit...

 

Så tenkte det var bedre å kjøpe ny, ettersom maskinen er over 2 år gammel snart

Lenke til kommentar

Core 2 Duo E6300 1.86ghz - Skt775 Fsb1066 2mb Cache Boxed In 112704 326 in stock £105.99

 

ABIT AB9 Pro - Mainboard - ATX - iP965 - LGA775 Socket - UDMA100, Serial ATA-300 (RAID) - 2 x Gigabit Ethernet - High Definition Audio (8-channel) 116163 103 in stock £95.62

 

Ebuyer 2GB DDR2 800MHz PC2-6400 240pin Extra Value Ram 2 x 1GB KIT 116357 12 in stock £144.84

 

Sapphire ATI Radeon X1600 PRO 256MB GDDR3 PCI-E VGA / TVO / DVI-I (Pre-OverClock Version) 109505 10 in stock £74.03

 

Hva synes dere om dette oppsettet?

Synes minnet var ganske dyrt med sliter med å finne 2gb minne under den prisen... Kunne tenke meg å legge mer penger i et GF kort...

 

(Dette blir førte gangen jeg kjører Intel istedet for AMD.... kanskje jeg skal forbli i AMD leiren... (vil ha det støy svakt)

Lenke til kommentar

Jeg synes fremdeles forslaget mitt var mye bedre hvis du skal spille spill. Det hovedkortet jeg nevnte støtter Conroe, men det har DDR-støtte i tillegg til DDR2-støtte slik at du kan kjøpe mye bedre skjermkort (igjen-se forslaget mitt) hvis du bruker ramen du har. 1 gig ram, 7900GTO og conroe E6400 er ikke en dårlig kombo til spill.

 

Ifølge anandtech er det marginal ytelsesforskjell mellom DDR og DDR2 på dette HK.

Lenke til kommentar
Jeg synes fremdeles forslaget mitt var mye bedre hvis du skal spille spill. Det hovedkortet jeg nevnte støtter Conroe, men det har DDR-støtte i tillegg til DDR2-støtte slik at du kan kjøpe mye bedre skjermkort (igjen-se forslaget mitt) hvis du bruker ramen du har. 1 gig ram, 7900GTO og conroe E6400 er ikke en dårlig kombo til spill.

 

Ifølge anandtech er det marginal ytelsesforskjell mellom DDR og DDR2 på dette HK.

7046530[/snapback]

 

Jeg liker valget ditt... men med tanke pa at hovedkortet bare har 2 SATA kontakter vil jeg muligens slite litt ettersom jeg har 4 hd(3 som sata).

Og kortet ser ut som det generellt er litt darligere ytelses messig pga at de har lagt mer tid i stotte for alt mulig rart...

 

hva om jeg kjoper mytt hk, gk, minne og cpu.... hva burde jeg ga for da? Trenger jeg 2gb minne? maxs 5-6000 kroner

 

Takk for all hjelp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...