Nettulf Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Hei. Har akkurat prøvd meg på BF2 etter stort sett bare strategispill på PC. Ellers er jeg litt vant med håndkontrollere fra PS2 og Xbox. Sliter med å styre enheten min og spesiellt kjøretøy i BF2. Er ikke flink å bruke tastaturet, samt huske alle knappene. Er det enkelt å bruke f.eks. en gamepad til dette? Har lest at en del bruker joystick til fly/helikopter, men på mitt nivå er det vel lenge til jeg våger meg ut å fly... ;-) Vet at det er litt vanskeligere å sikte med gamepad enn mus, men nå blir jeg jo drept hele tiden uansett :-( Håper på erfaringer fra andre ferske og erfarne, hva som er enklest å komme igang med. Nettulf
SWAT dude... Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 ASWD er det beste. Gamepad er ubrukelig i BF2.
archongamer Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Kjenner meg veldig igjen i trådstarter sitt problem, og slet med akkurat det samme selv i starten.Jeg ble mobba huden full da gutta fant ut jeg brukte piltastene i stedet for ASWD i CS/BF2, og etterhvert begynte jeg å bruke ASWD, og nå kan jeg ikke tenke meg noe annet.. Mitt tips er å starte med et singel player spill alla Half Life etc. og venne deg til å bruke tastaturet der hvor du har bedre tid.. Å hoppe rett inn i CS eller BF2 uten kjennskap til tastaturspilling er digitalt selvmord Endret 10. oktober 2006 av archongamer
-Teddy- Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Kan bare anbefale deg å fortsette med WASD og mus. Du blir vant med det etterhvert, men prøver du deg på gamepad er du fortapt. Du blir neppe drept mindre om du bruker gamepad. Knotet med piltaster og styringen første gang jeg prøvde et fps på pc for noen år siden jeg og.
Nettulf Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Skrevet 10. oktober 2006 Takker for flere svar her, selv om det ikke var helt det jeg håpte på... Hadde håp om en snarvei til toppen, men får vel bare slite meg gjennom tastaturjungelen. Nettulf
Anders Voldsund Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Når eg brukar helikopter styrar eg med piltastane og ASWD. Kun på TVG brukar eg mus. I fly er det kun ASWD og piltastar der også. A.V
rvenes Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 Eller.... flytte ting 2 hakk bortover... Det har eg gjort. Bruker RDFG... hmm, det blei 3 hakk ja. Da får eg brukt meir av tastaturet, og slepp og knote så jævlig for å nå tak i ctrl og alt. (har jo mange taster til venstre man kan bruke i stade da) Ser at det er noken spel som har flytta det 1 hakk bortover, synd ikkje fleire har gjort det!
cbs77 Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 Å flytte det to hakk hørtes jo veldig smart ut. Lurer på om jeg klarer å bytte. Får litt vondt i lillefingeren av alt for mye aswd + ctrl
Nettulf Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Skrevet 25. oktober 2006 Hei igjen. Kan noen typer spesial lagde tastatur/gamepad være til noe hjelp? Tenker da på f.eks. noe som dette? Får ting mere samlet av de knapper som brukes mest, kan kanskje være litt lettere å bruke. Er ikke så flink til å dukke eller rulle ennå, får krampe i venstre hånden etter litt spilling. Men blir bedre litt etter ltt. Nettulf
Sipper Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Bruker denne til BF2. Funker meget bra. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303488 Eget keyset til BF2 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306661
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå