Gå til innhold

Lang reperasjonstid hos Infocare-Mine rettigheter?


adoggy

Anbefalte innlegg

Kanskje dette er feil forum, hadde vært fint om dere kunne flytte det da :)

 

I forrige måned fikk jeg problemer med mitt Hyundai LCD tv, fikk beskjed av mpx om å kontakte Infocare fordi det var dem som tok seg av det.

 

Så fikk returnr av infocare den 22.08, og sendte TVet inn like etter. Reparasjonstiden var da satt til en uke frem i tid.

 

Vel, uken gikk. Og da jeg skulle sjekke da, stod det forventet ferdig 10. oktober. Tenkte ikke så mer over det akkurat da. Men nå jeg sjekker i dag så er den flyttet enda 10 dager til den 20. oktober.

 

Mitt spørsmål er: Hvordan er mine rettigheter ang dette? Har jeg rett på pengene tilbake eller erstatning med nytt TV, eller må jeg vente til reparasjonen er ferdig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje dette er feil forum, hadde vært fint om dere kunne flytte det da :)

 

I forrige måned fikk jeg problemer med mitt Hyundai LCD tv, fikk beskjed av mpx om å kontakte Infocare fordi det var dem som tok seg av det.

 

Så fikk returnr av infocare den 22.08, og sendte TVet inn like etter. Reparasjonstiden var da satt til en uke frem i tid.

 

Vel, uken gikk. Og da jeg skulle sjekke da, stod det forventet ferdig 10. oktober. Tenkte ikke så mer over det akkurat da. Men nå jeg sjekker i dag så er den flyttet enda 10 dager til den 20. oktober.

 

Mitt spørsmål er: Hvordan er mine rettigheter ang dette? Har jeg rett på pengene tilbake eller erstatning med nytt TV, eller må jeg vente til reparasjonen er ferdig?

7041106[/snapback]

Du blir nødt til å klage direkte mot selger. De kan ikke gjemme seg bak serviceverkstedet, slik de ofte gjør.

 

Loven sier at feilen må bli utbedret innen rimelig tid. Inntil to uker er kanskje rimelig tid, men en måned er definitivt ikke rimelig tid. Ta umiddelbart kontakt med MPX og hev kjøpet. Se til at serviceverkstedet returnerer TV'en direkte til dem når de en gang oppunder jul endelig har fått fikset den. I mellomtiden har du fått pengene dine tilbake fra MPX, og har kjøpt deg en ny TV.

 

I situasjoner som denne gjelder det å være tøff, stå på krava, og ikke gi deg. Så går det bra, selv om du sikkert støter på en del sure miner underveis.

 

Stå på! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...