Gå til innhold

Ny PSU til Conroe-system


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal bygge nytt system og trenger hjelp til valg av PSU.

 

Systemet mitt består av:

- Core 2 Duo E6400, skal klokkes til 2,4GHz ca.

- Asus EN7600GT/2DHT/256M

- Asus P5B, P965, s775 (billigste utgaven)

- 2x 120mm vifet + 1x 80mm

- 1 SATA harddisk + 1 PATA harddisk

- 1GB (1GBx1) DDR2 PC5300 eller PC6400

 

I tillegg skal en USB-dungle som er koblet opp til et trådløst nettverk kjøre hele tiden.

 

På en PSU kalkulator (http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine) endte jeg opp med 327W, men siden det er greit å ha litt å gå på tenker jeg en PSU med 400-450W vil passe.

 

Jeg har ikke planer om å kjøre maskinen 24/7, og jeg skal heller ikke drive med ekstrem overklokking.

 

PSU'en bør være stabil og helst ikke koste mer enn 700kr.

 

Håper noen kan hjelpe meg! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for noen av disse, vedlige gode PSU'er fra Seasonic og MIST:

 

Seasonic S12

 

Denne første er noe dyr rundt 950 kr.

 

MIST 500W

 

Denne fra MIST kommer på rundt 900 kr. Jeg personlig mener det er en grei pris for den kvaliteten som er. Kan på det varmeste anbefale begge to. :thumbup:

 

Kan legge til at begge er veldig stillegående. Har selv en seasonic og denne hører jeg ikke før jeg legger øret inntil PSU'en. :D

Endret av hyped
Lenke til kommentar
Gå for noen av disse, vedlige gode PSU'er fra Seasonic og MIST:

 

Seasonic S12

 

Denne første er noe dyr rundt 950 kr.

 

MIST 500W

 

Denne fra MIST kommer på rundt 900 kr. Jeg personlig mener det er en grei pris for den kvaliteten som er. Kan på det varmeste anbefale begge to. :thumbup:

 

Kan legge til at begge er veldig stillegående. Har selv en seasonic og denne hører jeg ikke før jeg legger øret inntil PSU'en. :D

7039900[/snapback]

Jeg ville helst ikke gå over 700kr og 500W er mer enn det jeg trenger. Finnes det en Seasonic/MIST PSU som har 400/450W, og som ligger under 700kr?

Lenke til kommentar
Heisann,

 

Da vil jeg anbefale en Hiper PSU f.eks.

 

Link

 

 

En god strømforsyning til en veldig grei pris

 

 

Hilsen

Vinci

7040433[/snapback]

Den så grei ut! Hvis den er stabil og passer til litt overklokking, går jeg for den. Er det noen som har erfaringer? 580w var mer enn jeg trengte, men til en så hyggelig pris, passer den bra til meg!

Lenke til kommentar
Den så grei ut! Hvis den er stabil og passer til litt overklokking, går jeg for den. Er det noen som har erfaringer? 580w var mer enn jeg trengte, men til en så hyggelig pris, passer den bra til meg!

 

Den er 530w og ikke 580w...

Vil fungere ok visst du bare skal klokke "litt" og ikke har andre kravstore komponenter i maskina..

Personlig mener jeg 530w er et absolutt minimum til dagens PC`er, da PSU er en av de viktigste komponentene i en PC.. :whistle:

Lenke til kommentar

Så lenge karen ikke skal kjøre sli eller crossfire med nyeste mest strømkrevende skjermkort så skal den PSU'en jeg linket til holde uten problemer. Den er et veldig

bra kjøp til den prisen. Ville han hatt noe dyrere hadde jeg anbefalt Mist sin 600W,

den skal kjøre det meste :)

 

 

Hilsen

Vinci

Lenke til kommentar
Den så grei ut! Hvis den er stabil og passer til litt overklokking, går jeg for den. Er det noen som har erfaringer? 580w var mer enn jeg trengte, men til en så hyggelig pris, passer den bra til meg!

 

Den er 530w og ikke 580w...

Vil fungere ok visst du bare skal klokke "litt" og ikke har andre kravstore komponenter i maskina..

Personlig mener jeg 530w er et absolutt minimum til dagens PC`er, da PSU er en av de viktigste komponentene i en PC.. :whistle:

7040597[/snapback]

 

Det som teller er stabiitet og hvor mange A man har på 12V, at 530 watt er abolsutt minimum er for å være helt ærlig, bare tull. Prøv å mål hvor mye en PC trekker ut av kontakta, og gang det med 0.8, så får du et tall på hva den bruker, du blir kansje overrasket.

 

Til trådstarter: Seasonic er høykvalitets-PSUer som er stille, og har bra juice på 12v i forhold til effekten, om 500-watt er for dyrt går det sikkert fint med 380 eller 430.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det som teller er stabiitet og hvor mange A man har på 12V, at 530 watt er abolsutt minimum er for å være helt ærlig, bare tull. Prøv å mål hvor mye en PC trekker ut av kontakta, og gang det med 0.8, så får du et tall på hva den bruker, du blir kansje overrasket.

 

Til trådstarter: Seasonic er høykvalitets-PSUer som er stille, og har bra juice på 12v i forhold til effekten, om 500-watt er for dyrt går det sikkert fint med 380 eller 430.

 

AtW

 

Jeg presiserer at jeg sa "personlig så mener jeg..."!

Og som Vinci sier så holder denne PSU`en om en ikke skal ha et heftig SLI eller Crossfire oppsett, og i tillegg overklokke en del!

Og det er ikke bare "watt" som har betydning, men som du selv også sier, hvor mye s"juice" den klarer å levere på 12 volt railene.

 

Og ja, man klarer seg sikkert fint med slik strømforsyning som mest sannsynlig kjører med 90-100% load stort sett hele tiden, men som man kan lese flere plasser om PSU, så anbefales det å kjøpe en PSU som har litt "ekstra" power så man ligger på rund 70-80% av maks load.

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar
Det som teller er stabiitet og hvor mange A man har på 12V, at 530 watt er abolsutt minimum er for å være helt ærlig, bare tull. Prøv å mål hvor mye en PC trekker ut av kontakta, og gang det med 0.8, så får du et tall på hva den bruker, du blir kansje overrasket.

 

Til trådstarter: Seasonic er høykvalitets-PSUer som er stille, og har bra juice på 12v i forhold til effekten, om 500-watt er for dyrt går det sikkert fint med 380 eller 430.

 

AtW

 

Jeg presiserer at jeg sa "personlig så mener jeg..."!

Og som Vinci sier så holder denne PSU`en om en ikke skal ha et heftig SLI eller Crossfire oppsett, og i tillegg overklokke en del!

Og det er ikke bare "watt" som har betydning, men som du selv også sier, hvor mye s"juice" den klarer å levere på 12 volt railene.

 

Og ja, man klarer seg sikkert fint med slik strømforsyning som mest sannsynlig kjører med 90-100% load stort sett hele tiden, men som man kan lese flere plasser om PSU, så anbefales det å kjøpe en PSU som har litt "ekstra" power så man ligger på rund 70-80% av maks load.

7042279[/snapback]

 

At det er din personlige mening gjør det ikke mer riktig :)

 

Se feks her, dett er et oppsett som antakelig bruker mer en det tråstarter har satt opp, og med 2* CPU-burn og 3dmark så bruker det 223 watt., det betyr at man ikke trenger på langt nær 530 watt for å ha 80% load på full spiker.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...