Gå til innhold

Lagging i Battlefield

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei dere..

Jeg har store problemer med å kjøre Battlefield.

Selve spillet funker som det skal, men FPS viser at jeg ligger som regel på under 20.

Dette gjør at spillet lagger / hakker endel.

Min Dell XPS inneholder følgende spec:

Intel Pentium 4 3.20 GHz 2x2 MB Cache

2048 MB DDR2 667 MHz (2x1024 brikker)

nVidia GeForce 7800GTX 256MB Dual Card

Jeg har prøvd flere forskjellinge innstillinger, men ser ut til at jeg havner på samme FPS resultatet uansett.

Her er Min 3D Mark 06 Test

3DTest.gif

Jeg har følgende ytelses mål på mitt skjermkort:

Ytelse.gif

Noen som har noen forslag om hva jeg bør gjøre? :roll:

DxDiag resultater kan legges ut hvis det er av interesse.

Endret av djdiper
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har et lignende problem, men fps er fin og ping. Men jeg har problemer med smålagg.

Eller jeg warper.

Pcen min er; Amd athlon 3000+ @2,3ghz.

Ati x 1800xt.

1500mb ram.

Det er som hdd min loader slik at det lagger i spillet....

Ikke meningen å kapre tråden, men siden det ligner litt på ditt problem så gidder jeg ikke å lage ny tråd. :roll:

EDIT; Sikker dumt forslag, men har du prøvt å reinstalere driverene til skjermkortet?

Endret av The_Free_Man
Skrevet
EDIT; Sikker dumt forslag, men har du prøvt å reinstalere driverene til skjermkortet?

7035766[/snapback]

Jepp.. Oppdaterte til siste produserte driver istad. Driverne er laget den 16.10 av nVidia.

Ting var verre FØR jeg gjorde det ;)

Skrevet

Det er ikke sikkert det har med hardware å gjøre. Brannmurer og Antivirus programmer som "stjeler" båndbredde kan også virke inn.

Hvis jeg ikke kjører TS og Xfire så fungerer alt brillefint, men kjører jeg det må jeg unloade brannmur (sygate) og antivirus (Fsec6)

djdiper: skulle tro du hadde grei nok maskinvare til bf2 :thumbup:

Skrevet (endret)
Det er ikke sikkert det har med hardware å gjøre. Brannmurer og Antivirus programmer som "stjeler" båndbredde kan også virke inn.

Hvis jeg ikke kjører TS og Xfire så fungerer alt brillefint, men kjører jeg det må jeg unloade brannmur (sygate) og antivirus (Fsec6)

djdiper: skulle tro du hadde grei nok maskinvare til bf2 :thumbup:

7035859[/snapback]

Jeg har hatt samme problemet både med ZoneAlarm og Norton.

jeg har prøvd å deaktivere ALT jeg kan (til og med nevnte produkt), men det hjelper ikke det heller. Jeg kommer ikke over 20 FPS.

IceDale: Pc'n skal jo være god nok for å spille. :cool: Fatter ikke hva jeg kan gjøre mer jeg.. :no:

Endret av djdiper
Skrevet (endret)
Pc'n skal jo være god nok for å spille. Fatter ikke hva jeg kan gjøre mer jeg..

7036000[/snapback]

Et par dumme spm til.

Kjører du trådløst?

Kjører du gjennom en ruter? Er alt som det skal være der?

Er det noen andre som bruker linjen?

Har du oppdatert driver til netverkskortet?

Er det noe i det heletatt som kjører i bakgrunnen du ikke ser?

(forsøk å kikke med feks: SysInternals process explorer

Åpne DOS-shell

START--->RUN---->[CMD]--->netstat

Her ser du hva du komuniserer med på nettet. Mener SysInternals har en som gør det samme, men som er lettere å bruke. (klarer ikke å finne den)

...MEN! Det er jo ikke sikkert det er nettverket det er noe feil med.

[edit] Ser nå at det er fps som det er noe feil med. Jeg trodde det var snakk om vanlig lag, og tenkte med en gang på linjen.....

Endret av IceDale
Skrevet (endret)
Pc'n skal jo være god nok for å spille. Fatter ikke hva jeg kan gjøre mer jeg..

7036000[/snapback]

Et par dumme spm til.

Kjører du trådløst?

Nei. Jeg kan gjøre det siden jeg har GB overføring i LAN, men velger Kabel.

Kjører du gjennom en ruter? Er alt som det skal være der?

Ja, jeg har en DLink gaming ruter type DGL-4300. Denne skal være riktig satt opp. Firmware i denne er oppdatert til siste versjon for 3 dager siden.

Er det noen andre som bruker linjen?

Ja, men den andre pc'n tar ikke mye av kapasiteten. Det er min samboer som bruker den, men kjører endel lokale spill.

Har du oppdatert driver til netverkskortet?
Slik jeg ser det, så bør ikke dette være nødvendig. Jeg har GB Overføring som skal dekke opp for det meste av bruk.

Er det noe i det heletatt som kjører i bakgrunnen du ikke ser?

(forsøk å kikke med feks: SysInternals process explorer

Åpne DOS-shell

START--->RUN---->[CMD]--->netstat

Her ser du hva du komuniserer med på nettet. Mener SysInternals har en som gør det samme, men som er lettere å bruke. (klarer ikke å finne den)

Jeg tror ikke det, men skal ta en sjekk med sysinternals for å finne ut av det.

...MEN! Det er jo ikke sikkert det er nettverket det er noe feil med.

7036112[/snapback]

Er i grunnen vanskelig å si. Jeg har ikke hatt disse problemene med Half Life, Joint Ops, CoD etc. Disse fungerer veldig fint. Det er for det meste BF2 som har problemer.

Jeg har til og med prøvd å sette den til at kun den ene prosessoren kjører spillet. (så det var anbefalt i en tråd på battlefield.no. Dette gjorde det bare verre).

hvis du kommer på noe annet, så er jeg evig takknemlig :thumbup:

EDIT: ser ut til at forumet har problemer med "multi quote".

La spm dine i Rødt! :hrm:

Endret av djdiper
Skrevet

Netstat pkt er et eget pkt, ikke en del av sysinternals pkt. :blush:

Vel, jeg er "fresh out of ideas" :hmm: Høres ut som du har satt opp et bra gaming-system.

Spiller ballen videre.... :dontgetit:

(hvis jeg kommer på noe skal jeg seff poste det)

Skrevet
Har du satt _ALLE_ innstillingene på Low? Hvordan er det da?

7036635[/snapback]

Hehe.. Det morsomme da er at jeg faktisk ikke får joinet noen server i det store og hele :-)

Det skal ikke være nødvendig for meg å kjøre LOW på Battlefield med en pc til 33000 kroner. Da skraper jeg heller hele Battlefield og spiller pinball istedenfor :w00t:

Skrevet

Bare et kjapt spørsmål...

har du to disker på maskinen din?

kunne det vært en ide å installere BF2 på den andre disken?

Det høres jo litt søkt ut kanskje, men jeg synes det er ganske rått at maskinen din klarer 6350 poeng i 3DMark06, og etterpå ikke vise mer enn 15-20 FPS i Battlefield 2.

Hvor mange FPS har du i singel player nå forresten?

Må jo være en løsming på dette her, hallooo.. hjelp mannan da... :cry:

Skrevet

Jeg har 2 disker ja.

Men begge diskene er på 7200 RPM, så det skal ikke være der det ligger.

Jeg har 1 TB Seriell ATA Raid 0 Stripe disker. (2x500 GB disc).

I singelplayer har jeg alt mellom 80-100 FPS.

Faen dette irriterer meg ;)

Skrevet (endret)

Jeg har 2 disker ja.

Men begge diskene er på 7200 RPM, så det skal ikke være der det ligger.

Jeg har 1 TB Seriell ATA Raid 0 Stripe disker. (2x500 GB disc).

I singelplayer har jeg alt mellom 80-100 FPS.

Faen dette irriterer meg ;)

7037737[/snapback]

Å DÆVEN !!

Så du har altså mellom 80 og 100 (eller mer) i singelplayer altså...

Du vet, i BF2 så er det en FPS lock på 100, dvs at du aldri vill kunne få mer enn 100 FPS. viss du åpner opp consol så kan du skrive "game.lockFps 999" da fjerner du denne begrensningen.

Dette er jo en ellers ganske unyttig sak da, siden du aldri vil få mer FPS enn frekvensen på din skjerm. Og viss du da har en LCD skjerm, så har vel denne 60 Hetz vil jeg tro. Det meste du da kan få er 60 FPS.

Men hvorfor du har et sånnt ekstremt FPS dropp når du spiller Online er meg en gåte.

Det skal jo ikke være linjen heller skulle jeg tro, for da får du jo bare høy ping, og

Vi kan i hvert fall konstantere at maskinen din fint klarer å kjøre BF2, og det med veldig bra FPS også.

Så spørsmålet blir vel egentlig;

Hvorfor klarer du ikke spille online?

Endret av R@ge
Skrevet
Har du prøvd singleplayer, og har samme problemet der?

Edit: Og det har du svart på, så glem denne  :blush:

7038197[/snapback]

Hehe.. Jeg har allerede glemt det ;)

Jeg kan forøvrig nevne at jeg sitter privat på en SDSL 2 MB linje.

Jeg har som jeg kan se det, alle forutsettninger for å kunne spille Battlefield på en skikkelig og behagelig måte.

Jeg kan ikke fatte og begripe at jeg skal ligge på så fordømra dårlig ping online. :cry:

Håper det er noen der ute med tips til meg.

Skrevet

Jeg har ikke noe fornuftig svar til deg, men vil anbefale deg å samle sammen det du nå vet, og poste et nytt innlegg på bf2.no : Battlefield 2 Helpdesk

Og det du da sliter med er jo online spilling.

Forresten, får du samme FPS drop i vanilla, eller er det bare i Project Reality.

kunne jo vært kjekt å sjekket i hvert fall

Skrevet
Jeg har ikke noe fornuftig svar til deg, men vil anbefale deg å samle sammen det du nå vet, og poste et nytt innlegg på bf2.no : Battlefield 2 Helpdesk

Og det du da sliter med er jo online spilling.

Forresten, får du samme FPS drop i vanilla, eller er det bare i Project Reality.

kunne jo vært kjekt å sjekket i hvert fall

7040272[/snapback]

Er samme resultat med både vanilla, special forces og PRMM. Ingen forskjell.

Tråden er publisert på battlefield.no også nå.

Er det vel bare å vente i spenning på svar :D

Skrevet

Høres litt ut som om det er no bøgg med resurser når bf2 begynner å sende nettpakker. Høres ut som brannmur-filter av noe slag.

Jeg har enkelt-kjerne, så jeg er vant til å fyre opp oppgavebehandling, og manuelt stoppe alle unyttige prosesser før jeg spiller (antivirus, adobeting, fw, spool og java). Totalt kjører 22 prosesser når jeg starter spillet.

Skrevet
Høres litt ut som om det er no bøgg med resurser når bf2 begynner å sende nettpakker. Høres ut som brannmur-filter av noe slag.

Jeg har enkelt-kjerne, så jeg er vant til å fyre opp oppgavebehandling, og manuelt stoppe alle unyttige prosesser før jeg spiller (antivirus, adobeting, fw, spool og java). Totalt kjører 22 prosesser når jeg starter spillet.

7051628[/snapback]

Samme som jeg gjør (stopper Fsecure og sygate firewall, dvs jeg dreper prosessen.)

Men jeg mener du allerede har sjekket dette djdiper?

BTW-OT kan man lett skru av alle de tingene som starter automatisk gjennom MS-config.

RUN--->[msconfig]

Velg fanen OPPSTART og huk av alt du ikke vil skal starte. (sjekk filbanen hvis du ikke er helt sikker på hva det er.) Hos meg starter bare F-secure, sygate og lyd.

Når du starter maskinen neste gang huker du bare av at du ikke vil se denne meldingen igjen. (Windows forteller deg at du har forandret msconfig) Hvis du skrudde av noe du trengte kan du bare huke dem "på" igjen.

Du kan også sjekke hvilke tjenester som starter. Også her er det ting å "spare" Haug av drivere til skjerm, mus, tastatur og annet herk som strengt tatt ikke trenger å kjøre.

Skrevet

Hei dere..

Det er litt pussig i grunnen siden singelplayer fungerer som det skal.

Jeg har også manuelt avsluttet alle prosesser som går på pc'n før jeg fyrer igang spillet, men det ser jo ikke ut til å hjelpe.

I singelplayer er ikke dette nødvendig heller faktisk.

Virker som om at det kun er når jeg skal drive online gaming..

Kjedelige greier :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...