Gå til innhold

TES: Venter på spelet, tips om classes og races?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Eg er heilt ny med oblivion, får det mest sansynleg på fredag.

Eg har prøvd litt hos ein kamerat, men det gr meg ikkje kunskap nok til å bstemme meg for alle dei tinga eg kan velgje mellom.

Fins det rasar eller klasser som er betre enn andre?

Spelet er på Xbox 360! :dribble:

Kan gjerne tenke meg å ha moglegheiten til å kunne enchante våpen.

Eg har høyrt at ArchMage er bra.

Har de nokon innspel som kan gjere det litt enklare for meg å ta avgjeringa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, for å bli archmage må du bli sjef for magesguild, og det krever en lang rekke med quester. Hva kunen du tenke deg å være? Gi meg en klasse så kan jeg sette opp for deg.

Skrevet

Min egendefinerte Adverrior er en av de gøyeste karakterene jeg har spilt. Du kan jo også prøve min Assassin, som nok vil gi deg masse morro den også. Jeg vil ikke anbefale å starte med magi - gjør deg kjent med spillet først.

Merkelig hvordan sistnevnte påstand passer til de aller, aller fleste RPG-lignende spill...

Skrevet
Min egendefinerte Adverrior er en av de gøyeste karakterene jeg har spilt. Du kan jo også prøve min Assassin, som nok vil gi deg masse morro den også. Jeg vil ikke anbefale å starte med magi - gjør deg kjent med spillet først.

Merkelig hvordan sistnevnte påstand passer til de aller, aller fleste RPG-lignende spill...

7034402[/snapback]

Har netsen det samme oppsettet som din assassin på min main. Jeg kaller det for mercenary da, en lvl 28 wood elf female.

Alle rasr har sine svakheter og styrker, og man bør velge sin rase etter hva man skal gjøre med den.

Skrevet (endret)

Eg trur eg kunne tenke meg noko med pil og boge.

Har veldig lyst til å lære meg å enchante! :(

EDIT!!! INNLEGGG 1024§§§! :p

Endret av Fjott
Skrevet

Enchanting får du etter at du har blitt leder for mages guild som jeg sa.

Hvis du vil være en leiemorder emd bue eller noe sånt kan jeg anbefale Wood elf, de er de beste bueskytterne!

Skrevet

Igrunn ikke, men vhis du har liten eller ingen erfaring med dette spillet kan det være greit å i hvertfall starte med en melee class til du finner ut hvordan ting og tang fungerer! :) Spillet kan være litt avansert for nye spillere.

Skrevet (endret)
Jeg vil anbefale en Khajit hvis du skal være assassin siden de kan se i mørket

7034607[/snapback]

Ein Kaha-vaffornoe?

Igrunn ikke, men vhis du har liten eller ingen erfaring med dette spillet kan det være greit å i hvertfall starte med en melee class til du finner ut hvordan ting og tang fungerer! :) Spillet kan være litt avansert for nye spillere.

7034681[/snapback]

Ja, eg trur eg lager meg ein Assassin ranger til å starte med som er wood elf.

Eller kanskje ein Addvarror.

Endret av Fjott
Skrevet

Ja, men som oblivion sier så er det bra å være Khajit da de kan se i mørket, men wood elf har jo ekstra bueskills. Det du gjør er å lese det som står om hver rase for å finne din rase når du skal lage char!

Skrevet (endret)
Jeg vil anbefale en Khajit hvis du skal være assassin siden de kan se i mørket

7034607[/snapback]

Ein Kaha-vaffornoe?

7034681[/snapback]

Ja, eg trur eg lager meg ein Assassin ranger til å starte med som er wood elf.

Eller kanskje ein Addvarror.

7034905[/snapback]

Hvorfor ikke Khajit?

Wood elf vs Khajit:

Attributes:

Wood elf:

Agility: M=50 F=50

Endurance: M=40 F=30

Intelligence: M=40 F=40

Luck: M=50 F=50

Personality: M=30 F=40

Speed: M=50 F=50

Strength: M=30 F=30

Willpower: M=30 F=30

Khajit:

Agility: M=50 F=50

Endurance: M=30 F=40

Intelligence: M=40 F=40

Luck: M=50 F=50

Personality: M=40 F=40

Speed: M=40 F=40

Strength: M=40 F=30

Willpower: M=30 F=30

Wood elf har ikke bedre attributes hvis du skal være assassin. De viktikste attributene for en Assassin må være agility, endurance, speed og kansje strength og alle disse plassene scorer Khajiten best.

Skill bonuser:

Wood Elf:

Acrobatics: +5

Alchemy: +10

Alteration: +5

Light armour: +5

Marksman: +10

Sneak: +10

Khajit:

Acrobatics: +10

Atheletics: +5

Blade: +5

Hand to hand: +10

Light amrour: +5

Security: +5

Sneak: +5

Av skills som er viktig for en assassin er wood elfen best. Wood elfen har 10 mer i marksman og 5 mer i sneak som er veldig viktig og i tilleg har den 10 mer i alchemy , noe som er bra hvis man skal lage potions, men denne skillen er lett å trene. Khajiten derimot har 5 mer i security og 5 mer i acrobatics noe som kan være bra å ha også har den mer 5 i blade noe som er bra hvis man skal bruke blade.

Som du sikkert ser har ikke Khajit noen bonus i marksman noe som er dens store svakhet.

Specials:

Wood elf:

Best Tongue: Er ikke helt sikker på hva dette er, men tror det er en spell som gjør at dyr blir på ditt lag hvis man kaster denne spellen på dem (rett meg hvis jeg har feil), men den kan bare kastes en gang for dagen.

Resist Disease (75 pt): Dette gjør så man har 75% mindre sjanse å få sykdom (konstant)

Khajit:

Eye of Fear: Dette er en spell som gjør at den du kaster den på blir redd og springer av gårde, men den kan bare brukes en gang per dag.

Eye of Night: Dette er en spell som gjør at man kan se i mørket (kan brukes så mange gang får dagen man vil)

Khajiten har klart best Specials. Eye of Night er veldig høvelig og det er dette som gjør Khajit til en vinner.

Endret av oblivion_-__
Skrevet (endret)

Hm, ja det har dem jo! :) Glemte meg hehe, har jo en kahjit som jeg har fyrt opp nå, og den skillen kommer godt med av og til! Spes når man er marksman og vil ha litt avstand!

Post nr. 666 :devil:

Endret av Rasch
Skrevet (endret)

Takk for hjelp!

Eg trur ikkje eg har forstått dette...

Velger ein i starten av spelet om ein vil vere assassin eller ranger eller whatever?

Er det noko forskjel fra PC-versionen til 360-versionen?

Endret av Fjott
Skrevet
Takk for hjelp!

Eg trur ikkje eg har forstått dette...

Velger ein i starten av spelet om ein vil vere assassin eller ranger eller whatever?

Er det noko forskjel fra PC-versionen til 360-versionen?

7035374[/snapback]

ja.

Skrevet
PÅ pc har du blant annet muligheter til mods, noe som kan gjøre spillet bedre (om mulig), men det kan også ødelegge litt.

7035393[/snapback]

Mods gjør spillet MYE bedre. Ser ingen ting som ikke er positivt med mods.

Skrevet (endret)

Åja.

Eg har kjøpt til 360, men det blir nok kult uansett! ^^

Det var berre kontrollen eg var litt spent på, men då eg prøvde spelet hos ein kamerat, fannt eg ut at det var keine problem!

Endret av Fjott

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...