Gå til innhold

Reperasjon av EOS 350D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke et helt ukjent fenomen.

 

Prosedyren er vanligvis at når du leverer inn kameraet så sendes det med billigste og tregeste transport til Latvia eller tilsvarende sted og blir reparert for en slikk og ingenting også får du kameraet tilbake 4-6 uker senere og fakturert for 1000 kr for hver påbegynte time pluss deler.

 

Personlig ville jeg prøvd å rette ut pinnen og få på plass kortet og aldri ta det ut av kameraet igjen.

Lenke til kommentar
Prosedyren er vanligvis at når du leverer inn kameraet så sendes det med billigste og tregeste transport til Latvia eller tilsvarende sted og blir reparert for en slikk og ingenting også får du kameraet tilbake 4-6 uker senere og fakturert for 1000 kr for hver påbegynte time pluss deler.
Tull... alle Canon kamera repareres i Norge av Serviceproffen som er Canons autoriserte verksted. Det er imidlertid helt riktig at det er dyrt, men 1000 kroner pr. påbegynte time er heller ikke riktig. Tror minstefakturering er 4-500 kroner (prisoverslag og helt enkle ting/justeringer).

 

Sett deg litt inn i ting før du påstår totalt uriktige ting. Det gjelder for enkelte andre produsenter (enkelte Nikon kamera og alle Olympus kamera), men ikke for Canon.

Lenke til kommentar

Serviceproffen kan gjøre visse ting på noen få dager, andre ting kan ta en måned eller mer. Jeg jeg tilstår at jeg ikke vet ikke hvor Serviceproffen gjør av kameraet når det forsvinner fra jordens overflate i en måned, jeg vet i allefall at de ikke sitter og skrur på det. Hvis de har det på hylla istedet for i Latvia så er det like trist.

 

Jeg har aldri sett at de har tatt 4-500 kr timen for en reparasjon, prøv med 5-600++ kr pluss moms. Muligens har de forskjellig timepris på forskjellig type reparasjoner.

Lenke til kommentar
Kamerateknikk i Oslo tar 430,- + moms pr time for reparasjoner. Pluss deler. Ring dem og spør.
Tror ikke de tar digitalkamera, men skader ikke å spørre. De tar imidlertid filmbaserte speilrefleks.

7029224[/snapback]

 

Joda, de reparerer digitalkamera. Og de prøver og holde seg til 1 ukes leveringstid, såsant deler er tilgjengelige.

Lenke til kommentar
Serviceproffen kan gjøre visse ting på noen få dager, andre ting kan ta en måned eller mer. Jeg jeg tilstår at jeg ikke vet ikke hvor Serviceproffen gjør av kameraet når det forsvinner fra jordens overflate i en måned, jeg vet i allefall at de ikke sitter og skrur på det. Hvis de har det på hylla istedet for i Latvia så er det like trist.

7030425[/snapback]

 

Når de bruker så lang tid er det vel helst fordi de venter på å få deler tilsendt. Har nettopp fått tilbake kameraet mitt fra Serviceproffen, og mesteparten av ventetiden bestod i venting på deler. Når de først fikk inn delene gikk ting rimelig kjapt.

Lenke til kommentar
Når de bruker så lang tid er det vel helst fordi de venter på å få deler tilsendt. Har nettopp fått tilbake kameraet mitt fra Serviceproffen, og mesteparten av ventetiden bestod i venting på deler. Når de først fikk inn delene gikk ting rimelig kjapt.

Men så er det en del service-verksteder som ikke vil ha noen deler på lager heller, uansett gjennomstrømning. Det er ikke vårt problem som forbrukere at de må ha delelagre med deler (og dermed risiko for å bli sittende igjen med ubrukelige deler), men det blir deres problem som verksted når de får rykte på seg at alt tar så lang tid hos dem. Hvor årsaken ligger, er fullstendig uvesentlig, så lenge det er verkstedet som er kontaktorgan ovenfor forbrukerne...
Lenke til kommentar
Jeg har aldri sett at de har tatt 4-500 kr timen for en reparasjon, prøv med 5-600++ kr pluss moms. Muligens har de forskjellig timepris på forskjellig type reparasjoner.

7030425[/snapback]

Når du sier at det er 1000 pr. påbegynte time, så er det da litt merklig at vi har hatt reparasjoner/justeringer som har kommet på ca. 500 kroner ut til kunde (moms og frakt inkludert). Husker ikke nøyaktig hva det var, men det var noe småtterier av et eller annet slag. Mulig de tar 1000 kroner timen, men tviler da at det er pr. påbegynte time.

 

Ellers sender ikke Serviceproffen til utlandet. Noen ganger har de lang kø, andre ganger venter de på deler. Det er som k-ryeng ikke vårt problem som forbrukere at de ikke vil ha deler eller har kø, men de sender ikke til utlandet ihvertfall.

 

Har ikke noe spesielt positivt å si om Serviceproffen selv, så jeg forsvarer de ikke. Jeg bare sier hva jeg har hørt og opplevd i forbindelse med firmaet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...