Gå til innhold

Thermaltake Big Typhoon hjelp!


Chrisss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer også denne. Vil ha en stille men effektiv kjøler. Så denne tror jeg vil passe meg perfekt med sine 16dB. Men det som bekymrer meg er når jeg skal på lan. Gidder ikke å ta av big typhon vifta fordi jeg er redd for at hovedkorte skal ta skade/knekke fordi at farsan kjører fort over en homp på vei til lanet. Den er stor og tung. Tyngdepunktet er ikke på den mest ønskelige plassen. Så jeg er veldig usikker. Noen som har erfaring eller har litt peiling på dette området?

 

-Thanks

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg vurderer også denne. Vil ha en stille men effektiv kjøler. Så denne tror jeg vil passe meg perfekt med sine 16dB. Men det som bekymrer meg er når jeg skal på lan. Gidder ikke å ta av big typhon vifta fordi jeg er redd for at hovedkorte skal ta skade/knekke fordi at farsan kjører fort over en homp på vei til lanet. Den er stor og tung. Tyngdepunktet er ikke på den mest ønskelige plassen. Så jeg er veldig usikker. Noen som har erfaring eller har litt peiling på dette området?

 

-Thanks

7026435[/snapback]

Hvorfor være så redd for det? Bare legg pcn på siden så kjøleren kommer rett opp eller rett ned, tror rett opp blir best, istedenfor å la den stå.

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med, Thermaltake Big Typhoon på socket-A?

 

Har ett spørsmål:

Kan cpu-kjernen knuses, eller er festemekanismen laget sånn at tyngden ikke kommer på kjernen?

7184440[/snapback]

Tyngden må jo til en viss grad være rettet mot kjernen slik at det oppstår tilstrekkelig med kontakt. Men for alt jeg vet så bruker du disse "H" festene på alle sockets når det gjelder BigTyphoon. Selv har jeg som sagt festet den vanlig til mitt 478 kort og bruker en liten tråd for å sørge for at det ikke blir for mye moment i kjøeren.

 

Mer infor om kjøleren og festemekanismene finner du på termaltakes hjemmesider ;)

Lenke til kommentar
Jeg vurderer også denne. Vil ha en stille men effektiv kjøler. Så denne tror jeg vil passe meg perfekt med sine 16dB. Men det som bekymrer meg er når jeg skal på lan. Gidder ikke å ta av big typhon vifta fordi jeg er redd for at hovedkorte skal ta skade/knekke fordi at farsan kjører fort over en homp på vei til lanet. Den er stor og tung. Tyngdepunktet er ikke på den mest ønskelige plassen. Så jeg er veldig usikker. Noen som har erfaring eller har litt peiling på dette området?

 

-Thanks

7026435[/snapback]

 

Vet ikke om du har fått svar på dette, har ikke tid til å se over hele tråden.

 

Som regel er det med vekt og tyngdepunkt tenkt på når disse kjølerene er laget. Jeg har selv Ninja'en, som er i samme kategori som Big Typhoon, og har ingen problemer med denne. Meste parten av vekten ligger ved kjernen (dvs på CPU/HK), så Hk blir faktisk ikke så veldig belastet. Men jeg legger som regel kabinettet på siden når den blir lagt i bilen. Min Ninja holder 32 grader uten vifte (I vifteløst kabinett) på min P4 2.4GHz.

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd denne kjøleren uten vifte?

7188430[/snapback]

Jeg vil tro ninjaen fungere bedre en typhoonen uten vifte, men har ikke prøvd selv. Men hvis du ser på utformingen av finnene så vil nok nijaen dra mest nytte av viften i bakkant, noe typhoonen ikke vil gjøre.

7190046[/snapback]

 

Som jeg sa, eller mente iallefall, jeg har ingen vifter i kabinettet. GPU kjører vifteløst. Eneste er PSU. Da ligger CPU på 33 grader. Men jeg kjører med vifte pga GPU blir nesten 80 uten den. Ligger på 45-50 ellers. Ninjaen min står atm for hele luftsirkulasjonen i kabinettet. Den kjøler alt mellom 10 og 15 grader + GPU 30. VELDIG FORNØYD! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...