Gå til innhold

Hvilken bærbar til max 8500kr?


Rusher

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer helt an på spill... Skal du spille dagens tunge spill så er begge maskinen ikke godt egnet til dette, skal du spille eldre spill samt ha en veldig god maskin så anbefaler jeg denne http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=18838&cid=5546

 

Jeg fikk den for tre dager siden og det er en strålende maskin på alle måter uten om dagens tunge spill men spille Wow glatt.

 

Maskinen er lydløs "ubetalelig" etter min mening samt den er rask og har god kvalitet jevnt over :thumbup:

Lenke til kommentar
Som sagt har jeg en stasjonær til å spille nyere spill på.

 

Eneste jeg kan tenke meg at denne kan få prøvd seg på er WoW når jeg er på tur eller noe. Ergo kravet ang spill setter jeg på WoW.

 

Den var ikke gal nei, Du er kjempefornøyd?

7025938[/snapback]

 

Ja jeg er KJEMPEFORNØYD dette er virkelig en strålende maskin :thumbup:

 

Intel T1350 yter 1,86 Ghz i 667Mhz så det holder i lange baner på en slik maskin...

 

Jeg kjøpte en HP DV6005 lillebroren til DV6060 som du vurderer og den støyet og ble ubehagelig varm så Acer maskinen er en drøm i forhold...

Lenke til kommentar
Hvilket skjermkort er det på den Acer maskinen? GO7300?

 

Er det tilfellet bestiller jeg ;)

7026069[/snapback]

 

Det er Intel GMA950 og det drar WOW og litt eldre spill strålende.... Jeg spiller titler som Mafia-Medal of honor serien-Maxpayne 1/2-Hitman serien-No one lives forever

for å nevne noen.

 

NB-GO7300 er ikke noe kjempekort bare så det er klart...

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=575301

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Hmmm, første strek i boka.

 

MEN jeg tror jeg bestiller, fordi jeg blir nok neppe å spille noe særlig uansett :) Vil hovedsaklig ha en stille,pen og slank maskin med grei batteritid. I denne prisklassen får man nok ikke pose og sekk :)

 

Forresten, hvordan er denne tro?

 

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=18809&cid=5546

Endret av Rusher
Lenke til kommentar
Hmmm, første strek i boka.

 

MEN jeg tror jeg bestiller, fordi jeg blir nok neppe å spille noe særlig uansett :) Vil hovedsaklig ha en stille,pen og slank maskin med grei batteritid. I denne prisklassen får man nok ikke pose og sekk :)

 

Forresten, hvordan er denne tro?

 

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=18809&cid=5546

7026144[/snapback]

 

Mitt tips er et helt nytt produkt fra Acer og 5044 har det samme skjermkortet og mulig en litt raskerer prosessor men samt mere støy og dårligere batteritid

 

Prosessoren yter i massevis på Acer 5610 samt den er også klar for Vista men det er begge maskinene...

 

Mitt valg ble grunnet støy og varme samt utrolig batteritid på 4.30 og du vil ikke angre på ditt valg "dette er et strålende produkt"

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Hmmm, første strek i boka.

 

MEN jeg tror jeg bestiller, fordi jeg blir nok neppe å spille noe særlig uansett :) Vil hovedsaklig ha en stille,pen og slank maskin med grei batteritid. I denne prisklassen får man nok ikke pose og sekk :)

 

Forresten, hvordan er denne tro?

 

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=18809&cid=5546

7026144[/snapback]

 

Skjermkortet er endel kjappere enn GMA950, X200 (yter ca 2\3 av et X300 om det sier deg noe). Du får også 20 gb større disk og 64-bits støtte på acer 5044. Personlig ville jeg foretrukket den med mindre batterilevetid er veldig viktig. En kompis av meg har denne, har ikke prøvd den noe særlig selv, men ifølge han var den stillegående og batteriet varte opptil 3 timer.

Lenke til kommentar
Hmmm, første strek i boka.

 

MEN jeg tror jeg bestiller, fordi jeg blir nok neppe å spille noe særlig uansett :) Vil hovedsaklig ha en stille,pen og slank maskin med grei batteritid. I denne prisklassen får man nok ikke pose og sekk :)

 

Forresten, hvordan er denne tro?

 

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=18809&cid=5546

7026144[/snapback]

 

Skjermkortet er endel kjappere enn GMA950, X200 (yter ca 2\3 av et X300 om det sier deg noe). Du får også 20 gb større disk og 64-bits støtte på acer 5044. Personlig ville jeg foretrukket den med mindre batterilevetid er veldig viktig. En kompis av meg har denne, har ikke prøvd den noe særlig selv, men ifølge han var den stillegående og batteriet varte opptil 3 timer.

7026367[/snapback]

 

Jeg lurer egentlig fælt på hvorfor 64 bits er viktig på en pc i denne katogorien?

 

Greit at prosessor er noe raskerer men det syntes jeg er en uviktig sak på maskiner i denne katogori da T1350 yter i massevis og takler alle oppgaver...

 

Det må da være mer viktig å få en maskin som yter mer en nok og overhode ikke har plagsom støy samt enorm batteritid spør du meg...

Lenke til kommentar
Hmmm, første strek i boka.

 

MEN jeg tror jeg bestiller, fordi jeg blir nok neppe å spille noe særlig uansett :) Vil hovedsaklig ha en stille,pen og slank maskin med grei batteritid. I denne prisklassen får man nok ikke pose og sekk :)

 

Forresten, hvordan er denne tro?

 

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=18809&cid=5546

7026144[/snapback]

 

Skjermkortet er endel kjappere enn GMA950, X200 (yter ca 2\3 av et X300 om det sier deg noe). Du får også 20 gb større disk og 64-bits støtte på acer 5044. Personlig ville jeg foretrukket den med mindre batterilevetid er veldig viktig. En kompis av meg har denne, har ikke prøvd den noe særlig selv, men ifølge han var den stillegående og batteriet varte opptil 3 timer.

7026367[/snapback]

 

Jeg lurer egentlig fælt på hvorfor 64 bits er viktig på en pc i denne katogorien?

 

Greit at prosessor er noe raskerer men det syntes jeg er en uviktig sak på maskiner i denne katogori da T1350 yter i massevis og takler alle oppgaver...

 

Det må da være mer viktig å få en maskin som yter mer en nok og overhode ikke har plagsom støy samt enorm batteritid spør du meg...

7026623[/snapback]

 

 

 

Må si meg litt enig med deg der... :)

 

Mvh

Lenke til kommentar
Jeg lurer egentlig fælt på hvorfor 64 bits er viktig på en pc i denne katogorien?

 

Greit at prosessor er noe raskerer men det syntes jeg er en uviktig sak på maskiner i denne katogori da T1350 yter i massevis og takler alle oppgaver...

 

Det må da være mer viktig å få en maskin som yter mer en nok og overhode ikke har plagsom støy samt enorm batteritid spør du meg...

7026623[/snapback]

 

For all del, jeg synes bare det er greit å ha en pc som "lever" litt lenger, men det blir jo smak og behag. Kjempepc den du og anbefaler, og om batterilevetid er viktig så er jo den det beste kjøpet, men siden trådstarter spiller wow og av og til og om han er med på raid så ville jeg virkelig kjøpt en med X200 istedet for GMA950, har prøvd med begge deler i raid da jeg spilte wow før, og GMA950 ble desverre litt i slappeste laget. Begge er flotte maskiner spør du meg, men til litt forskjellige bruksområder, trådstarter må nesten si hva som er viktigst for han :)

Lenke til kommentar

Jeg ser nå at den AMD maskinen jeg linka til lenger opp har SiS mirage skjermkort? Da er vell igrunn den Jada-Jada anbefalte best på det punktet også?

 

Edit. Fant en annen side der det sto X200.

 

Jeg forandrer bestilling til denne da grunnet bedre skjermkort, føler jeg har mer bruk for det en 1 ekstra time på batteriet.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Er dette maskiner som takler nyere spill? Hvis man setter ned grafikken litt? F.eks Tomb Raider, Gun, EVE osv? Eller er det ting man kan bytte ut på dem for å få det til å funke?

Eventuellt, hvor mye må man opp i pris for å få noe som virker helt ok?

 

Er dette noe man kan satse på da? http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=18837&cid=5546

Endret av ohmrecs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...