Gå til innhold

Danskene frykter ny karikaturstrid


Anbefalte innlegg

Aftenposten.no melder at danskene frykter ny karikaturstrid.

 

Etter Dansk Folkepartis Ungdoms konkurranse om hvem som kunne ydmyke profeten Mohammed mest, frykter danskene en ny runde av karikaturstriden.

På sommerleiren til ungdomspartiet underholdt deltakerne hverandre med å tegne profeten Muhammed som en kamel som tisser og drikker øl, og som en terrorist som bomber København, skriver Politiken.dk.

 

Dette har skapt sterke reaksjoner i Tyrkia, der de tre største nettavisene, Milliyet, Sabah og Hürriyet, skriver om nye ydmykelser av profeten.

"Danmark igjen – krise igjen" lyder en av overskriftene, og nettavisene publiserer bilder av statsminister Anders Fogh Rasmussen og av det danske flagget.

 

Går vi mot en ny runde med strid rundt karikaturtegninger av Muhammed?

Hvis såfall, burde konflikten håndteres anderledes enn forrige gang, og i så fall hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aftenposten.no melder at danskene frykter ny karikaturstrid.

 

Etter Dansk Folkepartis Ungdoms konkurranse om hvem som kunne ydmyke profeten Mohammed mest, frykter danskene en ny runde av karikaturstriden.

På sommerleiren til ungdomspartiet underholdt deltakerne hverandre med å tegne profeten Muhammed som en kamel som tisser og drikker øl, og som en terrorist som bomber København, skriver Politiken.dk.

 

Dette har skapt sterke reaksjoner i Tyrkia, der de tre største nettavisene, Milliyet, Sabah og Hürriyet, skriver om nye ydmykelser av profeten.

"Danmark igjen – krise igjen" lyder en av overskriftene, og nettavisene publiserer bilder av statsminister Anders Fogh Rasmussen og av det danske flagget.

 

Går vi mot en ny runde med strid rundt karikaturtegninger av Muhammed?

Hvis såfall, burde konflikten håndteres anderledes enn forrige gang, og i så fall hvordan?

7024564[/snapback]

 

 

Synes det er rart at det blir så mye opprør rundt dette. Hvis muslimene er sikre i sin tro trenger de vel ikke bry seg om noen tåpelige tegninger? Det viser tegn på frykt virker det for meg..

Lenke til kommentar

Muslimene tar litt av syntes jeg, men herregud så jævlig idiotisk av danskene.

Med fjorårets hendelser syntes jeg det er helt utrolig at våre naboer nok en gang driver gjøn med mohammed. At det kommer fra ett ungdomsparti er dog ingen bombe, de burde forbys alle sammen da de alltid får frem det verste i partier.

 

Finnes det noen odds-selskaper der man kan tippe på neste terroraksjon? Setter en hundrings på køben isåfall.

Lenke til kommentar
herregud så jævlig idiotisk av danskene.

7024606[/snapback]

 

Danskene kan være så idiotiske som de bare vil, Danmark er ikke et muslimsk land.

 

Muslimene i Danmark lever i et vestlig demokrati der islamske lover og regler ikke

gjelder, å forlange at Danske statsborgere skal forholde seg til koranen er

temmelig drøyt synes jeg.

Lenke til kommentar
herregud så jævlig idiotisk av danskene.

7024606[/snapback]

 

Danskene kan være så idiotiske som de bare vil, Danmark er ikke et muslimsk land.

 

Muslimene i Danmark lever i et vestlig demokrati der islamske lover og regler ikke

gjelder, å forlange at Danske statsborgere skal forholde seg til koranen er

temmelig drøyt synes jeg.

7024637[/snapback]

 

Ja, de kan være så idiotiske som de vil. Det er fair nok at de ikke er ulovlig å tisse på karikaturer, for all del. Syntes allikevel er sinnsykt teit, menneskeliv vil gå tapt hvis vi vestlige hele tiden skal latterligjøre andres gud. Religiøse galninger med makt utnytter slike ting to the max, de vil ikke overse slikt, tvert imot.

Lenke til kommentar
herregud så jævlig idiotisk av danskene.

7024606[/snapback]

 

Danskene kan være så idiotiske som de bare vil, Danmark er ikke et muslimsk land.

 

Muslimene i Danmark lever i et vestlig demokrati der islamske lover og regler ikke

gjelder, å forlange at Danske statsborgere skal forholde seg til koranen er

temmelig drøyt synes jeg.

7024637[/snapback]

 

Ja, de kan være så idiotiske som de vil. Det er fair nok at de ikke er ulovlig å tisse på karikaturer, for all del. Syntes allikevel er sinnsykt teit, menneskeliv vil gå tapt hvis vi vestlige hele tiden skal latterligjøre andres gud. Religiøse galninger med makt utnytter slike ting to the max, de vil ikke overse slikt, tvert imot.

7024661[/snapback]

 

 

å bli pissed over noen usle tegninger er vel ikke akkurat måten å vise at man TROR på guden sin. Er man overbevist i sin tro, så betyr vel ikke de tegningene en dritt?

Lenke til kommentar

Kristne har måtte tåle mobbing og uthenging av Jesus i mange år. Dette er noe muslimene også må tåle om de skal ha noe i vesten å gjøre. Hvis ikke de aksepterer vår ytringsfrihet så trenger de ikke ha noe kontant med oss. Det er vår rett å harselere med Muhammed, Buddha mm, og folk er selv ansvarlig for hvordan de velger å reagere.

 

Personlig syntes jeg det er respektløst å spotte andres religion, men når en ser på hvordan muslimene reagerer, så er det veldig viktig at nettopp dette blir gjort. Jeg syntes dette er tøft og modig gjort av danskene, all ære til de. Heller krig med atomvåpen og blodbad enn tap av vår frihet til å ytre det vi mener.

Lenke til kommentar
Flott, forhåpentligvis gjør dette at stigmatiseringen av saken blir mindre og mindre og slike at vi en gang slipper å bli plaget av "nyheter" som dette.

7024645[/snapback]

Enig. Etter hvert så blir forhåpentligvis dette såpass normalt, at det ikke lenger er noe å hisse seg opp over. La muslimene venne seg til en virkelighet der ytringsfriheten er reell. :yes:

Lenke til kommentar

Hvis såfall, burde konflikten håndteres anderledes enn forrige gang, og i så fall hvordan?

 

Det som skjer hver gang er at halve vesten forbanner alle muslimer og tar det som bevis for at de er usiviliserte galninger, mens den andre halvdelen driter på seg og legger seg langflate for å forsøke å unngå konflikt.

 

Vi i vesten må bli enige om at alle har rett til å karikere hva eller hvem faen de vil. Vi trenger ikke være enige om budskapet. Vi har utkjempet kriger og mistet millioner av mennesker for retten til å si og tro hva vi vil. Vi kan ikke la utenforstående komme og ødelegge alt vi har oppnådd fordi vi fremdeles er lei oss for kolonitiden, apartheid i Sør-Afrika, slaveri i USA og oppfører oss unskyldende ovenfor alle med en annen hudfarge pga fargen deres. Det er grunnleggende rasistisk. Vi må ha likebehandling. Og muslimer må lære seg å tolerere at folk kan ha andre meninger enn dem selv. Inntil de gjør det har vesten ingenting å unskylde seg for. De som kritiserer vesten for noen usle tegninger driver tross alt med sitt eget rasistiske og kjønnsdiskriminerende apartheid, etnisk rensning, krig, terror, undertrykkelse osv.

 

Når verdens islamistiske pakk har feid for egen dør og praktiserer nestekjærlighet og fred skal de få lov til å preke moral til vesten.

 

Med fjorårets hendelser syntes jeg det er helt utrolig at våre naboer nok en gang driver gjøn med mohammed

 

Dette er for det første ikke noe Danmark foretar seg på heltid, som nasjon. Det er snakk om en gjeng ungdommer i et ungdomsparti. Skal vi gå imot alle våre prinsipper og henge ut eller henrette disse ungdommene som muslimene ønsker, fordi vi er redd for rabiate terrorister, som uansett vil prøve å drepe oss, uansett hva vi sier eller gjør, fordi vi ikke underkaster oss dem? Islamsk ekstremisme skiller seg overhodet svært lite ut fra fascismen, nazismen eller stalinismen.

 

Det er fair nok at de ikke er ulovlig å tisse på karikaturer, for all del. Syntes allikevel er sinnsykt teit, menneskeliv vil gå tapt hvis vi vestlige hele tiden skal latterligjøre andres gud.

 

Man skylder ikke på offeret. Om du går ut i shorts på en varm sommerdag og blir gruppevoldtatt av en gjeng homofile fortjener du det ikke fordi du ba om det. Den opprinnelige handlingen står ikke i proporsjon til reaksjonen. Man reagerer ikke på ord og ytringer med vold og fanteri.

Lenke til kommentar

Altså, jeg gjentar meg selv nå, men det virker som det er behov for det.

 

Dette er for det første ikke noe Danmark foretar seg på heltid, som nasjon.

Det er snakk om en gjeng ungdommer i et ungdomsparti

Ja, jeg vet?

 

Skal vi gå imot alle våre prinsipper og henge ut eller henrette disse ungdommene som muslimene ønsker, fordi vi er redd for rabiate terrorister, som uansett vil prøve å drepe oss, uansett hva vi sier eller gjør, fordi vi ikke underkaster oss dem?

Hææ, har jeg sagt noe om henretting/ uthenging?

 

Islamsk ekstremisme skiller seg overhodet svært lite ut fra fascismen, nazismen eller stalinismen.

Korrekt

 

 

Man skylder ikke på offeret. Om du går ut i shorts på en varm sommerdag og blir gruppevoldtatt av en gjeng homofile fortjener du det ikke fordi du ba om det.

Jeg skylder ikke på noen. JEG syntes/mener allikevel det er idiotisk

 

Den opprinnelige handlingen står ikke i proporsjon til reaksjonen. Man reagerer ikke på ord og ytringer med vold og fanteri.

For tredje gang; jeg syntes de overreagerer.

Lenke til kommentar

Hææ, har jeg sagt noe om henretting/ uthenging?

 

Du insisterer på at folk i vesten ikke burde bruke ytringsfriheten sin. Vi må skille mellom det som er uklokt og det som er ulovlig. Det virker ikke som du mener at vesten skal avskaffe den ytringsfriheten som finnes heller. Og folk som vil provosere kommer alltid til å finnes. Når muslimene blåser seg opp over ting som dette er det deres problem. Det er også deres problem at de ser dette som en ondsinnet handling. For ikke å nevne at de ikke begrenser sin arge til de personene det gjelder, men kommer med sterkt rasistiske og stygge angrep mot alt vestlig.

 

Det er muslimene som må roe seg ned. Hadde de ikke eksplodert til å begynne med ville ikke hele verden ha sett karikaturene av deres kjære profettyrann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...