Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan unngå å svette?


dabear

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lenge hatt problemet med at jeg produserer noe skikkelig med svette under armhulene. Jeg har vel nå prøvd 4-5 forskjellige antiperspiranter, men ikke én av de funker. Dusjer jeg om morgenen, så er jeg kliss blaut under armene når jeg kommer hjem fra skolen 6-7 timer seinere. Dette resulterer i at jeg aldri kan gå i bare T-skjorta på overkroppen, da det synes store "svettehull" under armene etter noen timer.

 

Forslag, tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Henger meg på de som sier at du bør være litt mer fysisk aktiv. Ha på rikelig med deodorant etter du har dusja og tørka deg. Jeg bruker Nivea, den blå roll-on deoen hva nå enn den heter som du får kjøpt på Rimi. Funker bra for meg :). Pleier ikke å svette så mye, men hvis jeg skulle finne på å løpe etter noen eller lignende så lukter ikke svetten uansett sålenge man har på nok av deodorant.

016549.jpg

Endret av chrml
Lenke til kommentar
Begynn å tren.. MYE! svett vekk svetten for å si det sånn. Jogg og jogg og jogg få kroppen i form, skift kostholdet ditt til noe sunnere.

Også når du er i form, og du svetter enda. Gå på apoteket.

7133978[/snapback]

OT:

Bare meg som ser ironien? :hmm:

7149985[/snapback]

Han mener vel ikke å trene som faen rett før du skal på skolen/til dama osv... Han mener at hvis du holder deg fysisk aktiv og svetter mye der så svetter du mindre til vanlig når du ikke er fysisk aktiv.

Lenke til kommentar
Begynn å tren.. MYE! svett vekk svetten for å si det sånn. Jogg og jogg og jogg få kroppen i form, skift kostholdet ditt til noe sunnere.

Også når du er i form, og du svetter enda. Gå på apoteket.

7133978[/snapback]

OT:

Bare meg som ser ironien? :hmm:

7149985[/snapback]

Han mener vel ikke å trene som faen rett før du skal på skolen/til dama osv... Han mener at hvis du holder deg fysisk aktiv og svetter mye der så svetter du mindre til vanlig når du ikke er fysisk aktiv.

7150396[/snapback]

Tenkte mer i forhold til nicket hans. ;)

Lenke til kommentar
Begynn å tren.. MYE! svett vekk svetten for å si det sånn. Jogg og jogg og jogg få kroppen i form, skift kostholdet ditt til noe sunnere.

Også når du er i form, og du svetter enda. Gå på apoteket.

7133978[/snapback]

OT:

Bare meg som ser ironien? :hmm:

7149985[/snapback]

Han mener vel ikke å trene som faen rett før du skal på skolen/til dama osv... Han mener at hvis du holder deg fysisk aktiv og svetter mye der så svetter du mindre til vanlig når du ikke er fysisk aktiv.

7150396[/snapback]

Tenkte mer i forhold til nicket hans. ;)

7150461[/snapback]

Hahaha! :D Den var litt morsom.

Lenke til kommentar
Begynn å tren.. MYE! svett vekk svetten for å si det sånn. Jogg og jogg og jogg få kroppen i form, skift kostholdet ditt til noe sunnere.

Også når du er i form, og du svetter enda. Gå på apoteket.

7133978[/snapback]

OT:

Bare meg som ser ironien? :hmm:

7149985[/snapback]

Han mener vel ikke å trene som faen rett før du skal på skolen/til dama osv... Han mener at hvis du holder deg fysisk aktiv og svetter mye der så svetter du mindre til vanlig når du ikke er fysisk aktiv.

7150396[/snapback]

Tenkte mer i forhold til nicket hans. ;)

7150461[/snapback]

Hahaha! :D Den var litt morsom.

7151207[/snapback]

 

Jeg trener ganske mye, så selve nicket ble jo funnet opp for å være ironisk :p

Endret av Latskap
Lenke til kommentar
Nei, da hjelper noe dempene..

 

Spørs hvor nervøs også da , skal du operere hjerte liksom, så er det greit og svette å være nærvøs.. Men skal da være grenser :p

 

Prøv og tren, hjelper mot mye ! Har du vondt, tren :p

 

Tren, tren, tren !

7172435[/snapback]

 

Ja! ok alle som husker melodien fra " har du øl å er glad heier du med vålerenga " syng med : Har du vondt i sjela, ja da tar du fem mila, har du kjørt på ei ku ja da gårru dei en tur

Lenke til kommentar
Nei, da hjelper noe dempene..

 

Spørs hvor nervøs også da , skal du operere hjerte liksom, så er det greit og svette å være nærvøs.. Men skal da være grenser :p

 

Prøv og tren, hjelper mot mye ! Har du vondt, tren :p

 

Tren, tren, tren !

7172435[/snapback]

Trening hjelper det... men tror ikke dette hjelper mot å svette når man er nervøs... Ser at enkelte svetter som griser når de skal holde foredrag o.l :p

Må vell heller lære seg til å ikke være nervøs da... ta ting som de kommer ;)

 

Har du vondt i sjela, ja da tar du fem mila

Vet ikke om det er så lurt i alle tilfeller :p

Men trening hjelper mot det meste :)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Begynn å tren.. MYE! svett vekk svetten for å si det sånn. Jogg og jogg og jogg få kroppen i form, skift kostholdet ditt til noe sunnere.

Også når du er i form, og du svetter enda. Gå på apoteket.

7133978[/snapback]

 

Naa er jo dette med svetting veldig individuelt, men paa generell basis vil jeg vel si meg litt uenig i tipset ditt.

 

Jeg er enig i at hvis du er i god form, blir du f.eks. ikke saa sliten av aa gaa opp 3-trinns trappa som foer, og derfor ikke trenger 2 stk. haandklaer aa toerke deg med naar du kommer til toppen.

 

Derimot saa vil jeg paastaa, av egen erfaring og observasjon, at stoerstedelen av godt trente personer svetter baade hyppig og mye. Da i forbindelse med fysisk arbeid, vel og merke. Naar kroppen er vant med aktivitet har den en tendens til aa sette igang preventivt arbeid, f.eks. svetting, foer det blir helt krise. Altsaa, kroppen vet at hvis aktivitetsnivaaet opprettholdes, maa den avkjoeles snart likevel, men istedenfor aa bruke verdifull energi paa aa klemme ut svette naar det trengs som vaerst, startes prosessen litt i forkant isteden.

 

Var vanskelig aa forklare dette her, men kan jo kanskje oppsummere med at en godt trent kropp vet naar den skal svette, og det er gjerne oftere enn eieren av kroppen helst oensker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...