Gå til innhold

PC 6400 på Max 333 Mhz


vdo

Anbefalte innlegg

Hei som mange andre her sliter også jeg med riktig hastighet på ramen...

 

Føsrt kunne jeg velge 800MHz i bios, men dette var noe som ike ville lagre seg.. Oppdaterte biosen, og da lagret det seg, men får forsatt ikke mer enn 200 Mhz oppgitt i CPU-Z, og når jeg ser på SPD innstillgene der får jeg bare opp PC 5300 CL5 333 MHz... Har prøvd litt med å flytte på fsb i ny og ne, finner ingen minne divider eller lignende som gjør at jeg kan kjøre rammen asyncront...

 

Jeg har følgende maskinvare:

Geil PC 6400 Cl 4-4-4-12 2.1 V

Sapphire pure crossfire Am2

Amd X2 4600+

Asus X1900XT

Mist 600W PSU

 

Håper det er noen som kan hjelpe :)

 

Mvh. Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei som mange andre her sliter også jeg med riktig hastighet på ramen...

 

Føsrt kunne jeg velge 800MHz i bios, men dette var noe som ike ville lagre seg.. Oppdaterte biosen, og da lagret det seg, men får forsatt ikke mer enn 200 Mhz oppgitt i CPU-Z, og når jeg ser på SPD innstillgene der får jeg bare opp PC 5300 CL5 333 MHz... Har prøvd litt med å flytte på fsb i ny og ne, finner ingen minne divider eller lignende som gjør at jeg kan kjøre rammen asyncront...

 

Jeg har følgende maskinvare:

Geil PC 6400 Cl 4-4-4-12 2.1 V

Sapphire pure crossfire Am2

Amd X2 4600+

Asus X1900XT

Mist 600W PSU

 

Håper det er noen som kan hjelpe :)

 

Mvh. Stian

7023304[/snapback]

 

hva mener du med at det ikke ville lagre seg? starta ikke pc'n eller ville ike biosen rett og slett ikke lagre innstillingene du gjorde? du er sikker på at du lagrer instillingene til cmos før du avslutter ja? hvis du har gjort det kan du jo prøve å øke volten på minnet bittelitt og se om den deretter holder seg på 800mhz.

Lenke til kommentar

ja med engang jeg gikk inn i biosen hadde den stilt seg tilbake på 400 MHz, Og ja ganske så sikker på at jeg lagra alle de gangene, ellers ville jeg vell ikke fått en økning i fsb/htt, den er jo rate til 2.1 V, og den sår nå på 2.145 ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...