Gå til innhold

Null skjermbilde,ustabil & fryser.HK dør?


theck1

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Først, specs:

 

- Asus a8n SLI Deluxe

- AMD FX-55

- Kingston HyperX 2 gb (4x512)

- 2x Gainward GeForce 6800 Ultra Golden Sample SLI

- Lian li 6277 sort

- WD Raptor 150 GB

- 2x Seagate 250 gb s-ata ncq RAID0

- Sound blaster audigy 2zs

- cpu, chipset og skjermkort er vannkjølt

 

Så til problemet:

 

Hadde for en tid tilbake problemer med at maskinen min ikke ville gi skjermbilde og jeg feilsøkte det meste. Tok cpu'en ut av socketen og satt den inn igjen, og da fungerte pcen flott siden, helt til nå. Har holdt på en del med tv utgangen på det ene skjermkortet mitt, for tv utgangen tok plutselig kvelden for en tid tilbake.

 

Prøvde å få bilde på tv'en igjen (gir ikke opp så lett) men ingen hell denne gangen heller. Etter noen forsøk vil ikke pcen gi skjermbilde ved boot. Tar cpuen ut av socketen som sist gang og setter den i igjen og får skjermbilde og kommer inn i windows. Her får jeg surfet i maks 3 minutter før hele pcen fryser og må trykke på reset knappen. Ved boot er det null skjermbilde. Jeg feilsøker det meste, innimellom kommer det bilde, andre ganger ikke. Nå har det ikke kommet bilde på utallige forsøk av ymse konfigurasjoner og sammensettinger.

 

Har feilsøkt endel hos en kamerat: CPU'en min fungerer fint på hans pc. CPU'en hans fungerer ikke på min, ergo ikke cpu feil. Skjermkortene fungerer fint. Strømforsyningen hans gav ikke liv i min pc, ergo ikke strømforsyningsfeil. Jeg har igrunn konkludert med at det må være hovedkortet, men er ikke 100% sikker, derfor denne lange posten.

 

Er det noen som har vært borti lignende? Er dette typiske tegn på at hovedkortet sakte men sikkert dør en stille død? Er meget merkelig at jeg får skjermbilde nå og da. Jeg mistenker at tv utgangen har noe med dette å gjøre, men er ikke sikker.

 

Spør meg gjerne om mer informasjon. Lurer fælt på hva slags fenomen dette er.

 

Takker for alle råd og tips, da jeg er rimelig rådvill akkurat nå :dontgetit:

 

mvh

theck1 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se i manualen om det står noe om leds på hovedkortet. På mitt DFI-kort er det hvertfall to leds som lyser når kortet får strøm. Hvis ikke disse lyser, og du VET at strømmen er koblet rett i OG at PSUen virker, så er det nok hovedkort.

 

Kan også tenkes at det er rambrikkene som ikke funker, ta ut tre og sjekk om det virker, prøv så med den andre brikken, den tredje og den siste. Prøv gjerne ulike slotter på hver brikke.

Lenke til kommentar
Se i manualen om det står noe om leds på hovedkortet. På mitt DFI-kort er det hvertfall to leds som lyser når kortet får strøm. Hvis ikke disse lyser, og du VET at strømmen er koblet rett i OG at PSUen virker, så er det nok hovedkort.

 

Kan også tenkes at det er rambrikkene som ikke funker, ta ut tre og sjekk om det virker, prøv så med den andre brikken, den tredje og den siste. Prøv gjerne ulike slotter på hver brikke.

7034027[/snapback]

 

Takk for tips! Har prøvd dette med rambrikkene. Prøvd alle fire i forskjellige sammensetninger. Er ganske sikker på at det er hovedkortet. Har bestillt et likt ett som kommer iløpet av uka, så da får jeg svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...