Gå til innhold

Får ikke Terratec lydkort til å virke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har kjøpt dette kortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304753

 

Noen som vet hvordan jeg kan få det til å virke? Installerer cd`n med program og drivere, men funker ikke. Finner ingen ny driver på nettet heller  :hmm:

7017114[/snapback]

 

Prøv ved å installere driveren igjen og sjekk om kortet ligger skikkelig inne i pci bussen.

Det kan hende du må prioritere kortet på kontrollpanelet og kansje du må avinstallere den gamle driveren til hovedkortet eller hva du brukte som lydkilde.

Lenke til kommentar
Det går ikke, har prøvd på to pc`er nå. Veiviseren finner kortet når jeg starter pc`n, men "finner" ingen driver.

 

Uansett skal jo driveren allerede være installert når jeg har lagt inn programmet "fun control panel"  :dontgetit:

7019080[/snapback]

 

Ett råd: Lever tilbake og få pengene tilbake, eller få ett nytt ett.

Lenke til kommentar

sleit med det samme selv! gå på hjemmesia til terratec og last ned nyere drivere.

jeg fikk også den beskjeden om at ny maskinvare er funnet i etter at jeg innstallerte driverne, men den ble plutselig borte etterhvert.

 

driver

 

prøv den.

utrolig snålt kort forresten, tror jeg bytter i no litt mer lettvint kort, men den optiske utgangen er ganske fin til et så billig kort. Skulle bare støtta 5.1 i stedet for 2.1 over den optiske.

 

jeg var så dum og kjøpte 7.1 versjonen som er kliss lik, men med 2 ekstra utganger til ikke en dridd. det var 300 ut av vinduet(kosta 400 og no).

Lenke til kommentar

Har du vært inne i Kontrollpanel -> Lyd -> Audio -> Foretrukket enhet ?

post-30930-1160399212_thumb.png

 

Mitt kort fungerte med én gang jeg installerte driveren og satt foretrukket enhet. :)

(men Windows 2000 da)

 

Driveren skal være installert når du har fått lagt inn Fun Control Pane.l

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
sleit med det samme selv! gå på hjemmesia til terratec og last ned nyere drivere.

jeg fikk også den beskjeden om at ny maskinvare er funnet i etter at jeg innstallerte driverne, men den ble plutselig borte etterhvert.

 

driver

 

prøv den.

utrolig snålt kort forresten, tror jeg bytter i no litt mer lettvint kort, men den optiske utgangen er ganske fin til et så billig kort. Skulle bare støtta 5.1 i stedet for 2.1 over den optiske.

 

jeg var så dum og kjøpte 7.1 versjonen som er kliss lik, men med 2 ekstra utganger til ikke en dridd. det var 300 ut av vinduet(kosta 400 og no).

7027700[/snapback]

 

Se der, plutselig funka det. Fjernet alt av drivere, tok ut kortet og satte det i igjen. Installerte ny driver med veiviseren og dermed funka det.

 

Drittkort :ermm:

 

Men takk for hjelpen :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...